Localizations image

Zawór N75

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Jeżeli jesteś posiadaczem diesla z układem turbodoładowania, to musisz sobie zdawać sprawę, że jesteś również posiadaczem małego urządzenia, jakim jest zawór N75. Jego przemyślane położenie pomiędzy silnikiem a chłodnicą w samochodzie osobowym świadczy o ułatwieniu drogi spalinom, jaką mają do przebycia w kierunku wirnika. Zawór N75 krótko mówiąc steruje kierownicą turbosprężarki. W benzyniakach zawór ten jest mechanicznym zaworem, który kontroluje pracę zaworu wastegate. Jeżeli nagle zaczynasz odczuwać późne wstawanie turbo to wiedz, że wina może leżeć właśnie po stronie zaworu regulującego podciśnienie – N75.

 

Turbo w serwisie
Zawór N75


Zawór N75 - jak sprawdzić czy działa prawidłowo?

Zawór N75 1.8t objawy swej awarii pokazuje poprzez wątpliwą pracę silnika. Utrata mocy, czy też szarpanie w trakcie jazdy mówi nam wyraźnie, że jedną z prawdopodobnych przyczyn jest usterka tego zaworu. Nowy zawór N75 to wydatek z rzędu między 100 a 500 złotych, w zależności od posiadanego przez nas modelu samochodu. Warto więc samemu sprawdzić, czy nas zawór uległ uszkodzeniu lub zabrudzeniu. Zastanawiasz się zapewne, zawór75 1.9tdi gdzie jest? Jak mam go zlokalizować, żeby dokonać oględzin jego stanu technicznego? Jak wspomniane było na początku tekstu, zawór N75 należy szukać w pobliżu silnika, poniżej ulokowanej turbosprężarki. Jeżeli nie wiemy, jak dokładnie wygląda ten rodzaj zaworu, to warto sprawdzić w Internecie jego zdjęcie poglądowe. Etap analizy zaworu N75 zaczynamy przede wszystkim od odkręcenia śrub mocujących zawór. Do tego musimy posłużyć się narzędziem, jakim jest śrubokręt krzyżakowy. Następnie odczepiamy wszystkie możliwe przewody, w celu „uwolnienia” zaworu. Kolejno ściągamy pierścień, który scala korpus zaworu regulującego podciśnienie z główką w kolorze białym. Po odseparowaniu tych dwóch części powinniśmy zauważyć gumową membranę wraz z tłoczkiem. Jeżeli zauważymy zanieczyszczenia – czyścimy je. Jeżeli czyszczenie zaworu N75 zostało z powodzeniem zakończone to przechodzimy do składania i ponownego montażu zaworu na swoim miejscu. Dokładne czyszczenie zaworu N75 powinno skutkować wznowieniem jego działania, na co każdy jego posiadacz liczy. Jeżeli jakaś część składowa zaworu wzbudza podejrzenie uszkodzenia lub sam korpus zaworu jest poważnie wgnieciony, to na pewno będzie oczywistym posunięciem zakup nowego regulatora.

 

Turbo do montażu w serwisie
Zawór N75 - jak sprawdzić czy działa prawidłowo?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Regeneracja turbin Gdynia 02 października 2018

Regeneracja turbin Gdynia

REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK W GDYNI | Pomorskie warsztaty turbosprężarek –...

Zalety i wady turbosprężarki – turbodoładowanie silnika 02 października 2018

Zalety i wady turbosprężarki – turbodoładowanie silnika

TURBOSPRĘŻARKA JAK DZIAŁA? jej praca jest prostsza niż by się wydawało patrząc...

Uszkodzony wąż turbiny | Objawy 15 lutego 2021

Uszkodzony wąż turbiny | Objawy

Dobiegający gwizd z okolic turbosprężarki wywołać może również uszkodzony...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO