blog

Skuteczne czyszczenie mechanizmu VNT

25 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

serwis naprawy turbosprężarki

Efektowne i zadowalające czyszczenie zmiennej geometrii turbiny uzyskać można poprzez rozebranie turbosprężarki na części pierwsze. W ten sposób nie tylko można przeprowadzić jej skuteczne oczyszczanie, ale również w przypadku uszkodzonych komponentów turbosprężarki można, a nawet należy wymienić je na nowe. Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania poprzez zastosowanie preparatu do czyszczenia turbiny, jak np. K2 czy Liqui Moly może okazać się niewystarczające w przypadku, kiedy warstwa zanieczyszczeń, które osiadły na mechanizmie VNT jest spora.

W przypadku niewystarczającej ilości oleju silnikowego na zmiennej geometrii turbiny pojawić się może również rdza, która może powodować zacinanie się kierownic spalin. Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii – cena, jak i szczegółowe informacje dostępne są w zakładce cennik.

1. Zapieczona geometria turbiny | Objawy jej awarii

Zacięcie, czy też zapieczenie łopatek VNT powoduje pogorszenie się pracy jednostki napędowej, ale to nie wszystko. Awaria zmiennej geometrii powoduje głośną pracę turbiny, która podczas prawidłowej pracy jest niemalże niesłyszalna. Charakterystyczny świst lub też huczenie to najczęstsze odgłosy, z jakimi mają do czynienia nasi Klienci.

Uszkodzoną zmienną geometrię turbiny cechują również kłęby dymu o zabarwieniu czarnym lub białym wydobywające się z rury układu wydechowego.

Technologia VNT i jej wpływ na turbo

Zastosowanie zmiennej geometrii turbiny pozwoliło na zminimalizowanie występowania opóźnionej reakcji pojazdu na wciskany pedał gazu, zjawisko to potocznie określane jest jako turbodziura. Przyczyną powstawania turbodziury są również zapieczone łopatki zmiennej geometrii, ale również awaria siłownika podciśnieniowego

Siłownik znany jako gruszka turbiny wyposażony jest w sztangę, to dzięki jej ruchom dochodzi do otwierania i zamykania się kierownic spalin VNT. Jej płynne ruchy oznaczają, że działa prawidłowo z kolei ciężka praca sztangi czy występowanie skoków wskazuje na nieszczelność siłownika lub zatartą VNT.

Bez względu na to, czego dotyczy awaria, należy jak najszybciej udać się do warsztatu. Bagatelizowanie usterek pojazdu, w tym turbiny nie tylko spowodować może jej awarię, ale także doprowadzić może do usterek innych części samochodowych, jak na przykład jednostka napędowa.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Aleks
2023-01-12 14:51:05
Skuteczne czyszczenie mechanizmu VNT (Variable Nozzle Turbine) w turbosprężarce polega na usunięciu nagromadzonej sadzy oraz innych zanieczyszczeń z kanałów i dysz VNT. Demontaż: Aby rozpocząć czyszczenie, należy zdemontować turbosprężarkę z silnika i odłączyć mechanizm VNT. Czyszczenie chemiczne: Kolejnym krokiem jest czyszczenie kanałów i dysz VNT za pomocą specjalistycznych chemikaliów, które rozpuszczą i usuną nagromadzoną sadzę. Czyszczenie mechaniczne: Po czyszczeniu chemicznym, należy przeprowadzić czyszczenie mechaniczne za pomocą specjalistycznych narzędzi, takich jak czyściki, szczotki i sprężone powietrze, aby usunąć resztki sadzy i innych zanieczyszczeń. Sprawdzanie: Po zakończeniu czyszczenia należy dokładnie sprawdzić czystość kanałów i dysz VNT oraz czy mechanizm działa prawidłowo. Montaż: Na końcu należy ponownie zamontować turbosprężarkę i upewnić się, że wszystko działa prawidłowo. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w czyszczeniu turbosprężarki, lepiej jest skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, który posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę, aby skutecznie przeprowadzić czyszczenie mechanizmu VNT.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60