Localizations image

Schemat Turbosprężarki - Budowa oraz zasada działania turbosprężarki samochodowej

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Budowa, schemat i konstrukcja turbosprężarki

W artykule poruszymy temat schematu, budowy oraz działania turbosprężarki samochodowej. Moc silnika zależy od ilości powietrza oraz paliwa, które ma do dyspozycji. Aby silnik spalił 1kg, potrzebuje do tego około 12-14 kg powietrza. Dlatego, bardzo skuteczną metodą, jest sprężanie powietrza. Turbosprężarka to urządzenie, które pozwala sprężać powietrze dostarczane do cylindrów w silniku, jest złożona z dwóch elementów, turbo oraz sprężarki. Pomiar ciśnienia doładowania turbosprężarki.

Turbo jest zamontowane na kolektorze wydechowym, przepływające spaliny obracają wirnik, obroty wirnika, za pośrednictwem ośki, przekazywane są do sprężarki, która umiejscowiona jest na kolektorze dolotowym. Jej zadaniem, jest tak zwane wciskanie powietrza do silnika. Gdy poruszamy temat budowy oraz działania turbosprężarki, należy wspomnieć także o intercoolerze. Intercooler to urządzenie odpowiadające za chłodzenie powietrza, zanim dostanie się do silnika. Turbo dzielimy na 2 części stronę zimną oraz gorącą. Strona gorąca, nazywamy także stroną wydechową, panują tam ogromne temperatury, dlatego te elementy muszą być wykonane z materiałów o dużej żaroodporności, bierzemy tutaj pod uwagę obudowę oraz koło z wałem. Natomiast strona zimna, to strona kompresji składająca się z koła i obudowy, w niektórych przypadkach także, z zaworu Baypas.

Budowa, schemat i konstrukcja turbosprężarki

Rodzaje turbo

- Turbosprężarka „Free float”
Jest to rozwiązanie stosowane w silnikach pojazdów ciężarowych i maszyn roboczych. Takie turbo nie posiada zaworu sterującego, wiąże się to z tym, że cała ilość spalin opuszczająca silnik, trafia na koło turbiny.

- Turbosprężarka z zaworem upust spalin „Wastegate”
Turbo to złożone jest z pneumatycznego aktuatora, połączonego z klapą upustową, zamontowaną w korpusie turbiny. Dzięki zastosowaniu tego zaworu w turbo, jesteśmy w stanie automatycznie ograniczać maksymalne doładowanie. Takie rozwiązanie daje lepszy efekt żywotności oraz działania naszego turbo.

- Turbosprężarka ze zmienną geometrią VNT
Turbosprężarka ze zmienną geometrią jest to najczęściej spotykane rozwiązanie w silnikach diesla pojazdów osobowych. Dzięki systemowi zmiennej geometrii, który znajduje się w korpusie turbiny, mamy możliwość lepszego wykorzystania energii spalin. Natomiast, w miejsce zaworów pneumatycznych coraz częściej stosowane są elektroniczne zawory sterujące, dzięki którym, zmniejszany jest efekt tak zwanej turbo dziury. To rozwiązanie znacznie poprawia osiągi jednostek napędowych, przy zachowaniu coraz ostrzejszych norm ekologicznych.

Typy doładowań dzielimy na Bi turbo oraz TwinTurbo. Bi turbo to nic innego jak doładowanie oparte na pracy dwóch niezależnych turbosprężarek, pracujących równolegle. Rozwiązanie takie, obecnie, znajdziemy w silnikach z większą pojemnością . Natomiast Twinturbo to zastosowanie dwóch różnych turbosprężarek, mniejszej i większej. Ta mniejsza, odpowiada za doładowanie w niskich zakresach prędkości obrotowych silnika. Przy pełnym obciążeniu napędza ona obie turbiny, które pracują równolegle.

Budowa, schemat i konstrukcja turbosprężarki

Komentarze

Łukasz 2023-01-24 10:03:26

Turbosprężarka jest układem wykorzystującym ciśnienie i przepływ spalin do naładowania silnika samochodowego powietrzem. Składa się z trzech podstawowych elementów: turbiny, sprężarki i przewodu między nimi. Turbina jest zasilana spalinami wytwarzanymi przez silnik, które obracają jej wirnik. Sprężarka natomiast jest napędzana obrotami wirnika turbiny i przetłacza powietrze do komory silnika. Przepływ powietrza jest regulowany przez zawór sterujący. Dzięki temu, że turbosprężarka dostarcza silnikowi więcej powietrza niż jest to możliwe przy naturalnym działaniu jego układu dolotowego, zwiększa się moc jego silnika.

Kazik 2020-03-05 08:24:39

Nieźle! Budowa turbosprężarki to dopiero ciekawe, biorąc pod uwagę, że po stronie ciepłej te temperatury są ogromne.

TysonMike 2019-10-17 10:55:37

Turbosprężarka diesel to oczywiste, ale turbosprężarka benzyna? Znajdę tu jakieś info ma temat takiej?

Natala 2019-08-28 13:35:02

No po prostu genialny artykuł!

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO