
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Gwizdanie lub wycie turbiny np. w przypadku schodzenia z obrotów jest rzeczą niedozwoloną; praca sprawnej turbosprężarki jest niemożliwa do usłyszenia, jednakże gwizd czy też pohukiwanie, a nawet wycie wskazywać może, że doszło do awarii układu turbodoładowania. W sytuacji, kiedy usłyszysz, że Twoja turbosprężarka pracuje głośniej, powinieneś jak najszybciej udać się do serwisu w celu jej naprawy, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii nie tylko turbo, ale także i jednostki napędowej.
Dlaczego turbina pogwizduje - turbina gwiżdże po regeneracji
Pogwizdywanie turbosprężarki po przeprowadzonej regeneracji oznaczać może tylko jedno – proces ten został przeprowadzony niedbale. Najczęstszym źródłem głośnej pracy turbo jest brak dokładnego wyczyszczenia mechanizmu zmiennej geometrii turbiny, brak regulacji turbosprężarki po przeprowadzonym procesie regeneracji, a nawet źle wyregulowana turbina. Przyczyną gwizdu lub też świstu turbo po regeneracji może być nieszczelność przewodów, dlatego też przed montażem turbo należy nie tylko wymienić olej, ale także sprawdzić stan przewodów układu dolotowego.

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie? - gwiżdżąca turbina 1.9 TDI
Turbosprężarka w pojazdach seryjnych nie powinna gwizdać, inaczej wygląda to w pojazdach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w Twoim TDI usłyszysz gwizd turbiny przy puszczaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu. Uszkodzone turbo wydaje również inne dźwięki, jak na przykład znane niemalże każdemu pohukiwanie sowy, turbosprężarka w przypadku awarii powoduje, że auto traci swoją moc, ale również spala więcej paliwa.
Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać - dźwięk uszkodzonej turbiny - gwizd przy dodawaniu gazu - diesel
Jeżeli Twoja turbina gwiżdże to znak, że się kończy. Gwizd turbosprężarki spowodowany może być wyeksploatowanym lub też uszkodzonym wirnikiem turbiny, ale również i nieszczelnym układem dolotowym. Im szybciej zareagujesz na jakąkolwiek usterkę układu turbodoładowania, tym koszta naprawy będą niższe.

Jeśli słyszysz ten dźwięk z turbiny w trakcie jazdy - migiem do mechanika, bo mogą być kłopoty - dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzona turbina nie tylko pogwizduje lub świszcze, ale również wydaje inne podejrzane dźwięki, do takich należy również metaliczny dźwięk przypominający ścieranie się ze sobą dwóch metalowych elementów. Spowodowane jest to niedostatecznym smarowanie, zbyt niski poziom oleju może doprowadzić również nie tylko do zatarcia turbosprężarki, ale również do jej przegrzania. Natomiast chrobotanie turbiny oznaczać może na zacinającą się technologię VNT.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze