Localizations image

N75 - zasada działania

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Zawór N75 zamontowany jest najczęściej pomiędzy silnikiem, a chłodnicą, przymocowany jest dwoma śrubami i ma charakterystyczną białą czapeczkę, w przypadku N75 – zasada działania jest prosta, odpowiada on za kontrolę doładowania w silniku. Również jego demontaż, jak i ponowny montaż nie należy do najtrudniejszych, ponieważ odbywa się na zasadzie „plug&play”. Zawór N75 jest małym urządzeniem, które poprzez kontrolę sterownika silnika określa, ile dołowania wytworzyć musi turbosprężarka. We wnętrzu ECU znajduje się niewielka liczba map kontrolujących doładowanie z turbo oraz zaworu N75, sterownik silnika właśnie na podstawie tych map określa, jakie powinno być doładowanie w oparciu o obroty i ciśnienie doładowania. Tak więc zastanawiając się nad tym, co steruje zaworem N75, odpowiedź to: ECU (sterownik silnika).

Jaka jest zasada działania zaworu n75
N75 - zasada działania

 


Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI

Jednym z objawów uszkodzonego zaworu N75 jest praca samochodu w trybie awaryjnym, towarzyszą ten również błędy 17965 oraz P1557, które również wskazywać mogą na przeładowanie turbosprężarki. Jeśli posiadamy takie urządzenie, jak wakuometr możemy przeprowadzić test diagnostyczny N75, jak sprawdzić również stan układu podciśnienia. Wakuometr podłącza się w miejsce gruszki, pozwala na sprawdzenie, czy zawór N75 przepuszcza powietrze, czy też nie. Obserwując zmianę podciśnienia, jesteśmy w stanie określić kondycję zaworu N75, jeśli zmiana podciśnienia jest płynna, oznacza to prawidłowe działanie N75 oraz układu. Można również odważyć się na czyszczenie zaworu N75, jednak najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie udanie się do serwisu gdzie specjaliści znajdą przyczynę uszkodzonego zaworu N75.

 

Uszkodzony zawór N75  w samochodach z silnikiem diesel
Objawy uszkodzonego zaworu N75 - 1.9 TDI

Komentarze

Przemek 2023-01-13 13:30:33

N75 to elektromagnetyczny zawór regulacji ciśnienia doładowania, który jest często stosowany w samochodach z turbosprężarką. Służy on do regulacji ciśnienia doładowania przez kontrolowanie ilości powietrza dostarczanego do turbosprężarki. Zawór N75 działa na podstawie sygnału elektrycznego, który jest generowany przez moduł sterujący silnikiem. Sygnał ten jest następnie przesyłany do zaworu N75, który otwiera lub zamyka się w zależności od tego, jakie ciśnienie doładowania jest wymagane. Gdy zawór N75 jest otwarty, powietrze jest dostarczane do turbosprężarki, co pozwala na zwiększenie ciśnienia doładowania. Natomiast gdy zawór jest zamknięty, powietrze nie jest dostarczane do turbosprężarki, co pozwala na zmniejszenie ciśnienia doładowania. Zawór N75 jest ważnym elementem układu doładowania, ponieważ pozwala na utrzymanie optymalnego ciśnienia doładowania, co przekłada się na lepszą wydajność silnika oraz mniejsze emisje szkodliwych substancji.

Irek 2021-07-08 13:49:58

W moim vw kiedyś pokusiłem się o wyczyszczenie zaworu n75, lepiej kupic nowy, cena nie jest z kosmosu

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Geometria turbiny - co to jest? 25 listopada 2021

Geometria turbiny - co to jest?

Geometria turbiny - co to jest?Technologia zmiennej geometrii turbiny pozwoliła ...

Jak jeździć autem po wymianie turbiny? 22 lutego 2022

Jak jeździć autem po wymianie turbiny?

Jak jeździć autem po wymianie turbiny? Jazda po wymianie turbosprężarki pow...

Turbosprężarka 706680-1 12 maja 2021

Turbosprężarka 706680-1

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 706680-1 firm...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO