Po czym poznać, że turbina jest do wymiany?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
O tym, że turbina jest do wymiany, dowiemy się po kilku charakterystycznych objawach, między innymi po charakterystycznym dźwięku - świszczeniu, piszczeniu, które wydobywa się z komory silnika. Co więcej, w trakcie jazdy odczujemy spadek mocy, nasze auto niechętnie będzie się zbierać do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawi dużo problemów. Zauważymy także duży ubytek oleju, ponieważ uszkodzona turbosprężarka będzie pożerać o wiele większą ilość oleju ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę. Innym objawem, który rzuca się w oczy jest nadmierny dym wydobywający się z rury wydechowej. Uszkodzoną turbosprężarkę poznamy także po tym, że silnik naszego samochodu będzie przechodził w tryb awaryjny.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Jesteśmy w stanie bardzo łatwo rozpoznać uszkodzoną turbosprężarkę, ponieważ jednym z charakterystycznych objawów jest dźwięk towarzyszący jej pracy. Podczas jazdy odczujemy również, że nasz samochód nieregularnie rozwija moc, a także nie dochodzi do prędkości maksymalnej w czasie, gdy podzespół był sprawny. Innym objawem jest również przechodzenie silnika w tryb awaryjny – mogą się pojawić wtedy kody błędów, które dotyczą najczęściej nieprawidłowego ciśnienia. Jeżeli turbina jest uszkodzona lub skrajnie zużyta, to do wyżej wymienionych objawów dochodzi kopcenie, które nasila się po wciśnięciu gazu.
1. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Zepsuta turbina objawy
Pierwszymi objawami świadczącymi o kończącej się turbinie są przede wszystkim spadki mocy samochodu oraz jego głośna praca. Z układu wydechowego mogą się wydobywać również gęste i ciemne kłęby dymu. Kierowca nie powinien bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Oprócz tych wymienionych objawów uszkodzenia możemy spotkać się także ze świstem oraz pogwizdywaniem turbiny podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach podzespół może wydawać dźwięk przypominający wycie syreny karetki pogotowia.
2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina a spalanie
Najczęstszym symptomem świadczącym o uszkodzeniu turbiny w dieslu, jest odczuwalny spadek mocy silnika, a także falowanie osiągów, czyli okresowe spadki mocy. Niepokojące dla kierowcy może być także zwiększone zapotrzebowanie na olej oraz jakiejkolwiek jego ślady na przewodach. Pamiętajmy, że jakikolwiek nietypowy dźwięk, jaki zaczyna nagle wydawać silnik, powinien być powodem do niepokoju. Nagłe, zwiększone spalanie paliwa sugerować nam może, że z turbosprężarką dzieje się coś podejrzanego. Z uszkodzoną turbosprężarką teoretycznie możemy chwilę podróżować, mimo że jest to bardzo niekomfortowe i ryzykowne, ponieważ może prowadzić do dalszych uszkodzeń układu turbodoładowania, a nawet samego silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka objawów, które mogą wskazywać na to, że turbina jest do wymiany. Oto niektóre z nich:
Spadek mocy silnika: Jeśli turbina jest uszkodzona lub zużyta, może nie działać prawidłowo i wytwarzać mniej mocy niż normalnie. Może to prowadzić do słabszej pracy silnika i trudności z przyspieszaniem.
Dymienie: Jeśli turbina jest uszkodzona lub zużyta, może dochodzić do nieprawidłowego spalania paliwa, co prowadzi do wytwarzania większej ilości dymu z rury wydechowej.
Gwizdanie lub szumienie: Uszkodzenie lub zużycie turbiny może powodować nieprawidłową pracę elementów ruchomych, co może prowadzić do hałasu lub gwizdania podczas pracy silnika.
Wzrost zużycia paliwa: Jeśli turbina nie działa prawidłowo, może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, ponieważ silnik będzie musiał pracować ciężej, aby osiągnąć odpowiednią moc.
Nieregularne ruchy pedału gazu: Uszkodzenie lub zużycie turbiny może prowadzić do nieregularnych ruchów pedału gazu podczas jazdy, co może być trudne do kontrolowania.
Jeśli wystąpią jakieś nieprawidłowości lub objawy, takie jak te wymienione powyżej, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który może dokładnie zdiagnozować problem i zalecić odpowiednie działania. W przypadku uszkodzenia lub zużycia turbiny może być konieczna jej wymiana. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan układu dolotowego i silnika, aby uniknąć konieczności wymiany turbiny lub innych elementów.