
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Poprawnie działająca turbina podczas swojej pracy nie powinna piszczeć. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zużytego podzespołu – gwizd, wycie oraz zgrzyt są typowymi odgłosami, z jakimi może spotkać się kierowca. Bardzo często możemy się również zetknąć z metalicznym dźwiękiem, który przypomina ścieranie się ze sobą metalicznych części – przyczyną tego stanu jest niedostateczne smarowanie. Jeśli w trakcie jazdy usłyszysz gwizd podczas przyspieszania w dieslu, jak i silniku benzynowym, to czas na interwencję mechanika. Bagatelizowanie piszczenia turbosprężarki może okazać się bardzo kosztowne.
Dlaczego turbina gwiżdże? - Czy turbina powinna gwizdać
Gwizd turbiny, szczególnie na zimnym silniku, a także czynności powodujące, że podzespół piszczy przy dodawaniu gazu, są wyraźnymi oznakami mówiącymi o tym, że wirnik turbiny się wyrobił. Uszkodzenie turbosprężarki może spowodować bardzo intensywna praca w za wysokiej temperaturze. Warto wiedzieć, że jeżeli nasza turbina gwiżdże po regeneracji, może być to zjawisko świadczące o nieprawidłowo przeprowadzonym procesie regeneracji i wadzie szczelności któregoś z układu. Jeśli turbosprężarka zacznie gwizdać w trakcie jazdy, powinniśmy jak najszybciej zakończyć podróż i skontaktować się z mechanikiem. Hałas, który wytwarza podzespół to tony, których nie wolno pomijać, ponieważ może to jedynie zwiększyć awarię turbinę oraz pociągnąć za sobą kolejne.
1. Czy gwizdanie turbiny powinno niepokoić? Niestety tak! - Turbina gwiżdże
Gwizdanie turbiny jest objawem, który świadczy o potencjalnie poważnej usterce – uszkodzeniu koła kompresji lub wirnika, nieszczelności obudowy czy zbliżającej się awarii intercoolera. Każdy niepokojący dźwięk powinniśmy skonsultować z zaufanym mechanikiem, w celu usunięcia przyczyny i uniknięcia dużych kosztów poważniejszej naprawy. Pamiętajmy, że czasem o obecności turbodoładowania w aucie świadczy delikatny szum, kojarzący się z dźwiękiem pędu powietrza. Ten odgłos jest zazwyczaj całkowicie normalny i nie powinien nas niepokoić. W przeciwieństwie do gwizdania, czy wycia, ponieważ najczęściej świadczy to o uszkodzeniu podzespołu.

2. Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? -Turbina piszczy przy dodawaniu gazu
Tak naprawdę, gwizd turbiny samochodowej jest ostatecznym sygnałem, który wskazuje na poważne szkody w układzie. Turbosprężarka w autach seryjnych nie powinna gwizdać, trochę inaczej wygląda to w samochodach sportowych, gdzie charakterystyczny dźwięk – syczenie, jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w swoim pojeździe wyposażonym w turbodoładowanie usłyszysz gwizd przy dodawaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś się udać do wyspecjalizowanego serwisu samochodowego. Uszkodzony podzespół wydaje także inne dźwięki, takie jak, np. pohukiwanie sowy lub wycie karetki pogotowia.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze