Jak to zrobić - MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI – prosty sposób
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak to zrobić - MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI – prosty sposób
Jeżeli zdecydujemy się na montaż w pierwszej kolejności musimy sprawdzić parametry turbo jak i równie parametry naszego silnika, musimy być pewni, że nasza turbosprężarka jest odpowiednia dla naszego silnika. Należy o tym pamiętać, ponieważ niewłaściwe użycie turbo lub zmiana jej typu może spowodować awarie silnika lub turbiny. Kolejnym krokiem przy montażu jest sprawdzenie układów odpowiadających za doprowadzenie powietrza do kolektora wydechowego, musimy być pewni, że układ jest wolny od oleju, piasku, brudu itp. Jest to bardzo ważne, aby nie uszkodzić na samym początku użytkowania naszego turbo. Wymieniamy filtr powietrza pamiętając o użyciu oryginalnych części. Przy montażu turbo w silnikach benzynowych oraz w dieslu należy także pamiętać, aby sprawdzić drożność układu smarowania olejem, przewody które są odpowiedzialne za dostarczanie i odprowadzanie oleju powinny być czyste, nie powinny byc także poskręcane i załamane, ponieważ może to doprowadzić do ograniczenia przepływu oleju. Przy montażu tego układu używamy tylko i wyłącznie nowych i oryginalnych uszczelek. Kolejnym krokiem przy montażu turbo w silnikach wolnossących jest wymiana oleju i filtrów, tutaj należy pamiętać, aby użyć filtra jak i zarówno oleju polecanego przez producenta.
Sprawdzamy stan osadzenia turbosprężarki oraz śrub mocujących w kolektorze wydechowym. Po czym montujemy turbosprężarkę do kolektora wydechowego i sprawdzamy, czy jest równo osadzona. Po przykręceniu turbosprężarki do kolektora bardzo ważne jest zachowanie pionowego położenia osi otworów wlotu i wylotu oleju, możliwe jest odchylenie tej osi od pionu o max. 20º. Musimy być pewni, że położenie obudowy turbiny i kompresora jest poprawnie zmontowane względem osprzętu silnika. Bardzo ważne jest, aby pamiętać o sprawdzeniu wirnika turbiny czy nie ociera się o obudowy. Po czym napełniamy turbo olejem przy tym powoli obracamy wirnikiem, dzięki temu olej rozprowadzi się równomiernie. Nie przykręcając przewodu zasilającego olejem, obracamy wałem korbowym tylko przy pomocy rozrusznika przez ok. 20-30sek., przy odciętym zapłonie lub dawce paliwa. W następnej kolejności montujemy przewody olejowe zwracając szczególną uwagę na poprawne ułożenie uszczelek do tej czynności stosujemy oryginalne uszczelki. Podłączamy resztę przewodów, uruchamiamy silnik który powinniśmy zostawić na wolnych obrotach przez około 10 minut. Jest to mocno skrócony schemat montażu. Montaż turbiny wymaga sporo czasu, dużych umiejętności i sporego wkładu finansowego. Koszt to przynajmniej kilkaset złotych. Jeżeli posiadamy turbo w samochodzie możemy skusić się na tuning turbosprężarki, krótko mówiąc na wymianę naszego turbo na nowsze, ale mocniejsze.
Turbosprężarka - kilka zdań na jej temat
Turbosprężarka to dwa urządzenia. Pierwsze to turbina, która jest zasilana poprzez gorące spaliny. Turbina jest w stanie rozkręcić się do niewiarygodnie szybkiej prędkości nawet do 250 000. obr./min. Po przeciwnej stronie do wału turbiny podpięta jest sprężarka. Zadaniem sprężarki jak sama nazwa wskazuje jest sprężanie powietrza i dostarczanie go do silnika. Jest to bardzo dobry sposób na wzmocnienie mieszanki paliwowej, dzięki czemu rośnie sprawność i moc silnika. Proste jak I zarazem skuteczne, jedynym problemem w turbo jest tak zwana turbo dziura, czyli moment, w którym potrzebujemy bogatej mieszanki a turbina nie zaczęła jeszcze działać. Działanie sprężarki możemy poprawić poprzez montaż intercoolera, jest to element który odpowiada za chłodzenia dostarczanego powietrza do silnika. W artykule chciałbym w kilku zdaniach opisać montaż turbosprężarki w silniku benzynowym jak I również w silniku diesla
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Montaż turbosprężarki może być skomplikowany i wymaga specjalistycznej wiedzy oraz odpowiedniego sprzętu. Zalecane jest, aby zlecić to zadanie specjalistom z warsztatu samochodowego lub serwisu, który specjalizuje się w naprawie turbosprężarek.
Jeśli jednak decydujesz się na samodzielny montaż, należy przestrzegać następujących kroków:
Zdemontuj stary układ turbosprężarki z silnika, dbając o odpowiednie oznaczenie połączeń i kolejności montażu.
Przygotuj nowy układ turbosprężarki, upewniając się, że jest on odpowiedni do silnika.
Zainstaluj nowy układ turbosprężarki, dbając o odpowiednie ustawienie i dokręcenie wszystkich połączeń.
Przeprowadź test silnika, aby upewnić się, że turbosprężarka działa prawidłowo.
Pamiętaj, że nieprawidłowy montaż może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, dlatego ważne jest, aby przestrzegać wszystkich wytycznych producenta oraz posiadać odpowiednie umiejętności i narzędzia do tego zadania.