Localizations image

Skuteczne czyszczenie mechanizmu VNT

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Efektowne i zadowalające czyszczenie zmiennej geometrii turbiny uzyskać można poprzez rozebranie turbosprężarki na części pierwsze. W ten sposób nie tylko można przeprowadzić jej skuteczne oczyszczanie, ale również w przypadku uszkodzonych komponentów turbosprężarki można, a nawet należy wymienić je na nowe. Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania poprzez zastosowanie preparatu do czyszczenia turbiny, jak np. K2 czy Liqui Moly może okazać się niewystarczające w przypadku, kiedy warstwa zanieczyszczeń, które osiadły na mechanizmie VNT jest spora.

Skuteczne czyszczenie mechanizmu  VNT
Skuteczne czyszczenie mechanizmu VNT

W przypadku niewystarczającej ilości oleju silnikowego na zmiennej geometrii turbiny pojawić się może również rdza, która może powodować zacinanie się kierownic spalin. Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii – cena, jak i szczegółowe informacje dostępne są w zakładce cennik.

1. Zapieczona geometria turbiny Objawy jej awarii

Zacięcie, czy też zapieczenie łopatek VNT powoduje pogorszenie się pracy jednostki napędowej, ale to nie wszystko. Awaria zmiennej geometrii powoduje głośną pracę turbiny, która podczas prawidłowej pracy jest niemalże niesłyszalna. Charakterystyczny świst lub też huczenie to najczęstsze odgłosy, z jakimi mają do czynienia nasi Klienci.

Uszkodzoną zmienną geometrię turbiny cechują również kłęby dymu o zabarwieniu czarnym lub białym wydobywające się z rury układu wydechowego.

Technologia VNT i jej wpływ na turbo

Zastosowanie zmiennej geometrii turbiny pozwoliło na zminimalizowanie występowania opóźnionej reakcji pojazdu na wciskany pedał gazu, zjawisko to potocznie określane jest jako turbodziura. Przyczyną powstawania turbodziury są również zapieczone łopatki zmiennej geometrii, ale również awaria siłownika podciśnieniowego.

Technologia VNT i jej wpływ na turbo
Technologia VNT i jej wpływ na turbo

Siłownik znany jako gruszka turbiny wyposażony jest w sztangę, to dzięki jej ruchom dochodzi do otwierania i zamykania się kierownic spalin VNT. Jej płynne ruchy oznaczają, że działa prawidłowo z kolei ciężka praca sztangi czy występowanie skoków wskazuje na nieszczelność siłownika lub zatartą VNT.

Bez względu na to, czego dotyczy awaria, należy jak najszybciej udać się do warsztatu. Bagatelizowanie usterek pojazdu, w tym turbiny nie tylko spowodować może jej awarię, ale także doprowadzić może do usterek innych części samochodowych, jak na przykład jednostka napędowa.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Świszcząca turbina – dlaczego doszło do awarii turbo? 01 października 2021

Świszcząca turbina – dlaczego doszło do awarii turbo?

Dobiegający spod maski auta gwizd, świst lub inny niepokojący dźwięk często wskaz...

Pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala – przyczyna 12 października 2021

Pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala – przyczyna

Powodem, dla którego Twoje auto nie chce odpalić lub – co gorsza – zaniemogło w trak...

Jak przyspieszyć turbinę? 29 Grudzień 2020

Jak przyspieszyć turbinę?

Czy będąc posiadaczem klasycznej turbosprężarki masz pomysł, jak przyspieszyć turbi...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO