Turbo w samochodzie osobowym
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbo w samochodzie osobowym to potoczna nazwa posiadanego turbodoładowania. Ilość aut na drogach z posiadanym podwójnym przyspieszeniem stale rośnie i jest już normą. Dzięki posiadaniu turbosprężarki praca silnika jest zwiększona, ponieważ jej głównym celem jest poprawa osiągów. Dla wszystkich przyszłych, jak i obecnych posiadaczy turbiny przypominamy, że turbodoładowanie to układ, na którego składa się maszyna wirnikowa, intercooler oraz układ dolotowy. Istotną rzeczą w posiadaniu turbo jest zmniejszenie emisji produkowanych przez silnik spalin, jak również oszczędność paliwa. Oczywiście, posiadanie turbodoładowania ma też swoje minusy. Jakie? O tym dowiemy się w poniższej części artykułu.
Turbosprężarka – zasada działania znana każdemu kierowcy
Maszyna wirnikowa, inaczej mówiąc turbina samochodowa, która jest jądrem turbodoładowania, to urządzenie mechaniczne. Bardzo często kierowcy nie widzą różnicy pomiędzy dwoma nazwami: turbina a turbosprężarka. Traktują je potocznie, wymiennie. Turbina samochodowa stanowi czołowy element turbosprężarki. Turbosprężarka to całość urządzenia, które odpowiada za turbo w samochodzie osobowym. Napędzana przez gazy, powoduje zwiększenie masy powietrza transportującego się bezpośrednio do cylindrów – to zwiększa moc sinika. Składa się z dwóch głównych części – gorącej i zimnej, ze wspomnianej turbiny i sprężarki. Oba te elementy zostały wyposażone w wirniki ulokowane na jednym wale. Turbina jest częścią wylotu, natomiast sprężarka to człon układu dolotowego silnika. W jaki sposób te dwa składniki ze sobą pracują? Po pierwsze, ich wspólne działanie jest nieodzowne. Obie części muszą być w pełni sprawne, żeby cały proces turbo mógł zachodzić. Turbina jest napędzana przez spaliny z układu wylotowego silnika, które przedostają się przez wirnik turbiny w stronę układu wydechowego, skąd są wydalane. Następnie zostaje sprężone powietrze, które przechodzi przez układ dolotowy. Kolejno trafia ono do intercoolera, maszyny chłodzącej, ponieważ powietrze musi mieć zmniejszoną temperaturę, zanim trafi do komory spalającej. Jaki jest obszar pracy turbosprężarki? Za zakres pracy maszyny wirnikowej odpowiada posiadany układ Twin Turbo lub Bi Turbo. Twin Turbo to inaczej doładowanie sekwencyjne, obejmujące prace dwóch różnych turbosprężarek. Mniejszej i większej. Mniejsza – tworzy ciśnienie doładowanie o niskim zakresie i wspiera większą.
Co to jest turbo w samochodzie?
Posiadacze turbo w swoim pojeździe wiedzą, że dzięki niemu samochód działa ze zwiększoną prędkością. Moc silnika jest w znacznym stopniu zwiększona. Taki proces jest możliwy dzięki, opisanej w zasadach działania turbosprężarki, zwiększonej ilości transportowanego i sprężanego powietrza. To właśnie jest cel posiadania turbo. Więcej mocy. Gdzie możemy go znaleźć? Turbodoładowanie jest ulokowane w pobliżu silnika samochodowego. Taka bliska odległość ma za zadanie ułatwić szybkie pokonanie trasy spalin i sprężonego powietrza, aby mogło dojść do działania turbo. Takie ulokowanie sprzyja również usprawnieniu tłoczenia gazów do sprężarki. Czy turbosprężarka działa przez cały czas? Kiedy włącza się turbina w samochodzie to tak naprawdę proces działania turbodoładowania rozpoczyna się w momencie uruchomienia silnika, więc działanie typu „zimny rozruch” nie jest wskazane. Każdy specjalista z zakresu regeneracji turbosprężarek wypowiada się jednoznacznie. Ruszanie samochodem zaraz po odpaleniu może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Zimny olej ma postać gęstej cieczy. Taki stan utrudnia doprowadzenie do stuprocentowego naolejowania. Jeżeli chcemy ustrzec się przez zatarciem turbiny, to powinniśmy wykazać się cierpliwością i poczekać parę minut na rozgrzanie maszyny wirnikowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka w samochodzie osobowym jest urządzeniem, które pozwala na zwiększenie mocy silnika poprzez dostarczanie dodatkowego powietrza do jego cylindrów. Jest to możliwe dzięki specjalnej konstrukcji, składającej się z koła kompresji oraz koła turbiny połączonych wałem, które jest napędzane przez spaliny wytwarzane przez silnik. Turbosprężarka przyczynia się do zwiększenia mocy i osiągów silnika, a także pozwala na zwiększenie efektywności paliwowej. Jest to popularne rozwiązanie w samochodach sportowych oraz samochodach z silnikami diesel, ponieważ pozwala na zwiększenie mocy silnika bez konieczności zwiększania jego pojemności.