
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy turbo powinno gwizdać? Każdy głośny dźwięk wydobywający się z naszego samochodu, może być dowodem na awarię turbosprężarki. Jej naprawa jest kosztowna i nie każdy posiadacz samochodu osobowego może sobie na taki wydatek pozwolić. Koszty związane z regeneracją turbosprężarki lub jej wymianą będą na pewno bardzo zróżnicowane, kwestia rodzaju i stopnia zaawansowania usterki maszyny wirnikowej. Jeżeli usłyszymy podejrzane gwizdy – nie zwlekajmy. Zlećmy naszą turbosprężarkę specjalistom w autoryzowanym serwisie Bosch.

Świszcząca turbina – tony nieprzyjazne dla ucha
Turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu, lub co gorsza podczas całej trasy, którą właśnie pokonujemy? Gwizd turbiny to objaw, który będzie odpowiadał za spore koszty naprawy. Może okazać się również konieczna wymiana sprężarki. Co odpowiada za gwizdy w naszym samochodzie? Przeważnie to wynik uszkodzenia koła kompresji lub awaria wirnika. Przy odrobinie szczęścia może wystarczy nam zlecenie regeneracji turbosprężarki autoryzowanemu serwisowi. Gwizd turbiny na zimnym silniku oraz czynności powodujące, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu, to wyraźna oznaka mówiącą, że wirnik turbiny się wyrobił. Eksploatację tego małego urządzenia mogła spowodować bardzo intensywna praca w za wysokiej temperaturze. Po postawieniu diagnozy i ukończeniu naprawy turbiny, możemy być niezadowoleni. Gwiżdżąca turbina po regeneracji często jest zjawiskiem, który mówi o źle przeprowadzonym procesie regeneracji i wadzie szczelności któregoś z układu. Jeżeli nastąpi gwizd turbiny, to powinniśmy zakończyć podróż i skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzał proces regeneracji maszyny wirnikowej, aby pełna naprawa miała efekt satysfakcjonujący, a usterki zostały raz na zawsze zażegnane. Świstanie, gwizdanie turbosprężarki to tony, których nie wolno pomijać. Kontynuowanie podróży samochodem z gwiżdżącą turbiną to nie tylko brak komfortu jazdy, ale przede wszystkim brak poczucia bezpieczeństwa, oraz zwiększenie wady urządzenia, które może pociągnąć kolejne. Podejmując kwestię regeneracji turbiny, bardzo ważne jest, aby te czynności były zlecane w serwisach cieszących się dobrą opinią. Tylko ekipa specjalistów wraz z odpowiednią pracownią diagnostyczną i dostępem do sprawdzonych części, może dać pozytywny rezultat zmagań z turbosprężarką.

Efekt sowy turbo – wycie czy huczenie?
Krótko mówiąc efekt sowy to wydobywające się dźwięki, wskazujące na wadę turbosprężarki. Ważne jest zrozumienie sytuacji, że cena, za jaką przyjdzie nam zapłacić, w kwestii regeneracji turbosprężarki, jest równa sumie występujących objawów. Hałas przypominający huczenie sowy, przeważnie wydobywa się z silnika wysokoprężnego. Jak powinniśmy się zachować, gdy pod maską naszego auta „znajduje się sowa”? Przede wszystkim musimy się skupić na zdiagnozowaniu przyczyny. Co jest za to odpowiedzialne? Na to pytanie może świadomie i fachowo odpowiedzieć mechanik – specjalista z dziedziny turbosprężarek. Zanalizowanie całej maszyny pomoże dokonać oceny naszej turbosprężarki. Wszystkie dźwięki, które jesteśmy wstanie usłyszeć z naszego samochodu, powinny dać nam sporo do myślenia i działania. Awaria turbosprężarki, która w odpowiednim czasie nie zostanie zażegnana, może skutkować narastaniem wad „ślimaka”, a co za tym idzie – turbodoładowania.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze