Localizations image

Po czym poznać, że turbina się kończy?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
po czym poznać, że turbina się kończy


Zużycie turbosprężarki rozpoznamy po kilku charakterystycznych dla tego zjawiska objawach, m.in. po charakterystycznym dźwięku – świście – z komory silnika, który jest porównywalny do odgłosu metalu ocierającego się o siebie. Z kolei podczas jazdy odczujemy spadek mocy, samochód niechętnie zbiera się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawi dużo problemów. Zauważalny będzie także szybki ubytek oleju, ponieważ uszkodzona turbina będzie pożerać o wiele większą ilość oleju ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę. Objawem rzucającym się w oczy jest nadmierny dym z rury wydechowej.

Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 tdi

Pierwszym zauważalnym objawem uszkodzenia turbosprężarki jest zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego. Kolejnym rzucającym się w oczy objawem jest wydostający się z rury wydechowej gęsty, ciemny dym, nasilający się wraz ze wzrostem prędkości. Przy zużyciu turbiny odczujemy spadek mocy, auto będzie niechętnie ruszać, a także problematyczne będzie wchodzenie na wyższe obroty. Silnik z zużytą turbosprężarką będzie też przechodził w tryb awaryjny.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jazda z uszkodzona turbina

Możemy bardzo łatwo rozpoznać uszkodzoną turbosprężarkę, jednym z objawów jest charakterystyczny dźwięk towarzyszący jej pracy. Podczas jazdy odczujemy, że nasze auto nieregularnie rozwija moc, a także nie dochodzi do prędkości maksymalnej w czasie, kiedy turbina była sprawna. Kolejnym z objawów jest przechodzenie silnika w tryb awaryjny – wtedy mogą pojawiać się kody błędów, które dotyczą najczęściej nieprawidłowego ciśnienia. Kiedy turbosprężarka jest uszkodzona lub skrajnie zużyta, to do wyżej wymienionych objawów dochodzi kopcenie, które nasila się po wciśnięciu gazu.

Objawami uszkodzonej turbosprężarki są: hałas z komory silnika, szybki ubytek oleju, wyraźny spadek mocy silnika oraz ciemny, gęsty dym z rury wydechowej. Aby prawidłowo zadbać o silnik z turbodoładowaniem, powinniśmy przestrzegać kilku podstawowych zasad – pamiętaj, aby jeździć tylko na rozgrzanym silniku! Kiedy silnik nie jest rozgrzany, to przepływa przez instalację zimny olej, który nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego nasmarowania przy wzroście obrotów. Kolejną kwestią jest regularna wymiana oleju, który zgodnie z zaleceniami producenta powinien być jak najlepszej jakości. Ważną rolę odgrywa też schłodzenie silnika po dłuższej jeździe, aby uniknąć odcięcia smarowania pracującej jeszcze przez chwilę turbosprężarce.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Objawy uszkodzenia turbiny w benzynie

Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów zużywania się turbiny w dieslu są gęste i ciemne kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej – co jest efektem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej. W trakcie zużywania się turbiny wraz z nadmiernym dymem idzie w parze hałas.

Dźwięk ten ciężko zbagatelizować, cechą jego jest, że nasila się po tym, jak silnik wejdzie w obroty w przedziale 1700 – 2000 obr./min. Kolejnym objawem, po którym rozpoznamy zużycie, jest zauważalny zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego.

objawy uszkodzenia turbiny
po czym poznać uszkodzona turbinę

Komentarze

Patryk 2023-01-11 10:03:39

Turbosprężarka jest skomplikowanym elementem, które może ulec awarii z różnych powodów. Istnieje wiele objawów, które mogą wskazywać na to, że turbina jest zużyta lub zaczyna się kończyć. Oto kilka z nich:
Spadek mocy silnika i brak przyspieszenia - może to wskazywać na problemy z turbosprężarką, która nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza do silnika.
Dymienie - biały, niebieski lub czarny dym z rury wydechowej może być oznaką uszkodzenia turbosprężarki lub nieszczelności w układzie dolotowym.
Hałas - dźwięk "szumu" lub "piszczenia" z okolicy turbosprężarki może być oznaką uszkodzenia lub zużycia łożysk turbosprężarki.
Wzrost temperatury silnika - jeśli turbosprężarka jest uszkodzona lub zużyta, może się nadmiernie nagrzewać, co może prowadzić do podwyższenia temperatury silnika.
Wzrost zużycia paliwa - jeśli turbosprężarka jest zużyta lub uszkodzona, silnik może potrzebować więcej paliwa, aby osiągnąć te same osiągi, co w efekcie prowadzi do wzrostu zużycia paliwa.
Powyższe objawy mogą być również spowodowane innymi problemami z silnikiem, dlatego ważne jest aby skonsultować się z mechanikiem specjalistą, który przeprowadzi odpowiednie testy i diagnozę, by potwierdzić czy rzeczywiście problemem jest turbosprężarka.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO