
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak to zrobić - MONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI – prosty sposób
Jeżeli zdecydujemy się na montaż w pierwszej kolejności musimy sprawdzić parametry turbo jak i równie parametry naszego silnika, musimy być pewni, że nasza turbosprężarka jest odpowiednia dla naszego silnika. Należy o tym pamiętać, ponieważ niewłaściwe użycie turbo lub zmiana jej typu może spowodować awarie silnika lub turbiny. Kolejnym krokiem przy montażu jest sprawdzenie układów odpowiadających za doprowadzenie powietrza do kolektora wydechowego, musimy być pewni, że układ jest wolny od oleju, piasku, brudu itp. Jest to bardzo ważne, aby nie uszkodzić na samym początku użytkowania naszego turbo. Wymieniamy filtr powietrza pamiętając o użyciu oryginalnych części. Przy montażu turbo w silnikach benzynowych oraz w dieslu należy także pamiętać, aby sprawdzić drożność układu smarowania olejem, przewody które są odpowiedzialne za dostarczanie i odprowadzanie oleju powinny być czyste, nie powinny byc także poskręcane i załamane, ponieważ może to doprowadzić do ograniczenia przepływu oleju. Przy montażu tego układu używamy tylko i wyłącznie nowych i oryginalnych uszczelek. Kolejnym krokiem przy montażu turbo w silnikach wolnossących jest wymiana oleju i filtrów, tutaj należy pamiętać, aby użyć filtra jak i zarówno oleju polecanego przez producenta.
Sprawdzamy stan osadzenia turbosprężarki oraz śrub mocujących w kolektorze wydechowym. Po czym montujemy turbosprężarkę do kolektora wydechowego i sprawdzamy, czy jest równo osadzona. Po przykręceniu turbosprężarki do kolektora bardzo ważne jest zachowanie pionowego położenia osi otworów wlotu i wylotu oleju, możliwe jest odchylenie tej osi od pionu o max. 20º. Musimy być pewni, że położenie obudowy turbiny i kompresora jest poprawnie zmontowane względem osprzętu silnika. Bardzo ważne jest, aby pamiętać o sprawdzeniu wirnika turbiny czy nie ociera się o obudowy. Po czym napełniamy turbo olejem przy tym powoli obracamy wirnikiem, dzięki temu olej rozprowadzi się równomiernie. Nie przykręcając przewodu zasilającego olejem, obracamy wałem korbowym tylko przy pomocy rozrusznika przez ok. 20-30sek., przy odciętym zapłonie lub dawce paliwa. W następnej kolejności montujemy przewody olejowe zwracając szczególną uwagę na poprawne ułożenie uszczelek do tej czynności stosujemy oryginalne uszczelki. Podłączamy resztę przewodów, uruchamiamy silnik który powinniśmy zostawić na wolnych obrotach przez około 10 minut. Jest to mocno skrócony schemat montażu. Montaż turbiny wymaga sporo czasu, dużych umiejętności i sporego wkładu finansowego. Koszt to przynajmniej kilkaset złotych. Jeżeli posiadamy turbo w samochodzie możemy skusić się na tuning turbosprężarki, krótko mówiąc na wymianę naszego turbo na nowsze, ale mocniejsze.
Turbosprężarka - kilka zdań na jej temat
Turbosprężarka to dwa urządzenia. Pierwsze to turbina, która jest zasilana poprzez gorące spaliny. Turbina jest w stanie rozkręcić się do niewiarygodnie szybkiej prędkości nawet do 250 000. obr./min. Po przeciwnej stronie do wału turbiny podpięta jest sprężarka. Zadaniem sprężarki jak sama nazwa wskazuje jest sprężanie powietrza i dostarczanie go do silnika. Jest to bardzo dobry sposób na wzmocnienie mieszanki paliwowej, dzięki czemu rośnie sprawność i moc silnika. Proste jak I zarazem skuteczne, jedynym problemem w turbo jest tak zwana turbo dziura, czyli moment, w którym potrzebujemy bogatej mieszanki a turbina nie zaczęła jeszcze działać. Działanie sprężarki możemy poprawić poprzez montaż intercoolera, jest to element który odpowiada za chłodzenia dostarczanego powietrza do silnika. W artykule chciałbym w kilku zdaniach opisać montaż turbosprężarki w silniku benzynowym jak I również w silniku diesla
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze