TURBINA VW PASSAT B5 – cena, 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Turboserwis Melett - cena turbiny VW Passat B5 warianty 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km
Volkswagen Passat piątej generacji to najbardziej rozchwytywany pojazd na polskim rynku wtórnym, posiadający ogromne zalety i równie duże wady.
2. Turbosprężarka w Volkswagenach Passatach
Piątą generację Passata zaprezentowano w 1996 roku i jeszcze w tym samym roku rozpoczęła się jego produkcja seryjna. Samochód otrzymał płytę podwoziową wraz zawieszeniem i kilkoma nowoczesnymi jednostkami napędowymi prosto od Audi A4, w wersji oznaczonej tak samo jak opisywany Passat, czyli B5. Samochód pod względem stylistyki prezentował się bardziej okazale od B4, jednak wciąż nie był to design, który mógłby konkurować z chociażby francuską częścią konkurencji w segmencie. Zdecydowanie lepiej Passat wypada pod względem praktyczności i przestronności wnętrza, w których staje się już niezwykle atrakcyjnym pojazdem. W wersji z napędem na jedną oś bagażnik wersji sedan wynosi aż 475 litrów, zaś w wersji Variant(nazwa Volkswagena dla nadwozia typu kombi) przestrzeń jest równa 495 litrom, by po złożeniu tylnego rzędu osiągać 1600L.
Wyposażenie wnętrza zaczynało się od wspomagania kierownicy i dwóch poduszek powietrznych, a mogło obejmować tajże ESP, ASR, Climatronic, zmieni arkę płyt CD, podgrzewanie foteli posiadających pamięć regulacji, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne czy komputer pokładowy FIS, tapicerkę z alkantary, weluru lub skóry oraz system 6 poduszek powietrznych, obejmujący kurtyny boczne. Bogaty wybór dotyczył także jednostek napędowych i pozwalał na dobranie najbardziej pasującego silnika, w niektórych wersjach silnikowych oferowany był również napęd na cztery koła 4 Motion, który w poprzednich generacjach Passata widniał w ofercie jako Syncro.
3. Turbo po faceliftingu (Passat B5 FL)
W 2000 roku Passat B5 przeszedł facelifting, po którym otrzymał oznaczenie B5 FL i produkowany był w Europie do 2005 roku, w wielu wersjach silnikowych, które dla obu wersji piątej generacji Passata wyglądały następująco: 1.6 100KM i 140Nm, 1.6 102KM i 148Nm 1.8 125KM i 168Nm, 1.8T 150KM i 210Nm, 2.0 115KM i 172Nm, 2.0 120KM i 175Nm, 2.0 130KM i 195Nm, 2.3V5 150KM i 205Nm, 2.3VR5 170KM i 225Nm, 2.8 V6 193KM i 280Nm, 4.0W8 275KM i 370Nm, 1.9TDI 90KM i 210Nm, 1.9TDI 110KM i 235Nm, 1.9TDI PD 100KM i 250Nm, 1.9TDI PD 115KM i 285Nm, 1.9TDI 115KM i 310Nm, 1.9TDI PD 130KM i 285Nm, 1.9TDI PD 131KM i 310Nm, 1.9TDI PD 136KM i 335Nm, 2.5 TDI 150KM i 310Nm, 2.5TDI 163KM i 350Nm oraz 2.5TDI 180KM i 370Nm. Wybór odpowiadającej jednostki napędowej był więc nadzwyczaj szeroki, szczególnie w przypadku silników z zapłonem samoczynnym. Nie brakowało również silników turbodoładowanych, ponieważ wszystkie jednostki wysokoprężne i kilka „benzyniaków” posiadało ten rodzaj układu doładowania, w zdecydowanej większości przypadków cechujący się ogromną wytrzymałością, jednak czasami nawet najwytrzymalsze urządzenia znajdujące się w samochodach mogą odmówić posłuszeństwa z powodu wyeksploatowania, zanieczyszczenia lub niewłaściwej eksploatacji.
Jak dbać o turbo w Volkswagenie Passat?
Dlatego też bardzo ważne jest dbanie o turbosprężarkę w każdej maszynie, nie tylko Passacie B5. Uszkodzenie turbiny Passata B5 może wymagać regeneracji lub niezwykle kosztownej wymiany urządzenia na nowy egzemplarz, przewyższający czasem obecną wartość rynkową pojazdu. Jeżeli jednak w naszym Passacie piątej generacji turbina ulegnie awarii, powinniśmy w pierwszej kolejności skontaktować się z warsztatem Melett Turboserwis wyspecjalizowanym w regeneracji układów turbodoładowania, który będzie posiadał odpowiednią renomę, doświadczenie i przede wszystkim – zaplecze narzędziowo-maszynowe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Cena nowej turbosprężarki do Volkswagen Passat B5 może się różnić w zależności od modelu silnika i producenta. Jest to jednak wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Cena regeneracji turbosprężarki jest zwykle mniejsza niż cena nowego elementu, jednak różnica ta zależy od stopnia uszkodzenia i kosztu części zamiennych. Jeśli chodzi o cenę wymiany turbosprężarki, to również może się różnić w zależności od miejsca naprawy i specjalisty, jednakże to jest już koszt dodatkowy do samego elementu, który może sięgać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Zaleca się, aby porównać ceny różnych dostawców i specjalistów przed podjęciem decyzji o wymianie lub regeneracji turbosprężarki.
Zastanawiam się, czy jest możliwe i jaka cena wymiany turbiny na taką, ze zmienną geometrią. Czytałem, że nie wydziela tylko szkodliwych oparów.
@janko a widzisz, a mi w moim passacie padło właśnie turbo, a wszystko inne jak nowe :D
Miałem kiedyś passata, wszystko się w nim psuło tylko nie turbina :)