Localizations image

Nieszczelna turbina – spaliny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Objawy, których występowanie niesie za sobą nieszczelna turbina – spaliny wydostające się z jej obudowy, to symptomy, jakich w żadnym wypadku nie można bagatelizować. Widoczne gołym okiem wydostające się spaliny z turbiny 1.6 HDI lub z turbosprężarki z innego modelu czy wersji silnikowej pojazdu powinny skłonić kierowcę do natychmiastowego zaprzestania użytkowania samochodu i zarezerwowania konsultacji w serwisie diagnostycznym. Zazwyczaj objawem występującym wraz z wydostającymi się spalinami jest charakterystyczny dźwięk uszkodzonej turbiny, który może przybrać zróżnicowane brzmienie, o czym pisaliśmy już w niejednym naszym opracowaniu, uwrażliwiając tym samym kierowców zarówno Diesli, jak i benzyniaków, na konieczność uważnego wsłuchiwania się w pracę swoich pojazdów. Dzisiaj szczególną uwagę pragniemy poświęcić temu, jak poważnym zagrożeniem jest nieszczelna turbina spaliny kierująca przez nawet najmniejsze rozszczelnienia w jej budowie.

Groźne rozszczelnienie turbiny – objawy

Najbardziej widocznym i przy okazji najbardziej niepokojącym objawem zaburzenia szczelności turbosprężarki samochodowej jest widok zadymienia w jej pobliżu, czyli spalin wydostających się z samego turbo. Warto z pełną powagą zająć się tym problemem, ponieważ symptomy te mogą zwiastować coś jeszcze poważniejszego i bardziej rozległego niż samo uszkodzenie turbo. Oczywiście w pierwszej kolejności warto wiedzieć, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, jednakże równie istotne będzie przeprowadzenie diagnostyki pozostałych układów i podzespołów, zwłaszcza katalizatora lub filtra cząstek stałych, ponieważ to właśnie ich niesprawność może powodować cofanie się spalin do turbiny w dużych ilościach i pod dość wysokim ciśnieniem. Jesteśmy przekonani, że w przypadku nieszczelności turbo i wydostającego się z maszyny wirnikowej dymu kwestia związana z tym, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu, będzie oczywistością. Nie mniej oczywiste dla kierowcy powinno okazywać się to, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, ponieważ wszelkie awarie w obrębie maszyny wirnikowej powinny wiązać się z błyskawicznie podjętą decyzją o zaprzestaniu jazdy oraz przedstawieniu problemu mechanikowi. W przeciwnym przypadku awaria turbiny podczas jazdy staje się bardzo prawdopodobną okolicznością, której można przecież uniknąć dzięki zachowaniu zdrowego rozsądku w użytkowaniu samochodu na co dzień. Jazda z uszkodzoną turbiną, która przepuszcza spaliny, to naprawdę zły pomysł, a koszty naprawy charakteryzowanego podzespołu oraz awarii mu towarzyszących, mogą stanowić niebagatelny wydatek. Warto reagować zwłaszcza wtedy, gdy widać i słychać, że z turbosprężarką samochodową dzieje się coś złego. Równie ryzykowna będzie kontynuacja jazdy w sytuacji, gdy turbina puszcza olej, objawy bowiem są widoczne gołym okiem, a także odczuwalne podczas użytkowania auta. Turbosprężarka obciążona postępującą awarią mechaniczną lub zużyciem eksploatacyjnym może wykazywać nieszczelność, która objawia się dwojako, gdyż dotyczy dwóch nieco odmiennych kwestii. Po pierwsze, turbo może przepuszczać spaliny i to właśnie nad tym chcielibyśmy się pochylić na dłuższą chwilę. Po drugie, nieszczelność turbo może dotyczyć także olejowania tego podzespołu – wówczas wszelkimi rozszczelnieniami na zewnątrz wydostaje się olej, który zgodnie z założeniami producenta powinien znajdować się jedynie we wnętrzu maszyny wirnikowej. Nikt z nas nie chciałby znaleźć się w sytuacji, w której nieoczekiwanie turbina padła podczas jazdy, jednakże w gruncie rzeczy nie wszyscy kierowcy znają podstawowe wskazówki użytkowania samochodu z turbo. O tym oraz o przyczynach wydostawania się spalin z turbo napiszemy w kolejnej części niniejszego artykułu. 

Dlaczego z turbosprężarki wydostają się spaliny?

Do maszyny wirnikowej bardzo często zawrócone zostają spaliny, które nie znajdują ujścia w dalszych kanałach charakterystycznych między innymi dla elementów układu wydechowego. Mówiąc wprost, spaliny w postaci dymu najczęściej trafiają z powrotem do turbo z zapchanych katalizatorów lub niedrożnych filtrów DPF, tak więc po zauważeniu nieszczelności i dymienia z turbo, koniecznie należy sprawność tychże elementów. Fakt wydostawania się spalin z samej turbosprężarki jest uzasadniony zużyciem lub uszkodzeniem jej uszczelnień bądź innych elementów. Często ich sprawcami są opiłki przedostające się do układu turbodoładowania, więc zalecamy sprawdzenie przyczyn ich powstawania. Ilekroć ktoś pyta nas o to, czy turbina może uszkodzić silnik, potakująco kiwamy głowami, ponieważ praktycznie każda awaria turbosprężarki może stać się przyczyną poważnej, rozległej i kosztownej destrukcji jednostki napędowej. Zasada reakcji na usterki samochodu na szczęście jest prosta – reagujemy natychmiastowo na pierwsze objawy awarii, ponieważ dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu, a poważne naprawy najlepiej powierzyć specjalistom z ASO Bosch Service Pawlik. Posiadanie turbosprężarki samochodowej powinno każdemu kierowcy kojarzyć się nie tylko z zapewnioną przez turbo dynamiczną jazdą, ale także z odpowiedzialną i sumienną eksploatacją pojazdu. Mamy tu na myśli cierpliwość potrzebną do rozgrzania turbo przed jazdą i schłodzenia mechanizmu po przebytej trasie, a także dbałość o regularne wymiany oleju i filtrów oraz o dostarczanie do baku paliwa wysokiej jakości.

Komentarze

Przemek 2023-01-16 10:02:12

Nieszczelna turbina może powodować wiele problemów z silnikiem, w tym związanych z przepływem spalin. Spaliny mogą być wydmuchiwane z powrotem do układu dolotowego, co może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji oraz do spadku mocy silnika. Jeśli wykryje się nieszczelność turbiny, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który sprawdzi stan turbosprężarki i zdiagnozuje przyczynę problemu. Może to być spowodowane zużyciem uszczelek, uszkodzeniem łożysk lub innymi problemami związanymi z turbosprężarką. W takim przypadku konieczna może być regeneracja lub wymiana turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO