Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po podłączeniu do komputera diagnostycznego ukazał Ci się błąd: „17965 - Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka”? Skasowanie go nie rozwiąże problemu. Odchyłka to potoczne określenie różnicy pomiędzy ciśnieniem zadanym a ciśnieniem zamierzonym. Przekroczona granica regulacji doładowania wskazywać będzie na to, że ciśnienie jest za małe lub za wysokie w odczytach ECU.
Oprócz błędu 17965, tester może wyświetlać również błąd: „16618 - Regulacja ciśnienia doładowania - osiągnięty koniec zakresu regulacji”, oznacza to, że sterownik silnika osiągnął maksymalną wartość zakresu regulacji dla danego parametru.
Kolejnym często wyświetlanym błędem przez tester diagnostyczny jest: „P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania”, oznacza to ze przeprowadzona została regulacja ciśnienia doładowania poniżej granicy regulacji.
Powyższe błędy najczęściej występują w samochodach koncernu VAG, np. Audi A6 C5, można również spotkać błąd 17965 w VW Passat B5 FL, czy nawet w Skodzie.
Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?
Według informacji znalezionych w Internecie jest to możliwe. Metoda „gaz-hamulec” zdaje się być najpopularniejszą, na czym ona polega?
1. Wciskamy hamulec i gaz.
2. Przekręcamy zapłon.
3. (Powinna) zacząć migać kontrolka sygnalizująca kod błędu.
Jednak nasuwa się tu kolejne pytanie, na ile takie dane są wiarygodne? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że w przypadku wstąpienia błędów: 17965, 16618 czy też P0299 najlepiej udać się do naszego serwisu, gdzie przy użyciu sprawdzonego urządzenia, jakim jest komputer diagnostyczny dokonamy prawidłowego odczytu i interpretacji występujących błędów, a także usuniemy przyczynę powodującą ich występowanie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regulacja ciśnienia doładowania to proces kontrolowania ciśnienia powietrza dostarczanego do silnika samochodu z turbodoładowaniem. Dodatnia odchyłka oznacza, że ciśnienie doładowania jest wyższe niż założone. Może to być spowodowane przez różne czynniki, takie jak awaria turbosprężarki lub problem z układem dolotowym powietrza. Jest to ważny parametr, który wpływa na wydajność i trwałość silnika, dlatego ważne jest, aby był on stale monitorowany i kontrolowany.