Nieszczelna turbina – spaliny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Objawy, których występowanie niesie za sobą nieszczelna turbina – spaliny wydostające się z jej obudowy, to symptomy, jakich w żadnym wypadku nie można bagatelizować. Widoczne gołym okiem wydostające się spaliny z turbiny 1.6 HDI lub z turbosprężarki z innego modelu czy wersji silnikowej pojazdu powinny skłonić kierowcę do natychmiastowego zaprzestania użytkowania samochodu i zarezerwowania konsultacji w serwisie diagnostycznym. Zazwyczaj objawem występującym wraz z wydostającymi się spalinami jest charakterystyczny dźwięk uszkodzonej turbiny, który może przybrać zróżnicowane brzmienie, o czym pisaliśmy już w niejednym naszym opracowaniu, uwrażliwiając tym samym kierowców zarówno Diesli, jak i benzyniaków, na konieczność uważnego wsłuchiwania się w pracę swoich pojazdów. Dzisiaj szczególną uwagę pragniemy poświęcić temu, jak poważnym zagrożeniem jest nieszczelna turbina spaliny kierująca przez nawet najmniejsze rozszczelnienia w jej budowie.
Groźne rozszczelnienie turbiny – objawy
Najbardziej widocznym i przy okazji najbardziej niepokojącym objawem zaburzenia szczelności turbosprężarki samochodowej jest widok zadymienia w jej pobliżu, czyli spalin wydostających się z samego turbo. Warto z pełną powagą zająć się tym problemem, ponieważ symptomy te mogą zwiastować coś jeszcze poważniejszego i bardziej rozległego niż samo uszkodzenie turbo. Oczywiście w pierwszej kolejności warto wiedzieć, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, jednakże równie istotne będzie przeprowadzenie diagnostyki pozostałych układów i podzespołów, zwłaszcza katalizatora lub filtra cząstek stałych, ponieważ to właśnie ich niesprawność może powodować cofanie się spalin do turbiny w dużych ilościach i pod dość wysokim ciśnieniem. Jesteśmy przekonani, że w przypadku nieszczelności turbo i wydostającego się z maszyny wirnikowej dymu kwestia związana z tym, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu, będzie oczywistością. Nie mniej oczywiste dla kierowcy powinno okazywać się to, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, ponieważ wszelkie awarie w obrębie maszyny wirnikowej powinny wiązać się z błyskawicznie podjętą decyzją o zaprzestaniu jazdy oraz przedstawieniu problemu mechanikowi. W przeciwnym przypadku awaria turbiny podczas jazdy staje się bardzo prawdopodobną okolicznością, której można przecież uniknąć dzięki zachowaniu zdrowego rozsądku w użytkowaniu samochodu na co dzień. Jazda z uszkodzoną turbiną, która przepuszcza spaliny, to naprawdę zły pomysł, a koszty naprawy charakteryzowanego podzespołu oraz awarii mu towarzyszących, mogą stanowić niebagatelny wydatek. Warto reagować zwłaszcza wtedy, gdy widać i słychać, że z turbosprężarką samochodową dzieje się coś złego. Równie ryzykowna będzie kontynuacja jazdy w sytuacji, gdy turbina puszcza olej, objawy bowiem są widoczne gołym okiem, a także odczuwalne podczas użytkowania auta. Turbosprężarka obciążona postępującą awarią mechaniczną lub zużyciem eksploatacyjnym może wykazywać nieszczelność, która objawia się dwojako, gdyż dotyczy dwóch nieco odmiennych kwestii. Po pierwsze, turbo może przepuszczać spaliny i to właśnie nad tym chcielibyśmy się pochylić na dłuższą chwilę. Po drugie, nieszczelność turbo może dotyczyć także olejowania tego podzespołu – wówczas wszelkimi rozszczelnieniami na zewnątrz wydostaje się olej, który zgodnie z założeniami producenta powinien znajdować się jedynie we wnętrzu maszyny wirnikowej. Nikt z nas nie chciałby znaleźć się w sytuacji, w której nieoczekiwanie turbina padła podczas jazdy, jednakże w gruncie rzeczy nie wszyscy kierowcy znają podstawowe wskazówki użytkowania samochodu z turbo. O tym oraz o przyczynach wydostawania się spalin z turbo napiszemy w kolejnej części niniejszego artykułu.
Dlaczego z turbosprężarki wydostają się spaliny?
Do maszyny wirnikowej bardzo często zawrócone zostają spaliny, które nie znajdują ujścia w dalszych kanałach charakterystycznych między innymi dla elementów układu wydechowego. Mówiąc wprost, spaliny w postaci dymu najczęściej trafiają z powrotem do turbo z zapchanych katalizatorów lub niedrożnych filtrów DPF, tak więc po zauważeniu nieszczelności i dymienia z turbo, koniecznie należy sprawność tychże elementów. Fakt wydostawania się spalin z samej turbosprężarki jest uzasadniony zużyciem lub uszkodzeniem jej uszczelnień bądź innych elementów. Często ich sprawcami są opiłki przedostające się do układu turbodoładowania, więc zalecamy sprawdzenie przyczyn ich powstawania. Ilekroć ktoś pyta nas o to, czy turbina może uszkodzić silnik, potakująco kiwamy głowami, ponieważ praktycznie każda awaria turbosprężarki może stać się przyczyną poważnej, rozległej i kosztownej destrukcji jednostki napędowej. Zasada reakcji na usterki samochodu na szczęście jest prosta – reagujemy natychmiastowo na pierwsze objawy awarii, ponieważ dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu, a poważne naprawy najlepiej powierzyć specjalistom z ASO Bosch Service Pawlik. Posiadanie turbosprężarki samochodowej powinno każdemu kierowcy kojarzyć się nie tylko z zapewnioną przez turbo dynamiczną jazdą, ale także z odpowiedzialną i sumienną eksploatacją pojazdu. Mamy tu na myśli cierpliwość potrzebną do rozgrzania turbo przed jazdą i schłodzenia mechanizmu po przebytej trasie, a także dbałość o regularne wymiany oleju i filtrów oraz o dostarczanie do baku paliwa wysokiej jakości.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nieszczelna turbina może powodować wiele problemów z silnikiem, w tym związanych z przepływem spalin. Spaliny mogą być wydmuchiwane z powrotem do układu dolotowego, co może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji oraz do spadku mocy silnika. Jeśli wykryje się nieszczelność turbiny, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który sprawdzi stan turbosprężarki i zdiagnozuje przyczynę problemu. Może to być spowodowane zużyciem uszczelek, uszkodzeniem łożysk lub innymi problemami związanymi z turbosprężarką. W takim przypadku konieczna może być regeneracja lub wymiana turbosprężarki.