blog

Poturbowana turbosprężarka – objawy

22 października 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Tytuł artykułu jest nieco przewrotny, wskazuje jednak na istotną awarię, jaką jest – ogólnie ujmując – poturbowana turbosprężarka. Objawy uszkodzonego turbo dotyczą zarówno użytkowników pojazdów z samochodami benzynowymi, jak i kierowców Diesli, ponieważ turbodoładowane jednostki napędowe cieszą się niegasnącą popularnością. To właśnie dla nich dedykujemy artykuł, w którym zostały poruszone istotne kwestie dotyczące tego, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu, czym jest tak zwana sowa w Dieslu, na co może wskazywać świst turbiny przy przyspieszaniu oraz co zrobić, jeśli zainstalowana w naszym samochodzie turbina padła podczas jazdy. Miłośnicy turbosprężarek, zapraszamy do lektury.

Objawy zepsutej turbosprężarki

Brak możliwości regeneracji | Wymiana turbosprężarki

Korzystną opcją zakupu turbosprężarki samochodowej jest zakup turbo na wymianę. W naszym serwisie, w którym stanowczo przestrzegamy przed nieodpowiedzialną jazdą z uszkodzoną turbiną, można kupić od ręki dostępne regenerowane turbosprężarki, których testy dowodzą, że turbo wykazuje parametry takie, jak fabrycznie nowa turbina. Dostępność zregenerowanych turbosprężarek w naszym magazynie to opcja, która cieszy się dużym zainteresowaniem Klientów z uwagi na znakomitą jakość turbin oraz korzystną cenę, stanowiącą ułamek kosztu zakupu fabrycznie nowej turbosprężarki. Zacznijmy jednak od tego, co może wpływać na fakt, że turbosprężarki zdemontowanej z samochodu Klienta nie da się zregenerować. Zazwyczaj problem ten dotyczy mniej popularnych turbosprężarek samochodowych, do których naprawy brakuje dostępnych części, inną przyczyną jest natomiast występowanie poważnych usterek mechanicznych. Oczywiście nasi fachowcy, którzy doskonale orientują się w tym, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, udzielają każdemu Klientowi fachowej porady w zakresie działań z turbosprężarką. Specjalistyczne doradztwo jest dla nas równie istotne w sytuacji, gdy Klient od razu informuje nas o chęci zakupu nowej lub regenerowanej turbosprężarki do swojego samochodu. Wówczas sprawdzamy, czy turbina po VIN może zostać bez problemu dobrana. Zazwyczaj podanie numeru VIN oraz szczegółowych danych pojazdu w zupełności wystarczy. Niektórzy Klienci odczytują także oznaczenie turbosprężarki ze zdemontowanego turbo, a jeśli mają co do tego jakiekolwiek wątpliwości, służymy oczywiście poradą w zakresie tego, jak sprawdzić numer turbiny, aby uniknąć pomyłek w doborze właściwego, pasującego do silnika turbo.

Wymiana turbosprężarki

Objawy, które kwalifikują turbo do diagnostyki i regeneracji

Duże luzy na turbinie, świszcząca turbina oraz sytuacje, w których turbo puszcza olej do wydechu to przypadki, które stanowczo powinny pokierować użytkowników samochodów z turbodoładowanymi silnikami do naszego serwisu. Na podobne wnioski powinna naprowadzić nas wyjąca turbina, słyszalny efekt karetki turbo bądź efekt sowy. Uszkodzone turbo dość mocno sygnalizuje problemy. Objawy awarii turbosprężarki odczuwalne są, gdy chcemy odpalić samochód, dynamicznie przyspieszyć lub gdy zostawiamy samochód na biegu jałowym, ponieważ nierówna praca silnika stanowi poważny problem. Istotne jest także powiązanie takie jak turbosprężarka a zużycie oleju, gdyż niesprawne turbo może wpływać na jego zwiększony pobór. W ramach diagnostyki zajmujemy się tym, jak sprawdzić turbinę, czy bierze olej oraz czy działa zgodnie z parametrami wyszczególnionymi przez producenta. Na podzespołach dostarczanych do nas przez Klientów niekiedy widoczny jest nawet kapiący olej z turbiny, co wskazuje na potężne nieszczelności w układzie. Ostatnim dzwonkiem jest sytuacja, w której w układzie pracuje uszkodzona turbina, nie odpala samochód i jesteśmy w pewien sposób uziemieni. Wówczas zachęcamy do kontaktu z naszym autoryzowanym serwisem – w ten sposób przekonasz się, że koszt naprawy turbiny nie musi być wysoki, a awaria turbiny podczas jazdy już więcej Cię nie spotka.

Diagnostyka i regeneracja turbosprężarki
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Mateusz
2023-01-16 10:48:29
Awaria turbosprężarki może objawiać się różnymi symptomami, w zależności od rodzaju i stopnia uszkodzenia. Oto kilka możliwych objawów awarii turbosprężarki: brak mocy lub pogorszenie osiągów silnika, dymienie z wydechu, hałas podczas pracy silnika, nierównomierna praca silnika, brak reakcji na pedał przyspieszenia, wzrost temperatury silnika, kontrolka awarii układu turbo. Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, należy jak najszybciej skonsultować się z mechanikiem, ponieważ awaria turbosprężarki może prowadzić do poważniejszych problemów z silnikiem.
jasiek12
2020-10-26 14:43:37
U mnie właśnie niestety tak było, że turbo się tak posypało, że części do naprawy nie było do niej i cyk nowa turbina za 4 tyś...

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60