blog

Czyszczenie zaworu N75

18 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czyszczenie zaworu N75 nie ominie każdego, kto jest posiadaczem diesla z układem turbodoładowania. Czyszczenie tego zaworu będzie konieczne, jeżeli zauważalne będzie takie niepożądane zjawisko, jakim jest brak mocy silnika w trakcie manewru przyspieszenia lub efekt turbo dziury. Turbo zaczyna szwankować. Jeżeli takie sytuacje mają miejsce, to znak, że czyszczenie N75 jest rzeczą priorytetową. Zawór N75 ulokowany pomiędzy przodem silnika a chłodnicą, w głównej mierze odpowiada za transport określonej ilości spalin na wirnik turbosprężarki. Dlatego jego prawidłowe działanie odgrywa istotną rolę w pracy turbosprężarki.

Czy wiesz, jak sprawdzić zawór N75?

Zawór N75 jest urządzeniem, które kosztuje nie więcej niż 200 zł. Jeżeli nie mamy parcia na samodzielną jego naprawę, to możemy zdecydować się na zakup nowego urządzenia. Jeżeli jesteśmy fanami motoryzacji i „grzebanie” w samochodzie sprawia nam przyjemność, to możemy sami sprawdzić stan, w jakim znajduje się zawór N75. Własnoręcznie po prostu należy zlokalizować jego położenie, doprowadzić do jego demontażu i zaobserwować jego dysfunkcję, określając ilość zabrudzenia znajdującego się w zaworze. Proces, jakim jest czyszczenie zaworu podciśnienia, jest związany z posiadaniem przede wszystkim śrubokręta krzyżowego, za którego pomocą odkręcimy śruby mocujące zawór N75. Nie można pominąć przewodów ciśnieniowych, które koniecznie należy odczepić. W następnej kolejności zdejmujemy pierścień łączący główkę z podstawą zaworu N75, co daje efekt odłączenia tych dwóch elementów. Następnie pozbywamy się tłoczka z gumową membraną i czyścimy go za pomocą fragmentu szmatki nasączonego odrdzewiaczem, aby definitywnie pozbyć się wszystkich nagromadzonych zanieczyszczeń. W taki sam sposób podlegają czyszczeniu oraz wysuszeniu wszystkie kanały zaworowe N75. Nie można zapomnieć o zawartości wnętrza troczka, w którym jest ulokowana sprężyna. Jej wyczyszczenie polega na użyciu sprężonego powietrza. Po zakończeniu wszystkich etapów czyszczenia elementów składających się na zawór N75 zawór należy ponownie zamontować w samochodzie osobowym, dokładnie w miejscu swego docelowego występowania.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Oskar
2023-01-13 14:54:02
Zawór N75 jest zaworem elektromagnetycznym, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania w układzie turbo. Czyszczenie tego zaworu jest ważnym elementem utrzymania prawidłowego działania turbosprężarki. Aby wyczyścić zawór N75, należy: odłączyć zasilanie elektryczne zaworu, odkręcić zawór z układu, oczyścić zawór z zanieczyszczeń i osadów, używając specjalnego rozpuszczalnika lub rozpuszczalnika chemicznego, sprawdzić działanie zaworu, podłączając go do prądu i ustawiając napięcie, zmontować zawór z powrotem do układu. Czyszczenie zaworu N75 powinno być przeprowadzane przez wykwalifikowanego mechanika, który posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tego typu naprawach.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi