Localizations image

Czy turbo powinno gwizdać?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Czy turbo powinno gwizdać? Każdy głośny dźwięk wydobywający się z naszego samochodu, może być dowodem na awarię turbosprężarki. Jej naprawa jest kosztowna i nie każdy posiadacz samochodu osobowego może sobie na taki wydatek pozwolić. Koszty związane z regeneracją turbosprężarki lub jej wymianą będą na pewno bardzo zróżnicowane, kwestia rodzaju i stopnia zaawansowania usterki maszyny wirnikowej. Jeżeli usłyszymy podejrzane gwizdy – nie zwlekajmy. Zlećmy naszą turbosprężarkę specjalistom w autoryzowanym serwisie Bosch.

   

Turbina po regeneracji w serwisie Bosch
Czy turbo powinno gwizdać?

 

Świszcząca turbina – tony nieprzyjazne dla ucha

Turbina gwiżdże przy dodawaniu gazu, lub co gorsza podczas całej trasy, którą właśnie pokonujemy? Gwizd turbiny to objaw, który będzie odpowiadał za spore koszty naprawy. Może okazać się również konieczna wymiana sprężarki. Co odpowiada za gwizdy w naszym samochodzie? Przeważnie to wynik uszkodzenia koła kompresji lub awaria wirnika. Przy odrobinie szczęścia może wystarczy nam zlecenie regeneracji turbosprężarki autoryzowanemu serwisowi. Gwizd turbiny na zimnym silniku oraz czynności powodujące, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu, to wyraźna oznaka mówiącą, że wirnik turbiny się wyrobił. Eksploatację tego małego urządzenia mogła spowodować bardzo intensywna praca w za wysokiej temperaturze. Po postawieniu diagnozy i ukończeniu naprawy turbiny, możemy być niezadowoleni. Gwiżdżąca turbina po regeneracji często jest zjawiskiem, który mówi o źle przeprowadzonym procesie regeneracji i wadzie szczelności któregoś z układu. Jeżeli nastąpi gwizd turbiny, to powinniśmy zakończyć podróż i skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzał proces regeneracji maszyny wirnikowej, aby pełna naprawa miała efekt satysfakcjonujący, a usterki zostały raz na zawsze zażegnane. Świstanie, gwizdanie turbosprężarki to tony, których nie wolno pomijać. Kontynuowanie podróży samochodem z gwiżdżącą turbiną to nie tylko brak komfortu jazdy, ale przede wszystkim brak poczucia bezpieczeństwa, oraz zwiększenie wady urządzenia, które może pociągnąć kolejne. Podejmując kwestię regeneracji turbiny, bardzo ważne jest, aby te czynności były zlecane w serwisach cieszących się dobrą opinią. Tylko ekipa specjalistów wraz z odpowiednią pracownią diagnostyczną i dostępem do sprawdzonych części, może dać pozytywny rezultat zmagań z turbosprężarką.

  

Hałasująca turbina może być przyczyną uszkodzenia silnika
Świszcząca turbina - tony nieprzyjazne dla ucha


Efekt sowy turbo – wycie czy huczenie?

Krótko mówiąc efekt sowy to wydobywające się dźwięki, wskazujące na wadę turbosprężarki. Ważne jest zrozumienie sytuacji, że cena, za jaką przyjdzie nam zapłacić, w kwestii regeneracji turbosprężarki, jest równa sumie występujących objawów. Hałas przypominający huczenie sowy, przeważnie wydobywa się z silnika wysokoprężnego. Jak powinniśmy się zachować, gdy pod maską naszego auta „znajduje się sowa”? Przede wszystkim musimy się skupić na zdiagnozowaniu przyczyny. Co jest za to odpowiedzialne? Na to pytanie może świadomie i fachowo odpowiedzieć mechanik – specjalista z dziedziny turbosprężarek. Zanalizowanie całej maszyny pomoże dokonać oceny naszej turbosprężarki. Wszystkie dźwięki, które jesteśmy wstanie usłyszeć z naszego samochodu, powinny dać nam sporo do myślenia i działania. Awaria turbosprężarki, która w odpowiednim czasie nie zostanie zażegnana, może skutkować narastaniem wad „ślimaka”, a co za tym idzie – turbodoładowania.

 

Przygotowana turbina do serwisowego montażu
Efekt sowy turbo - wycie czy huczenie?

 

Komentarze

Greg 2022-07-23 11:46:39

U mnie po regeneracji też wyje jak karetka i jeżdżę tak już 2 lata i prócz dźwięku nic się nie dzieje. Przejechałem cała Europe 2 razy i Polskę morze góry i prócz wycia nic. Trochę to denerwujące.

Joanna 2022-05-19 21:53:33

Witam jestem posiadaczką Kia Ceed z 2007 roku 1.6 dci 115km.
Jakis czas temu padła turbosprężarka, ta została oddana na regenerację.
Pomimo regenaracji wyje jakbym jechała karetką.
Mechanik upiera się że wszystko jest ok bo nie kopci i auto ma moc, a gwiżdże tak dlatego bo nie ma osłony termicznej która to wycisza!?
Wiem że to nie jest normalne.
Co zrobić oprócz zmiany mechanika, który i tak sobie przegrał sprawę!

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Trzepotanie turbo 06 października 2021

Trzepotanie turbo

Głośna praca turbo przypominająca trzepotanie spowodowana może być występowaniem zbyt ...

Kiedy turbina jest do wymiany? 31 stycznia 2022

Kiedy turbina jest do wymiany?

Kiedy turbina jest do wymiany? Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka powinna wy...

Jak wyregulować turbinę ze zmienną geometrią? 14 Grudzień 2021

Jak wyregulować turbinę ze zmienną geometrią?

Jak wyregulować turbinę ze zmienną geometrią?Regulacja turbiny ze zmienną VNT pole...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO