Spocona turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Mokra, spocona turbina wskazywać może na wyciek oleju silnikowego. Nieszczelna turbosprężarka z powodu wyeksploatowanych uszczelek przepuszcza olej, również występowanie zbyt dużego ciśnienia w turbosprężarce powodować będzie jego przedostawanie się poza turbosprężarkę. Wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI może być również spowodowany zbyt dużą jego ilością w misce olejowej. Zablokowany spływ oleju lub też przewody smarne również mogą być przyczyną wycieku oleju z turbiny. Objawy, oprócz mokrej turbiny to również plama oleju pod samochodem, zaświecona kontrolka oleju świadcząca o jego niskim poziomie.
Jeżeli chodzi o uszczelnienie turbiny 1.9 TDI, to należy pamiętać, że w przypadku doboru uszczelek należy dopasować ich odpowiedni rozmiar. Zdecydowanie odradzamy stosowanie różnego rodzaju past uszczelniających oraz silikonów. Mogą one uszkodzić zarówno jednostkę napędową, ale również doprowadzić do zablokowania przewodów smarnych.
1. Podpowiadamy, dlaczego turbosprężarka puszcza olej do intercoolera?
Występowanie oleju silnikowego w dolocie oznaczać może, że zalano go zbyt dużą ilością niż zaleca producent pojazdu. Inną przyczyną może być zatkana odma olejowa. Zadaniem odmy jest odpowietrzanie skrzyni korbowej, jeżeli dojdzie do zablokowania jej drożności, spowoduje to nie tylko powstanie nadciśnienia i rozszczelnienia skrzyni korbowej, ale również i turbosprężarki. To może doprowadzić do przedostawania się oleju nie tylko do układu dolotowego, ale również i do wydechu.
Olej od zimnej strony turbiny – przyczyny
Przyczyną pojawienia się oleju od strony sprężarki może być zamontowanie nieodpowiedniej turbosprężarki. Inną przyczyną może być problem z przewodami - nieprawidłowe dopasowanie węża dolotu lub też uszkodzona rura. Wyeksploatowany rdzeń również może powodować przedostawanie się oleju na koło kompresji.
Zatkany, wyeksploatowany filtr cząstek stałych także będzie skutkował pojawieniem się oleju od zimnej strony turbosprężarki. Warto zatem przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, pozwoli to na uniknięcie niespodziewanych awarii, jak i kosztownych napraw.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka, która jest spocona, oznacza, że jest ona nadmiernie nagrzana. Jest to niepokojący objaw, ponieważ przegrzanie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz innych elementów układu dolotowego. Przyczyny przegrzania turbosprężarki mogą być różne, ale najczęstsze z nich to:
Niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania turbosprężarki: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, łożyska turbosprężarki mogą się przegrzewać, co może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki.
Zanieczyszczenie lub zużycie oleju: Jeśli olej jest zanieczyszczony lub zużyty, może on nie spełniać swoich funkcji smarowania i chłodzenia, co może prowadzić do uszkodzenia łożysk turbosprężarki oraz przegrzania turbosprężarki.
Niedrożność układu chłodzenia: Jeśli układ chłodzenia jest zanieczyszczony lub zablokowany, może to prowadzić do niedrożności.