W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli jesteś posiadaczem diesla z układem turbodoładowania, to musisz sobie zdawać sprawę, że jesteś również posiadaczem małego urządzenia, jakim jest zawór N75. Jego przemyślane położenie pomiędzy silnikiem a chłodnicą w samochodzie osobowym świadczy o ułatwieniu drogi spalinom, jaką mają do przebycia w kierunku wirnika. Zawór N75 krótko mówiąc steruje kierownicą turbosprężarki. W benzyniakach zawór ten jest mechanicznym zaworem, który kontroluje pracę zaworu wastegate. Jeżeli nagle zaczynasz odczuwać późne wstawanie turbo to wiedz, że wina może leżeć właśnie po stronie zaworu regulującego podciśnienie – N75.
Zawór N75 - jak sprawdzić czy działa prawidłowo?
Zawór N75 1.8t objawy swej awarii pokazuje poprzez wątpliwą pracę silnika. Utrata mocy, czy też szarpanie w trakcie jazdy mówi nam wyraźnie, że jedną z prawdopodobnych przyczyn jest usterka tego zaworu. Nowy zawór N75 to wydatek z rzędu między 100 a 500 złotych, w zależności od posiadanego przez nas modelu samochodu. Warto więc samemu sprawdzić, czy nas zawór uległ uszkodzeniu lub zabrudzeniu. Zastanawiasz się zapewne, zawór75 1.9tdi gdzie jest? Jak mam go zlokalizować, żeby dokonać oględzin jego stanu technicznego? Jak wspomniane było na początku tekstu, zawór N75 należy szukać w pobliżu silnika, poniżej ulokowanej turbosprężarki. Jeżeli nie wiemy, jak dokładnie wygląda ten rodzaj zaworu, to warto sprawdzić w Internecie jego zdjęcie poglądowe. Etap analizy zaworu N75 zaczynamy przede wszystkim od odkręcenia śrub mocujących zawór. Do tego musimy posłużyć się narzędziem, jakim jest śrubokręt krzyżakowy. Następnie odczepiamy wszystkie możliwe przewody, w celu „uwolnienia” zaworu. Kolejno ściągamy pierścień, który scala korpus zaworu regulującego podciśnienie z główką w kolorze białym. Po odseparowaniu tych dwóch części powinniśmy zauważyć gumową membranę wraz z tłoczkiem. Jeżeli zauważymy zanieczyszczenia – czyścimy je. Jeżeli czyszczenie zaworu N75 zostało z powodzeniem zakończone to przechodzimy do składania i ponownego montażu zaworu na swoim miejscu. Dokładne czyszczenie zaworu N75 powinno skutkować wznowieniem jego działania, na co każdy jego posiadacz liczy. Jeżeli jakaś część składowa zaworu wzbudza podejrzenie uszkodzenia lub sam korpus zaworu jest poważnie wgnieciony, to na pewno będzie oczywistym posunięciem zakup nowego regulatora.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze