Localizations image

Jak ominąć zawór N75?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Prawdopodobnie nie raz zastanawiałeś się, jak ominąć zawór N75? Niektórzy mylnie porównują działanie N75 z działaniem zaworu EGR, stąd też pewnie pomysł na usunięcie zaworu N75, czy też jego ominięcie. Zawór EGR odpowiada za układ recyrkulacji spalin, czyli odprowadza część spalin do układu dolotowego, z kolei zawór N75 wpływa na doładowanie turbo - obniża ciśnienie doładowania w chwili, gdy ECU uzna, że jest ono zbyt wysokie. Ominięcie, inaczej bypass N75, pod wpływem wysokich obrotów spowoduje wzrost ciśnienia doładowania, co może uszkodzić turbosprężarkę. Tak więc odradzamy dokonywanie takich czynności, jak omijanie, czy usuwanie zaworu N75. Kiedy mamy podejrzenia, że zawór zaczyna szwankować, możemy zdecydować się na czyszczenie N75, bez rozbierania można uczynić to na własną odpowiedzialność, jednak lepszy efekt uzyskamy oddając go do serwisu.

Jak ominąć zawór N75?

Zawór N75 - zasada działania

Urządzenie, jakim jest zawór N75, ma wpływ na ciśnienie doładowania kolektora dolotowego. Oddziałuje on na sztangę turbiny, która z kolei odpowiada za ruch łopatek turbiny. Łopatki, a dokładniej ich ustawienie, steruje przepływającym powietrzem – jego ilością. Jeśli łopatki są niemalże zamknięte, powoduje to, że turbo zaczyna osiągać większą prędkość niż powinno, natomiast im większa przestrzeń między łopatkami, tym turbosprężarka wolniej reaguje. Jak widać zawór N75 ma ogromny wpływ na prawidłowe działanie turbosprężarki, dlatego decyzja o jego ominięciu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Objawy uszkodzonego zaworu N75 1.9 TDI to między innymi brak mocy w samochodzie, a także opóźniona reakcja na pedał gazu.

Zawór N75 - zasada działania

Komentarze

Edward 2023-01-13 13:26:38

Zawór N75 jest zaworem sterującym ciśnieniem doładowania w układzie turbo. Jego celem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia doładowania, aby zapewnić optymalną wydajność silnika. Omijanie zaworu N75 jest często praktykowane w celu zwiększenia ciśnienia doładowania w układzie turbo, co może zwiększyć moc silnika. Jednak takie działanie jest niezgodne z przeznaczeniem tego zaworu i jest niebezpieczne dla silnika. Omijanie zaworu N75 może prowadzić do uszkodzenia układu doładowania, a nawet do uszkodzenia silnika. Może również prowadzić do nieprawidłowego działania układów bezpieczeństwa pojazdu, takich jak systemy kontroli emisji czy systemy ABS. Jeśli chcesz zwiększyć moc swojego pojazdu, zaleca się użycie zestawu chip-tuning lub zmianę mapy silnika. Te rozwiązania są bezpieczniejsze niż omijanie zaworu N75, ponieważ zmieniają mapę silnika bez konieczności modyfikacji układu doładowania.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO