blog

N75 - zasada działania

20 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
turbosprężarki i ich serwis napraw

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Zawór N75 zamontowany jest najczęściej pomiędzy silnikiem, a chłodnicą, przymocowany jest dwoma śrubami i ma charakterystyczną białą czapeczkę, w przypadku N75 – zasada działania jest prosta, odpowiada on za kontrolę doładowania w silniku. Również jego demontaż, jak i ponowny montaż nie należy do najtrudniejszych, ponieważ odbywa się na zasadzie „plug&play”. Zawór N75 jest małym urządzeniem, które poprzez kontrolę sterownika silnika określa, ile dołowania wytworzyć musi turbosprężarka. We wnętrzu ECU znajduje się niewielka liczba map kontrolujących doładowanie z turbo oraz zaworu N75, sterownik silnika właśnie na podstawie tych map określa, jakie powinno być doładowanie w oparciu o obroty i ciśnienie doładowania. Tak więc zastanawiając się nad tym, co steruje zaworem N75, odpowiedź to: ECU (sterownik silnika).

N75 - zasada działania

Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI

Jednym z objawów uszkodzonego zaworu N75 jest praca samochodu w trybie awaryjnym, towarzyszą ten również błędy 17965 oraz P1557, które również wskazywać mogą na przeładowanie turbosprężarki. Jeśli posiadamy takie urządzenie, jak wakuometr możemy przeprowadzić test diagnostyczny N75, jak sprawdzić również stan układu podciśnienia. Wakuometr podłącza się w miejsce gruszki, pozwala na sprawdzenie, czy zawór N75 przepuszcza powietrze, czy też nie. Obserwując zmianę podciśnienia, jesteśmy w stanie określić kondycję zaworu N75, jeśli zmiana podciśnienia jest płynna, oznacza to prawidłowe działanie N75 oraz układu. Można również odważyć się na czyszczenie zaworu N75, jednak najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie udanie się do serwisu gdzie specjaliści znajdą przyczynę uszkodzonego zaworu N75.

Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.07

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.07
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Przemek
2023-01-13 13:30:33
N75 to elektromagnetyczny zawór regulacji ciśnienia doładowania, który jest często stosowany w samochodach z turbosprężarką. Służy on do regulacji ciśnienia doładowania przez kontrolowanie ilości powietrza dostarczanego do turbosprężarki. Zawór N75 działa na podstawie sygnału elektrycznego, który jest generowany przez moduł sterujący silnikiem. Sygnał ten jest następnie przesyłany do zaworu N75, który otwiera lub zamyka się w zależności od tego, jakie ciśnienie doładowania jest wymagane. Gdy zawór N75 jest otwarty, powietrze jest dostarczane do turbosprężarki, co pozwala na zwiększenie ciśnienia doładowania. Natomiast gdy zawór jest zamknięty, powietrze nie jest dostarczane do turbosprężarki, co pozwala na zmniejszenie ciśnienia doładowania. Zawór N75 jest ważnym elementem układu doładowania, ponieważ pozwala na utrzymanie optymalnego ciśnienia doładowania, co przekłada się na lepszą wydajność silnika oraz mniejsze emisje szkodliwych substancji.
Irek
2021-07-08 13:49:58
W moim vw kiedyś pokusiłem się o wyczyszczenie zaworu n75, lepiej kupic nowy, cena nie jest z kosmosu

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60