blog

Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]

10 lutego 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
naprawa turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Po podłączeniu do komputera diagnostycznego ukazał Ci się błąd: „17965 - Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka”? Skasowanie go nie rozwiąże problemu. Odchyłka to potoczne określenie różnicy pomiędzy ciśnieniem zadanym a ciśnieniem zamierzonym. Przekroczona granica regulacji doładowania wskazywać będzie na to, że ciśnienie jest za małe lub za wysokie w odczytach ECU.

Oprócz błędu 17965, tester może wyświetlać również błąd: „16618 - Regulacja ciśnienia doładowania - osiągnięty koniec zakresu regulacji”, oznacza to, że sterownik silnika osiągnął maksymalną wartość zakresu regulacji dla danego parametru.

Kolejnym często wyświetlanym błędem przez tester diagnostyczny jest: „P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania”, oznacza to ze przeprowadzona została regulacja ciśnienia doładowania poniżej granicy regulacji.

Powyższe błędy najczęściej występują w samochodach koncernu VAG, np. Audi A6 C5, można również spotkać błąd 17965 w VW Passat B5 FL, czy nawet w Skodzie.

Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?

Według informacji znalezionych w Internecie jest to możliwe. Metoda „gaz-hamulec” zdaje się być najpopularniejszą, na czym ona polega?

1. Wciskamy hamulec i gaz.
2. Przekręcamy zapłon.
3. (Powinna) zacząć migać kontrolka sygnalizująca kod błędu.

Jednak nasuwa się tu kolejne pytanie, na ile takie dane są wiarygodne? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że w przypadku wstąpienia błędów: 17965, 16618 czy też P0299 najlepiej udać się do naszego serwisu, gdzie przy użyciu sprawdzonego urządzenia, jakim jest komputer diagnostyczny dokonamy prawidłowego odczytu i interpretacji występujących błędów, a także usuniemy przyczynę powodującą ich występowanie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Nowak
2024-10-16 20:34:23
Może być to wina pękniętego kolektoru wylotowego
Konrad
2023-01-13 10:35:44
Regulacja ciśnienia doładowania to proces kontrolowania ciśnienia powietrza dostarczanego do silnika samochodu z turbodoładowaniem. Dodatnia odchyłka oznacza, że ciśnienie doładowania jest wyższe niż założone. Może to być spowodowane przez różne czynniki, takie jak awaria turbosprężarki lub problem z układem dolotowym powietrza. Jest to ważny parametr, który wpływa na wydajność i trwałość silnika, dlatego ważne jest, aby był on stale monitorowany i kontrolowany.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60