blog

Spocona turbina

10 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Mokra, spocona turbina wskazywać może na wyciek oleju silnikowego. Nieszczelna turbosprężarka z powodu wyeksploatowanych uszczelek przepuszcza olej, również występowanie zbyt dużego ciśnienia w turbosprężarce powodować będzie jego przedostawanie się poza turbosprężarkę. Wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI może być również spowodowany zbyt dużą jego ilością w misce olejowej. Zablokowany spływ oleju lub też przewody smarne również mogą być przyczyną wycieku oleju z turbiny. Objawy, oprócz mokrej turbiny to również plama oleju pod samochodem, zaświecona kontrolka oleju świadcząca o jego niskim poziomie.

pocenie się turbo

Jeżeli chodzi o uszczelnienie turbiny 1.9 TDI, to należy pamiętać, że w przypadku doboru uszczelek należy dopasować ich odpowiedni rozmiar. Zdecydowanie odradzamy stosowanie różnego rodzaju past uszczelniających oraz silikonów. Mogą one uszkodzić zarówno jednostkę napędową, ale również doprowadzić do zablokowania przewodów smarnych.

1. Podpowiadamy, dlaczego turbosprężarka puszcza olej do intercoolera?

Występowanie oleju silnikowego w dolocie oznaczać może, że zalano go zbyt dużą ilością niż zaleca producent pojazdu. Inną przyczyną może być zatkana odma olejowa. Zadaniem odmy jest odpowietrzanie skrzyni korbowej, jeżeli dojdzie do zablokowania jej drożności, spowoduje to nie tylko powstanie nadciśnienia i rozszczelnienia skrzyni korbowej, ale również i turbosprężarki. To może doprowadzić do przedostawania się oleju nie tylko do układu dolotowego, ale również i do wydechu.

Olej od zimnej strony turbiny – przyczyny

Przyczyną pojawienia się oleju od strony sprężarki może być zamontowanie nieodpowiedniej turbosprężarki. Inną przyczyną może być problem z przewodami - nieprawidłowe dopasowanie węża dolotu lub też uszkodzona rura. Wyeksploatowany rdzeń również może powodować przedostawanie się oleju na koło kompresji.

olej i turbo

Zatkany, wyeksploatowany filtr cząstek stałych także będzie skutkował pojawieniem się oleju od zimnej strony turbosprężarki. Warto zatem przeprowadzać regularną diagnostykę układu turbodoładowania, pozwoli to na uniknięcie niespodziewanych awarii, jak i kosztownych napraw.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Szymon
2023-01-12 13:55:53
Turbosprężarka, która jest spocona, oznacza, że jest ona nadmiernie nagrzana. Jest to niepokojący objaw, ponieważ przegrzanie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki oraz innych elementów układu dolotowego. Przyczyny przegrzania turbosprężarki mogą być różne, ale najczęstsze z nich to: Niedostateczna ilość oleju w układzie smarowania turbosprężarki: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, łożyska turbosprężarki mogą się przegrzewać, co może prowadzić do uszkodzenia samej turbosprężarki. Zanieczyszczenie lub zużycie oleju: Jeśli olej jest zanieczyszczony lub zużyty, może on nie spełniać swoich funkcji smarowania i chłodzenia, co może prowadzić do uszkodzenia łożysk turbosprężarki oraz przegrzania turbosprężarki. Niedrożność układu chłodzenia: Jeśli układ chłodzenia jest zanieczyszczony lub zablokowany, może to prowadzić do niedrożności.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi