Turbina samochodowa – budowa oraz funkcje
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina samochodowa, budowa oraz funkcje, jakie spełnia w samochodzie osobowym to podstawowy zakres wiedzy każdego turbo miłośnika. Znajomość takich informacji przyda się na pewno każdemu posiadaczowi turbodoładowania. Będąc w sytuacji kryzysowej, typu awaria, będziemy wiedzieli, w jaki sposób się zachować i co zrobić, żeby jak najszybciej przywrócić stan pierwotny maszyny wirnikowej. Przyswojenie budowy turbosprężarki na pewno ułatwią zrozumienie procesu jej działania. Będziemy bardziej świadomymi kierowcami i przykładem dla innych posiadaczy samochodów z turbo. Nie obce będą nam zabiegi, które służą podtrzymywaniu żywotności turbiny, a co za tym idzie – prawidłowego dynamizmu jazdy. Warto zaznaczyć, że wszystko o turbosprężarkach oraz tematy, typu – turbina, budowa, działanie, objawy awarii, oraz wiele innych, możecie znaleźć na naszej stronie internetowej, która jest im w głównej mierze poświęcona.
Turbina a turbosprężarka – różnice w nazwie
Turbina i turbosprężarka jest często używana wymiennie. Turbina jako nieodłączny element każdej turbosprężarki jest jej częścią gorącą, należącą do układu wydechowego. Turbina i sprężarka to elementy obowiązkowe w każdej maszynie wirnikowej. Części te są od siebie zależne i nie mogą sprawnie funkcjonować osobno. Bez turbiny nie możemy mówić o turbosprężarce. Jej główną funkcją jest napędzanie gazów wylotowych przy prędkości nawet 200 tysięcy obrotów na minutę. Budowa turbosprężarki idealnie pokazuje, jak ważne są wszystkie części składowe maszyny wirnikowej. Każda z nich pełni inną rolę, uzupełniają się i dają efekt turbodoładowania silników spalinowych.
Turbina samochodowa – szczęśliwi jej posiadacze
Obecność turbosprężarek jest dziś na tyle powszechna, że nie wzbudza większego aplauzu. Jednak kierowcy, którzy dopiero stali się posiadaczami turbo przyśpieszenia wiedzą, co stracili do tej pory. Oczywiście nie każdy użytkownik ruchu potrzebuje powera do jazdy. Szczególnie tyczy się to miejskich kierowców. Jednak, przy wyjeździe na trasę, taki dodatkowy kop, jest jak najbardziej wskazany. Kiedy włącza się turbina w samochodzie wszystko staje się jasne. Samochód jest bardziej zrywny, pedał gazu aż sam prosi się o dociśniecie. Jak to się dzieje, że turbina ma taką moc? Zasada działania turbosprężarki opiera się na wspomnianych spalinach wylotowych silnika, które przedostają się przez wirnik turbiny i kierują się w stronę układu wydechowego. Działanie obrotowe silnika jest przekierowywane na wirnik sprężarki, który spręża powietrze. Następnie kieruje się ono do kolektora dolotowego. W samochodach nowej generacji wykorzystywany jest intercooler. Czyli rodzaj maszyny chłodzącej powietrze przed skierowaniem go do komory spalającej. Czy wszyscy kierowcy wiedzą, jakie ciśnienie wytwarza turbosprężarka? Jak działa turbosprężarka, która nie posiada żadnej awarii? Otóż istotnym elementem prawidłowego działania turbosprężarki jest regulacja ilości otrzymywanego powietrza. Dlatego został skonstruowany zawór wastegate – upust spalin. Sprężarka prowokuje występowanie nadciśnienia, które transportowane jest do zasobnika ciśnienia złączonego z zaworem upustowym maszyny wirnikowej. Upust ten otwiera się w momencie uzyskania określonej wartości ciśnienia. Niektóre gazy, skierowane są do wydechu kanałem bocznikującym, wtedy następuje zmniejszenie ciśnienia doładowania – zawór upustowy zamyka się. Spaliny kierowane są ku łopatkom turbiny. Podczas wzrostu ciśnienia doładowania następuje otwarcie otworu zaworu upustowego. Taka czynność jest procesem cyklicznie się powtarzającym. Turbodoładowanie niskie i wysokie dotyczy przede wszystkim niskich i wysokich obrotów silnika. Przy występowaniu niskich obrotów, ciśnienie jest niskie – nie odczuwamy przyśpieszenia. Przy zwiększeniu obrotów, naciśnięcie pedału gazu – ciśnienie jest wysokie – turbodoładowanie ma pole do popisu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka (turbina) jest elementem silnika samochodowego, który zwiększa moc i efektywność paliwową. Składa się z kilku głównych części:
Sprężarki: składa się z kompresora, który zasysa powietrze z otoczenia i kompresuje je, zwiększając jego ciśnienie i objętość.
Turbiny: składa się z turbiny, która jest napędzana przez spaliny i kręci kompresorem.
Układu smarowania: zapewnia odpowiednie smarowanie elementów ruchomych turbosprężarki.
Układu chłodzenia: chłodzi turbosprężarkę, aby zapobiec przegrzaniu.
Układu dolotowego i wydechowego: dostarcza powietrze do kompresora i usuwa spaliny z turbiny.
Funkcją turbosprężarki jest zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na zwiększenie mocy i efektywności paliwowej. Turbosprężarka działa na zasadzie wykorzystania energii spalin, które napędzają turbinę, która z kolei napędza sprężarkę, co pozwala na zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika.