Localizations image

Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.72

Po podłączeniu do komputera diagnostycznego ukazał Ci się błąd: „17965 - Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka”? Skasowanie go nie rozwiąże problemu. Odchyłka to potoczne określenie różnicy pomiędzy ciśnieniem zadanym a ciśnieniem zamierzonym. Przekroczona granica regulacji doładowania wskazywać będzie na to, że ciśnienie jest za małe lub za wysokie w odczytach ECU.

Oprócz błędu 17965, tester może wyświetlać również błąd: „16618 - Regulacja ciśnienia doładowania - osiągnięty koniec zakresu regulacji”, oznacza to, że sterownik silnika osiągnął maksymalną wartość zakresu regulacji dla danego parametru.

Kolejnym często wyświetlanym błędem przez tester diagnostyczny jest: „P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania”, oznacza to ze przeprowadzona została regulacja ciśnienia doładowania poniżej granicy regulacji.

Powyższe błędy najczęściej występują w samochodach koncernu VAG, np. Audi A6 C5, można również spotkać błąd 17965 w VW Passat B5 FL, czy nawet w Skodzie.

 

Odchyłka podczas regulacji ciśnienia
Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]

 


Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?

Według informacji znalezionych w Internecie jest to możliwe. Metoda „gaz-hamulec” zdaje się być najpopularniejszą, na czym ona polega?

1. Wciskamy hamulec i gaz.
2. Przekręcamy zapłon.
3. (Powinna) zacząć migać kontrolka sygnalizująca kod błędu.

Jednak nasuwa się tu kolejne pytanie, na ile takie dane są wiarygodne? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że w przypadku wstąpienia błędów: 17965, 16618 czy też P0299 najlepiej udać się do naszego serwisu, gdzie przy użyciu sprawdzonego urządzenia, jakim jest komputer diagnostyczny dokonamy prawidłowego odczytu i interpretacji występujących błędów, a także usuniemy przyczynę powodującą ich występowanie.

 

Odczyt błędów bez podpinania testera
Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Dlaczego powstała turbosprężarka samochodowa 02 października 2018

Dlaczego powstała turbosprężarka samochodowa

Dawka historii o doładowaniu silników - Dlaczego powstała turbosprężarka...

Turbosprężarka 736168-2 07 maja 2021

Turbosprężarka 736168-2

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 736168-2...

Turbosprężarka VJ27 14 maja 2021

Turbosprężarka VJ27

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki VJ27 firmy...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO