Localizations image

N75 - zasada działania

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.78

Zawór N75 zamontowany jest najczęściej pomiędzy silnikiem, a chłodnicą, przymocowany jest dwoma śrubami i ma charakterystyczną białą czapeczkę, w przypadku N75 – zasada działania jest prosta, odpowiada on za kontrolę doładowania w silniku. Również jego demontaż, jak i ponowny montaż nie należy do najtrudniejszych, ponieważ odbywa się na zasadzie „plug&play”. Zawór N75 jest małym urządzeniem, które poprzez kontrolę sterownika silnika określa, ile dołowania wytworzyć musi turbosprężarka. We wnętrzu ECU znajduje się niewielka liczba map kontrolujących doładowanie z turbo oraz zaworu N75, sterownik silnika właśnie na podstawie tych map określa, jakie powinno być doładowanie w oparciu o obroty i ciśnienie doładowania. Tak więc zastanawiając się nad tym, co steruje zaworem N75, odpowiedź to: ECU (sterownik silnika).

Jaka jest zasada działania zaworu n75
N75 - zasada działania

 


Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI

Jednym z objawów uszkodzonego zaworu N75 jest praca samochodu w trybie awaryjnym, towarzyszą ten również błędy 17965 oraz P1557, które również wskazywać mogą na przeładowanie turbosprężarki. Jeśli posiadamy takie urządzenie, jak wakuometr możemy przeprowadzić test diagnostyczny N75, jak sprawdzić również stan układu podciśnienia. Wakuometr podłącza się w miejsce gruszki, pozwala na sprawdzenie, czy zawór N75 przepuszcza powietrze, czy też nie. Obserwując zmianę podciśnienia, jesteśmy w stanie określić kondycję zaworu N75, jeśli zmiana podciśnienia jest płynna, oznacza to prawidłowe działanie N75 oraz układu. Można również odważyć się na czyszczenie zaworu N75, jednak najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie udanie się do serwisu gdzie specjaliści znajdą przyczynę uszkodzonego zaworu N75.

 

Uszkodzony zawór N75  w samochodach z silnikiem diesel
Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 725864-1 24 marca 2021

Turbosprężarka 725864-1

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 725864-1...

Gwizd turbiny po regeneracji 21 Grudzień 2020

Gwizd turbiny po regeneracji

Czy wiesz, co oznacza gwizd turbiny po regeneracji w Twoim samochodzie? To znak,...

Błąd czujnika doładowania 09 Grudzień 2020

Błąd czujnika doładowania

Związany z funkcjonowaniem turbosprężarki błąd czujnika doładowania stanowi...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO