Localizations image

Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Po podłączeniu do komputera diagnostycznego ukazał Ci się błąd: „17965 - Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka”? Skasowanie go nie rozwiąże problemu. Odchyłka to potoczne określenie różnicy pomiędzy ciśnieniem zadanym a ciśnieniem zamierzonym. Przekroczona granica regulacji doładowania wskazywać będzie na to, że ciśnienie jest za małe lub za wysokie w odczytach ECU.
Oprócz błędu 17965, tester może wyświetlać również błąd: „16618 - Regulacja ciśnienia doładowania - osiągnięty koniec zakresu regulacji”, oznacza to, że sterownik silnika osiągnął maksymalną wartość zakresu regulacji dla danego parametru.
Kolejnym często wyświetlanym błędem przez tester diagnostyczny jest: „P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania”, oznacza to ze przeprowadzona została regulacja ciśnienia doładowania poniżej granicy regulacji.
Powyższe błędy najczęściej występują w samochodach koncernu VAG, np. Audi A6 C5, można również spotkać błąd 17965 w VW Passat B5 FL, czy nawet w Skodzie.

 

Odchyłka podczas regulacji ciśnienia
Regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka [Objaśniamy najczęstsze kody błędów silnika]

 


Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?

Według informacji znalezionych w Internecie jest to możliwe. Metoda „gaz-hamulec” zdaje się być najpopularniejszą, na czym ona polega?
1. Wciskamy hamulec i gaz.
2. Przekręcamy zapłon.
3. (Powinna) zacząć migać kontrolka sygnalizująca kod błędu.
Jednak nasuwa się tu kolejne pytanie, na ile takie dane są wiarygodne? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że w przypadku wstąpienia błędów: 17965, 16618 czy też P0299 najlepiej udać się do naszego serwisu, gdzie przy użyciu sprawdzonego urządzenia, jakim jest komputer diagnostyczny dokonamy prawidłowego odczytu i interpretacji występujących błędów, a także usuniemy przyczynę powodującą ich występowanie.

 

Odczyt błędów bez podpinania testera
Czy możliwy jest odczyt błędów silnika bez komputera?

 

Komentarze

Konrad 2023-01-13 10:35:44

Regulacja ciśnienia doładowania to proces kontrolowania ciśnienia powietrza dostarczanego do silnika samochodu z turbodoładowaniem. Dodatnia odchyłka oznacza, że ciśnienie doładowania jest wyższe niż założone. Może to być spowodowane przez różne czynniki, takie jak awaria turbosprężarki lub problem z układem dolotowym powietrza. Jest to ważny parametr, który wpływa na wydajność i trwałość silnika, dlatego ważne jest, aby był on stale monitorowany i kontrolowany.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 753392-1 12 kwietnia 2021

Turbosprężarka 753392-1

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 753392-1 firm...

Regeneracja turbin - części do turbosprężarek 09 lipca 2021

Regeneracja turbin - części do turbosprężarek

1. Turbosprężarki i ich producenciMelett jest wiodącym producentem części do turb...

Finlandia (FIN) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Finlandii (Suomi, Finland) – cała Europa 12 kwietnia 2019

Finlandia (FIN) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Finlandii (Suomi, Finland) – cała Europa

1. Regeneracja turbo - Finalndia W Finlandii swoje usługi świadczy polska s...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO