Odma turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jedną z przyczyn powodujących awarię w układzie turbodoładowana może być uszkodzona odma turbiny. Odma olejowa, bo tak brzmi jej fachowa i prawidłowa nazwa jest przewodem, który odpowiada za odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli zajmuje się nadprogramowym odprowadzeniem zgromadzonych gazów. Jeżeli odma ulega awarii poprzez zamarznięcie lub zatkanie, to w wyniku nadciśnienia w skrzyni korbowej dochodzi do puszczenia uszczelek, a w konsekwencji do wycieku oleju silnikowego do układu turbodoładowania, tak więc mamy już gotową odpowiedź na pytanie - dlaczego z odmy leci olej na turbinę. Źle działający system odpowietrzenia układu korbowego, w wyniku niepoprawnej separacji oleju może spowodować pojawienie się cieczy smarnej na powierzchni koła kompresji turbiny. Podobna sytuacja ma miejsce, gdy turbina puszcza olej do intercoolera. Olej wydobywający się z odmy zalewa turbo, a następnie przechodzi w kierunku chłodnicy powietrza.
Wadliwa odma olejowa sygnalizuje swoje uszkodzenie poprzez występujące szarpania w trakcie pokonywania trasy. Kultura jazdy z zapchaną odmą jest wątpliwa, silnik na biegu jałowym nierówno pracuje i jedynym wyjściem z sytuacji jest wizyta w serwisie motoryzacyjnym. Występowanie blokady w odmie często jest spowodowane niewłaściwą eksploatacją posiadaczy pojazdów samochodowych, poprzez:
- oszczędną jazdę,
- ecodriving,
- niskie przebiegi pojazdu,
- niskogatunkowy olej silnikowy,
- sporadyczną wymianę oleju silnikowego,
- suchy start.
W przypadku zablokowania odmy zanieczyszczeniami typu gęsta maź, uciążliwy nalot, to warto dokonać jej czyszczenia. Jeżeli wadzie uległy części przynależące do odmy olejowej (przewody, podgrzewacz, separator) to te elementy będą z pewnością podlegać wymianie na nowe. Uszkodzona odma olejowa jest jedną z przyczyn powodujących wykończenie turbosprężarki, więc dokładne sprawdzenie odmy powinno odbyć się w specjalistycznym serwisie, aby uniknąć sytuacji, w której turbina po regeneracji cieknie smarem.
Spływ oleju z turbo nie zawsze sygnalizuje problem, który będzie dotyczył uszkodzonej turbosprężarki. Kapiący olej z turbo może być spowodowane zasileniem cieczy smarnej zbiornik oleju ponad stan. Kolejnym powodem niezwiązanym z wadą turbiny jest zatkany lub zdeformowany przewód olejowy. Podobnie jest w przypadku nieprawidłowo dobranych uszczelek, które poprzez swoją kompatybilność powodują przepuszczanie oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Odma turbiny jest to zjawisko, w którym olej z układu smarowania przedostaje się do komory spalania silnika, powodując wyciek oleju z kolektora dolotowego. To zjawisko jest spowodowane nieszczelnością między turbosprężarką a silnikiem lub uszkodzeniem uszczelniaczy na wałku turbo. Przyczyną może być także niedostateczne ciśnienie oleju w układzie smarowania. Odma turbiny może prowadzić do uszkodzenia silnika, dlatego ważne jest, aby jak najszybciej zdiagnozować i usunąć przyczynę tego zjawiska.