W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Efektowne i zadowalające czyszczenie zmiennej geometrii turbiny uzyskać można poprzez rozebranie turbosprężarki na części pierwsze. W ten sposób nie tylko można przeprowadzić jej skuteczne oczyszczanie, ale również w przypadku uszkodzonych komponentów turbosprężarki można, a nawet należy wymienić je na nowe. Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania poprzez zastosowanie preparatu do czyszczenia turbiny, jak np. K2 czy Liqui Moly może okazać się niewystarczające w przypadku, kiedy warstwa zanieczyszczeń, które osiadły na mechanizmie VNT jest spora.
W przypadku niewystarczającej ilości oleju silnikowego na zmiennej geometrii turbiny pojawić się może również rdza, która może powodować zacinanie się kierownic spalin. Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii – cena, jak i szczegółowe informacje dostępne są w zakładce cennik.
1. Zapieczona geometria turbiny | Objawy jej awarii
Zacięcie, czy też zapieczenie łopatek VNT powoduje pogorszenie się pracy jednostki napędowej, ale to nie wszystko. Awaria zmiennej geometrii powoduje głośną pracę turbiny, która podczas prawidłowej pracy jest niemalże niesłyszalna. Charakterystyczny świst lub też huczenie to najczęstsze odgłosy, z jakimi mają do czynienia nasi Klienci.
Uszkodzoną zmienną geometrię turbiny cechują również kłęby dymu o zabarwieniu czarnym lub białym wydobywające się z rury układu wydechowego.
Technologia VNT i jej wpływ na turbo
Zastosowanie zmiennej geometrii turbiny pozwoliło na zminimalizowanie występowania opóźnionej reakcji pojazdu na wciskany pedał gazu, zjawisko to potocznie określane jest jako turbodziura. Przyczyną powstawania turbodziury są również zapieczone łopatki zmiennej geometrii, ale również awaria siłownika podciśnieniowego
Siłownik znany jako gruszka turbiny wyposażony jest w sztangę, to dzięki jej ruchom dochodzi do otwierania i zamykania się kierownic spalin VNT. Jej płynne ruchy oznaczają, że działa prawidłowo z kolei ciężka praca sztangi czy występowanie skoków wskazuje na nieszczelność siłownika lub zatartą VNT.
Bez względu na to, czego dotyczy awaria, należy jak najszybciej udać się do warsztatu. Bagatelizowanie usterek pojazdu, w tym turbiny nie tylko spowodować może jej awarię, ale także doprowadzić może do usterek innych części samochodowych, jak na przykład jednostka napędowa.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze