W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Prawdopodobnie nie raz zastanawiałeś się, jak ominąć zawór N75? Niektórzy mylnie porównują działanie N75 z działaniem zaworu EGR, stąd też pewnie pomysł na usunięcie zaworu N75, czy też jego ominięcie. Zawór EGR odpowiada za układ recyrkulacji spalin, czyli odprowadza część spalin do układu dolotowego, z kolei zawór N75 wpływa na doładowanie turbo - obniża ciśnienie doładowania w chwili, gdy ECU uzna, że jest ono zbyt wysokie. Ominięcie, inaczej bypass N75, pod wpływem wysokich obrotów spowoduje wzrost ciśnienia doładowania, co może uszkodzić turbosprężarkę. Tak więc odradzamy dokonywanie takich czynności, jak omijanie, czy usuwanie zaworu N75. Kiedy mamy podejrzenia, że zawór zaczyna szwankować, możemy zdecydować się na czyszczenie N75, bez rozbierania można uczynić to na własną odpowiedzialność, jednak lepszy efekt uzyskamy oddając go do serwisu.
Zawór N75 - zasada działania
Urządzenie, jakim jest zawór N75, ma wpływ na ciśnienie doładowania kolektora dolotowego. Oddziałuje on na sztangę turbiny, która z kolei odpowiada za ruch łopatek turbiny. Łopatki, a dokładniej ich ustawienie, steruje przepływającym powietrzem – jego ilością. Jeśli łopatki są niemalże zamknięte, powoduje to, że turbo zaczyna osiągać większą prędkość niż powinno, natomiast im większa przestrzeń między łopatkami, tym turbosprężarka wolniej reaguje. Jak widać zawór N75 ma ogromny wpływ na prawidłowe działanie turbosprężarki, dlatego decyzja o jego ominięciu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Objawy uszkodzonego zaworu N75 1.9 TDI to między innymi brak mocy w samochodzie, a także opóźniona reakcja na pedał gazu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze