Czy turbina powinna gwizdać?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Gwizdanie lub wycie turbiny np. w przypadku schodzenia z obrotów jest rzeczą niedozwoloną; praca sprawnej turbosprężarki jest niemożliwa do usłyszenia, jednakże gwizd czy też pohukiwanie, a nawet wycie wskazywać może, że doszło do awarii układu turbodoładowania. W sytuacji, kiedy usłyszysz, że Twoja turbosprężarka pracuje głośniej, powinieneś jak najszybciej udać się do serwisu w celu jej naprawy, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii nie tylko turbo, ale także i jednostki napędowej.
Dlaczego turbina pogwizduje - turbina gwiżdże po regeneracji
Pogwizdywanie turbosprężarki po przeprowadzonej regeneracji oznaczać może tylko jedno – proces ten został przeprowadzony niedbale. Najczęstszym źródłem głośnej pracy turbo jest brak dokładnego wyczyszczenia mechanizmu zmiennej geometrii turbiny, brak regulacji turbosprężarki po przeprowadzonym procesie regeneracji, a nawet źle wyregulowana turbina. Przyczyną gwizdu lub też świstu turbo po regeneracji może być nieszczelność przewodów, dlatego też przed montażem turbo należy nie tylko wymienić olej, ale także sprawdzić stan przewodów układu dolotowego.

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie? - gwiżdżąca turbina 1.9 TDI
Turbosprężarka w pojazdach seryjnych nie powinna gwizdać, inaczej wygląda to w pojazdach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w Twoim TDI usłyszysz gwizd turbiny przy puszczaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu. Uszkodzone turbo wydaje również inne dźwięki, jak na przykład znane niemalże każdemu pohukiwanie sowy, turbosprężarka w przypadku awarii powoduje, że auto traci swoją moc, ale również spala więcej paliwa.
Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać - dźwięk uszkodzonej turbiny - gwizd przy dodawaniu gazu - diesel
Jeżeli Twoja turbina gwiżdże to znak, że się kończy. Gwizd turbosprężarki spowodowany może być wyeksploatowanym lub też uszkodzonym wirnikiem turbiny, ale również i nieszczelnym układem dolotowym. Im szybciej zareagujesz na jakąkolwiek usterkę układu turbodoładowania, tym koszta naprawy będą niższe.

Jeśli słyszysz ten dźwięk z turbiny w trakcie jazdy - migiem do mechanika, bo mogą być kłopoty - dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzona turbina nie tylko pogwizduje lub świszcze, ale również wydaje inne podejrzane dźwięki, do takich należy również metaliczny dźwięk przypominający ścieranie się ze sobą dwóch metalowych elementów. Spowodowane jest to niedostatecznym smarowanie, zbyt niski poziom oleju może doprowadzić również nie tylko do zatarcia turbosprężarki, ale również do jej przegrzania. Natomiast chrobotanie turbiny oznaczać może na zacinającą się technologię VNT.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina powinna pracować cicho i płynnie. Gwizdanie lub inne niepokojące dźwięki mogą oznaczać, że coś jest nie tak z turbosprężarką. Możliwe przyczyny gwizdania to:
Uszkodzenie łożysk turbosprężarki, które mogą powodować metaliczne dźwięki.
Niedrożność lub zanieczyszczenie układu dolotowego, co może powodować gwizdanie lub duszący dźwięk.
Uszkodzenie wirnika lub koła kompresji turbosprężarki, które mogą powodować gwizdanie lub metaliczne dźwięki.
Jeśli podejrzewasz, że Twoja turbina gwiżdże, sugeruje się natychmiastową wizytę w warsztacie samochodowym, aby uniknąć dalszych problemów z turbosprężarką i zapewnić bezpieczeństwo jazdy.