Jak ominąć zawór N75?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawdopodobnie nie raz zastanawiałeś się, jak ominąć zawór N75? Niektórzy mylnie porównują działanie N75 z działaniem zaworu EGR, stąd też pewnie pomysł na usunięcie zaworu N75, czy też jego ominięcie. Zawór EGR odpowiada za układ recyrkulacji spalin, czyli odprowadza część spalin do układu dolotowego, z kolei zawór N75 wpływa na doładowanie turbo - obniża ciśnienie doładowania w chwili, gdy ECU uzna, że jest ono zbyt wysokie. Ominięcie, inaczej bypass N75, pod wpływem wysokich obrotów spowoduje wzrost ciśnienia doładowania, co może uszkodzić turbosprężarkę. Tak więc odradzamy dokonywanie takich czynności, jak omijanie, czy usuwanie zaworu N75. Kiedy mamy podejrzenia, że zawór zaczyna szwankować, możemy zdecydować się na czyszczenie N75, bez rozbierania można uczynić to na własną odpowiedzialność, jednak lepszy efekt uzyskamy oddając go do serwisu.
Zawór N75 - zasada działania
Urządzenie, jakim jest zawór N75, ma wpływ na ciśnienie doładowania kolektora dolotowego. Oddziałuje on na sztangę turbiny, która z kolei odpowiada za ruch łopatek turbiny. Łopatki, a dokładniej ich ustawienie, steruje przepływającym powietrzem – jego ilością. Jeśli łopatki są niemalże zamknięte, powoduje to, że turbo zaczyna osiągać większą prędkość niż powinno, natomiast im większa przestrzeń między łopatkami, tym turbosprężarka wolniej reaguje. Jak widać zawór N75 ma ogromny wpływ na prawidłowe działanie turbosprężarki, dlatego decyzja o jego ominięciu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Objawy uszkodzonego zaworu N75 1.9 TDI to między innymi brak mocy w samochodzie, a także opóźniona reakcja na pedał gazu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zawór N75 jest zaworem sterującym ciśnieniem doładowania w układzie turbo. Jego celem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia doładowania, aby zapewnić optymalną wydajność silnika. Omijanie zaworu N75 jest często praktykowane w celu zwiększenia ciśnienia doładowania w układzie turbo, co może zwiększyć moc silnika. Jednak takie działanie jest niezgodne z przeznaczeniem tego zaworu i jest niebezpieczne dla silnika. Omijanie zaworu N75 może prowadzić do uszkodzenia układu doładowania, a nawet do uszkodzenia silnika. Może również prowadzić do nieprawidłowego działania układów bezpieczeństwa pojazdu, takich jak systemy kontroli emisji czy systemy ABS. Jeśli chcesz zwiększyć moc swojego pojazdu, zaleca się użycie zestawu chip-tuning lub zmianę mapy silnika. Te rozwiązania są bezpieczniejsze niż omijanie zaworu N75, ponieważ zmieniają mapę silnika bez konieczności modyfikacji układu doładowania.