
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
W dzisiejszym artykule podejmujemy się tematu, jakim jest sprawdzenie turbiny. Na czym polega weryfikacja turbo w autoryzowanym serwisie regeneracji, czy warto przeprowadzać diagnostykę, gdy w układzie pracuje świszcząca turbina lub gdy turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu? O te oraz pozostałe turbo kwestie zapytaliśmy mechaników zajmujących się regeneracją turbosprężarek na co dzień. To właśnie oni najlepiej wiedzą, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu oraz w turbodoładowanym silniku benzynowym oraz czym może poskutkować nieodpowiedzialna i nierozsądna jazda z uszkodzoną turbiną. W artykule zajmiemy się także profilaktyką turbo, aby nasi Czytelnicy wiedzieli, jak nie zminimalizować szanse na to, że nieoczekiwanie turbina padła podczas jazdy.

Wymieniane przez ekspertów objawy uszkodzonej turbiny
Diagnostyka turbosprężarki obejmuje sprawdzenie licznych kryteriów. Odczuwalne dla kierowcy oraz pozostałych użytkowników pojazdu objawy uszkodzonej turbiny to jedna sprawa, drugą kwestię stanowią natomiast uszkodzenia widoczne podczas kompleksowej diagnostyki. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej aparatury specjaliści mają możliwości na to, jak sprawdzić turbinę, czy bierze olej. Wśród typowych objawów awarii turbo eksperci wymieniają zazwyczaj gwizd turbiny, brak mocy samochodu lub jej obniżenie, a także występowanie wzmożonej ilości spalin. Zadymienie może przyjmować czarny lub niebiesko-siwy odcień. Jeśli wzmożonej emisji dymu towarzyszy zwiększone zużycie oleju oraz typowy dźwięk uszkodzonej turbiny, powinniśmy niezwłocznie udać się do serwisu turbo. Odpowiedź na pytanie o to, czy turbina może uszkodzić silnik, niemalże w każdym przypadku jest twierdząca. Różnorodne przyczyny uszkodzenia turbiny w Dieslu to najczęściej niedrożności przewodów turbiny, nagromadzenie zanieczyszczeń w turbo bądź występowanie nieszczelności pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym bądź między owym kolektorem a jednostką napędową. Jeśli mamy do czynienia z sytuacją, w której gwiżdżąca turbina po regeneracji pracuje w układzie w sposób niewłaściwy, turbina została prawdopodobnie źle wyważona lub wyregulowana.

Serwis regeneracji turbosprężarek | Weryfikacja turbosprężarki
Jeśli w Twoim samochodzie nastąpiło zużycie lub rozszczelnienie turbosprężarki, objawy powinny jak najszybciej zaprowadzić Cię do serwisu, w którym zostanie przeprowadzona weryfikacja turbo. Dzięki wnikliwie przeprowadzonej diagnostyce przyczyny uszkodzenia turbiny w Dieslu zostaną najpierw zbadane, a następnie wyeliminowane w drodze regeneracji samej turbosprężarki lub – w razie konieczności – innych podzespołów, które wpływają na awarię turbiny. Zdemontowana z pojazdu turbosprężarka jest poddawana ocenie wzrokowej, kolejnym etapem jest natomiast rozłożenie turbiny na części pierwsze oraz dokładne wyczyszczenie poszczególnych elementów turbo. Warto pamiętać, że w turbinie zgodnie z zasadami regeneracji zawsze powinny być wymienione elementy takie jak uszczelki, łożysko wirnika turbosprężarki, odrzutniki olejowe czy pierścienie oporowe. Pozostałe części turbosprężarek są myte za pomocą ultradźwięków, piaskowane, szkiełkowane oraz sprawdzane na specjalistycznych maszynach. Dzięki ich zastosowaniu możliwe jest znalezienie przyczyn niepokojących objawów uszkodzenia turbosprężarki. Zasady te warto byłoby odnieść do tego, jak sprawdzić używaną turbinę przed zamontowaniem jej w samochodzie, praktyka jednak mówi nam, że tego typu weryfikacji dokonuje niewielu nabywców turbosprężarek z rynku wtórnego. Właściwie przeprowadzona weryfikacja turbosprężarki to klucz do sukcesu podczas jej regeneracji.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze