blog

Czy turbo powinno gwizdać?

21 listopada 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Czy turbo powinno gwizdać? Każdy głośny dźwięk wydobywający się z naszego samochodu, może być dowodem na awarię turbosprężarki. Jej naprawa jest kosztowna i nie każdy posiadacz samochodu osobowego może sobie na taki wydatek pozwolić. Koszty związane z regeneracją turbosprężarki lub jej wymianą będą na pewno bardzo zróżnicowane, kwestia rodzaju i stopnia zaawansowania usterki maszyny wirnikowej. Jeżeli usłyszymy podejrzane gwizdy – nie zwlekajmy. Zlećmy naszą turbosprężarkę specjalistom w autoryzowanym serwisie Bosch.

Czy turbo powinno gwizdać?

Świszcząca turbina – tony nieprzyjazne dla ucha

Turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu, lub co gorsza podczas całej trasy, którą właśnie pokonujemy? Gwizd turbiny to objaw, który będzie odpowiadał za spore koszty naprawy. Może okazać się również konieczna wymiana sprężarki. Co odpowiada za gwizdy w naszym samochodzie? Przeważnie to wynik uszkodzenia koła kompresji lub awaria wirnika. Przy odrobinie szczęścia może wystarczy nam zlecenie regeneracji turbosprężarki autoryzowanemu serwisowi. Gwizd turbiny na zimnym silniku oraz czynności powodujące, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu, to wyraźna oznaka mówiącą, że wirnik turbiny się wyrobił. Eksploatację tego małego urządzenia mogła spowodować bardzo intensywna praca w za wysokiej temperaturze. Po postawieniu diagnozy i ukończeniu naprawy turbiny, możemy być niezadowoleni. Gwiżdżąca turbina po regeneracji często jest zjawiskiem, który mówi o źle przeprowadzonym procesie regeneracji i wadzie szczelności któregoś z układu. Jeżeli nastąpi gwizd turbiny, to powinniśmy zakończyć podróż i skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzał proces regeneracji maszyny wirnikowej, aby pełna naprawa miała efekt satysfakcjonujący, a usterki zostały raz na zawsze zażegnane. Świstanie, gwizdanie turbosprężarki to tony, których nie wolno pomijać. Kontynuowanie podróży samochodem z gwiżdżącą turbiną to nie tylko brak komfortu jazdy, ale przede wszystkim brak poczucia bezpieczeństwa, oraz zwiększenie wady urządzenia, które może pociągnąć kolejne. Podejmując kwestię regeneracji turbiny, bardzo ważne jest, aby te czynności były zlecane w serwisach cieszących się dobrą opinią. Tylko ekipa specjalistów wraz z odpowiednią pracownią diagnostyczną i dostępem do sprawdzonych części, może dać pozytywny rezultat zmagań z turbosprężarką.

Świszcząca turbina – tony nieprzyjazne dla ucha

Efekt sowy turbo – wycie czy huczenie?

Krótko mówiąc efekt sowy to wydobywające się dźwięki, wskazujące na wadę turbosprężarki. Ważne jest zrozumienie sytuacji, że cena, za jaką przyjdzie nam zapłacić, w kwestii regeneracji turbosprężarki, jest równa sumie występujących objawów. Hałas przypominający huczenie sowy, przeważnie wydobywa się z silnika wysokoprężnego. Jak powinniśmy się zachować, gdy pod maską naszego auta „znajduje się sowa”? Przede wszystkim musimy się skupić na zdiagnozowaniu przyczyny. Co jest za to odpowiedzialne? Na to pytanie może świadomie i fachowo odpowiedzieć mechanik – specjalista z dziedziny turbosprężarek. Zanalizowanie całej maszyny pomoże dokonać oceny naszej turbosprężarki. Wszystkie dźwięki, które jesteśmy wstanie usłyszeć z naszego samochodu, powinny dać nam sporo do myślenia i działania. Awaria turbosprężarki, która w odpowiednim czasie nie zostanie zażegnana, może skutkować narastaniem wad „ślimaka”, a co za tym idzie – turbodoładowania.

Efekt sowy turbo – wycie czy huczenie?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Robert
2023-01-16 10:43:39
Turbosprężarka generuje różne dźwięki podczas pracy, ale niektóre z nich mogą wskazywać na problemy. Gwizdanie, szumienie lub piszczenie mogą być oznakami problemów z turbosprężarką, takich jak uszkodzenie łożysk, zanieczyszczenie gruszki turbiny lub niedrożność w układzie dolotowym. Jednak niektóre gwizdanie jest normalne i pożądane zjawisko, które pochodzi z upustu ciśnienia turbo. Upust ciśnienia jest zaworem, który pozwala na redukcję ciśnienia w układzie turbosprężarki i jest to dźwięk słyszalny jako gwizdanie lub szumienie, kiedy samochód jest zatrzymany lub przy niższych prędkościach jazdy. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do dźwięku wydawanego przez Twoją turbosprężarkę, należy skontaktować się z mechanikiem lub dealerem, którzy mogą dokładnie zdiagnozować i naprawić problem.
Greg
2022-07-23 11:46:39
U mnie po regeneracji też wyje jak karetka i jeżdżę tak już 2 lata i prócz dźwięku nic się nie dzieje. Przejechałem cała Europe 2 razy i Polskę morze góry i prócz wycia nic. Trochę to denerwujące.
Joanna
2022-05-19 21:53:33
Witam jestem posiadaczką Kia Ceed z 2007 roku 1.6 dci 115km. Jakis czas temu padła turbosprężarka, ta została oddana na regenerację. Pomimo regenaracji wyje jakbym jechała karetką. Mechanik upiera się że wszystko jest ok bo nie kopci i auto ma moc, a gwiżdże tak dlatego bo nie ma osłony termicznej która to wycisza!? Wiem że to nie jest normalne. Co zrobić oprócz zmiany mechanika, który i tak sobie przegrał sprawę!

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi