
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Zużycie turbosprężarki rozpoznamy po kilku charakterystycznych dla tego zjawiska objawach, m.in. po charakterystycznym dźwięku – świście – z komory silnika, który jest porównywalny do odgłosu metalu ocierającego się o siebie. Z kolei podczas jazdy odczujemy spadek mocy, samochód niechętnie zbiera się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawi dużo problemów. Zauważalny będzie także szybki ubytek oleju, ponieważ uszkodzona turbina będzie pożerać o wiele większą ilość oleju ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę. Objawem rzucającym się w oczy jest nadmierny dym z rury wydechowej.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 tdi
Pierwszym zauważalnym objawem uszkodzenia turbosprężarki jest zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego. Kolejnym rzucającym się w oczy objawem jest wydostający się z rury wydechowej gęsty, ciemny dym, nasilający się wraz ze wzrostem prędkości. Przy zużyciu turbiny odczujemy spadek mocy, auto będzie niechętnie ruszać, a także problematyczne będzie wchodzenie na wyższe obroty. Silnik z zużytą turbosprężarką będzie też przechodził w tryb awaryjny.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jazda z uszkodzona turbina
Możemy bardzo łatwo rozpoznać uszkodzoną turbosprężarkę, jednym z objawów jest charakterystyczny dźwięk towarzyszący jej pracy. Podczas jazdy odczujemy, że nasze auto nieregularnie rozwija moc, a także nie dochodzi do prędkości maksymalnej w czasie, kiedy turbina była sprawna. Kolejnym z objawów jest przechodzenie silnika w tryb awaryjny – wtedy mogą pojawiać się kody błędów, które dotyczą najczęściej nieprawidłowego ciśnienia. Kiedy turbosprężarka jest uszkodzona lub skrajnie zużyta, to do wyżej wymienionych objawów dochodzi kopcenie, które nasila się po wciśnięciu gazu.
Objawami uszkodzonej turbosprężarki są: hałas z komory silnika, szybki ubytek oleju, wyraźny spadek mocy silnika oraz ciemny, gęsty dym z rury wydechowej. Aby prawidłowo zadbać o silnik z turbodoładowaniem, powinniśmy przestrzegać kilku podstawowych zasad – pamiętaj, aby jeździć tylko na rozgrzanym silniku! Kiedy silnik nie jest rozgrzany, to przepływa przez instalację zimny olej, który nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego nasmarowania przy wzroście obrotów. Kolejną kwestią jest regularna wymiana oleju, który zgodnie z zaleceniami producenta powinien być jak najlepszej jakości. Ważną rolę odgrywa też schłodzenie silnika po dłuższej jeździe, aby uniknąć odcięcia smarowania pracującej jeszcze przez chwilę turbosprężarce.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Objawy uszkodzenia turbiny w benzynie
Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów zużywania się turbiny w dieslu są gęste i ciemne kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej – co jest efektem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej. W trakcie zużywania się turbiny wraz z nadmiernym dymem idzie w parze hałas.
Dźwięk ten ciężko zbagatelizować, cechą jego jest, że nasila się po tym, jak silnik wejdzie w obroty w przedziale 1700 – 2000 obr./min. Kolejnym objawem, po którym rozpoznamy zużycie, jest zauważalny zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze