blog

TURBINA VW PASSAT B5 – cena, 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

1. Turboserwis Melett - cena turbiny VW Passat B5 warianty 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km

Volkswagen Passat piątej generacji to najbardziej rozchwytywany pojazd na polskim rynku wtórnym, posiadający ogromne zalety i równie duże wady.

Turbina VW Passat b5

2. Turbosprężarka w Volkswagenach Passatach

Piątą generację Passata zaprezentowano w 1996 roku i jeszcze w tym samym roku rozpoczęła się jego produkcja seryjna. Samochód otrzymał płytę podwoziową wraz zawieszeniem i kilkoma nowoczesnymi jednostkami napędowymi prosto od Audi A4, w wersji oznaczonej tak samo jak opisywany Passat, czyli B5. Samochód pod względem stylistyki prezentował się bardziej okazale od B4, jednak wciąż nie był to design, który mógłby konkurować z chociażby francuską częścią konkurencji w segmencie. Zdecydowanie lepiej Passat wypada pod względem praktyczności i przestronności wnętrza, w których staje się już niezwykle atrakcyjnym pojazdem. W wersji z napędem na jedną oś bagażnik wersji sedan wynosi aż 475 litrów, zaś w wersji Variant(nazwa Volkswagena dla nadwozia typu kombi) przestrzeń jest równa 495 litrom, by po złożeniu tylnego rzędu osiągać 1600L.

Wyposażenie wnętrza zaczynało się od wspomagania kierownicy i dwóch poduszek powietrznych, a mogło obejmować tajże ESP, ASR, Climatronic, zmieni arkę płyt CD, podgrzewanie foteli posiadających pamięć regulacji, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne czy komputer pokładowy FIS, tapicerkę z alkantary, weluru lub skóry oraz system 6 poduszek powietrznych, obejmujący kurtyny boczne. Bogaty wybór dotyczył także jednostek napędowych i pozwalał na dobranie najbardziej pasującego silnika, w niektórych wersjach silnikowych oferowany był również napęd na cztery koła 4 Motion, który w poprzednich generacjach Passata widniał w ofercie jako Syncro.

Turbosprężarka w Volkswagenach Passatach

3. Turbo po faceliftingu (Passat B5 FL)

W 2000 roku Passat B5 przeszedł facelifting, po którym otrzymał oznaczenie B5 FL i produkowany był w Europie do 2005 roku, w wielu wersjach silnikowych, które dla obu wersji piątej generacji Passata wyglądały następująco: 1.6 100KM i 140Nm, 1.6 102KM i 148Nm 1.8 125KM i 168Nm, 1.8T 150KM i 210Nm, 2.0 115KM i 172Nm, 2.0 120KM i 175Nm, 2.0 130KM i 195Nm, 2.3V5 150KM i 205Nm, 2.3VR5 170KM i 225Nm, 2.8 V6 193KM i 280Nm, 4.0W8 275KM i 370Nm, 1.9TDI 90KM i 210Nm, 1.9TDI 110KM i 235Nm, 1.9TDI PD 100KM i 250Nm, 1.9TDI PD 115KM i 285Nm, 1.9TDI 115KM i 310Nm, 1.9TDI PD 130KM i 285Nm, 1.9TDI PD 131KM i 310Nm, 1.9TDI PD 136KM i 335Nm, 2.5 TDI 150KM i 310Nm, 2.5TDI 163KM i 350Nm oraz 2.5TDI 180KM i 370Nm. Wybór odpowiadającej jednostki napędowej był więc nadzwyczaj szeroki, szczególnie w przypadku silników z zapłonem samoczynnym. Nie brakowało również silników turbodoładowanych, ponieważ wszystkie jednostki wysokoprężne i kilka „benzyniaków” posiadało ten rodzaj układu doładowania, w zdecydowanej większości przypadków cechujący się ogromną wytrzymałością, jednak czasami nawet najwytrzymalsze urządzenia znajdujące się w samochodach mogą odmówić posłuszeństwa z powodu wyeksploatowania, zanieczyszczenia lub niewłaściwej eksploatacji.

Turbo po faceliftingu Passat B5 FL

Jak dbać o turbo w Volkswagenie Passat?

Dlatego też bardzo ważne jest dbanie o turbosprężarkę w każdej maszynie, nie tylko Passacie B5. Uszkodzenie turbiny Passata B5 może wymagać regeneracji lub niezwykle kosztownej wymiany urządzenia na nowy egzemplarz, przewyższający czasem obecną wartość rynkową pojazdu. Jeżeli jednak w naszym Passacie piątej generacji turbina ulegnie awarii, powinniśmy w pierwszej kolejności skontaktować się z warsztatem Melett Turboserwis wyspecjalizowanym w regeneracji układów turbodoładowania, który będzie posiadał odpowiednią renomę, doświadczenie i przede wszystkim – zaplecze narzędziowo-maszynowe.

Jak dbać o turbo w Volkswagenie Passacie?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Tomek
2023-01-24 12:21:42
Cena nowej turbosprężarki do Volkswagen Passat B5 może się różnić w zależności od modelu silnika i producenta. Jest to jednak wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Cena regeneracji turbosprężarki jest zwykle mniejsza niż cena nowego elementu, jednak różnica ta zależy od stopnia uszkodzenia i kosztu części zamiennych. Jeśli chodzi o cenę wymiany turbosprężarki, to również może się różnić w zależności od miejsca naprawy i specjalisty, jednakże to jest już koszt dodatkowy do samego elementu, który może sięgać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Zaleca się, aby porównać ceny różnych dostawców i specjalistów przed podjęciem decyzji o wymianie lub regeneracji turbosprężarki.
Patryk
2020-03-05 09:31:00
Zastanawiam się, czy jest możliwe i jaka cena wymiany turbiny na taką, ze zmienną geometrią. Czytałem, że nie wydziela tylko szkodliwych oparów.
benek
2019-08-30 12:37:54
@janko a widzisz, a mi w moim passacie padło właśnie turbo, a wszystko inne jak nowe :D
janko
2019-08-27 14:55:54
Miałem kiedyś passata, wszystko się w nim psuło tylko nie turbina :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60