Czy turbina piszczy?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Poprawnie działająca turbina podczas swojej pracy nie powinna piszczeć. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zużytego podzespołu – gwizd, wycie oraz zgrzyt są typowymi odgłosami, z jakimi może spotkać się kierowca. Bardzo często możemy się również zetknąć z metalicznym dźwiękiem, który przypomina ścieranie się ze sobą metalicznych części – przyczyną tego stanu jest niedostateczne smarowanie. Jeśli w trakcie jazdy usłyszysz gwizd podczas przyspieszania w dieslu, jak i silniku benzynowym, to czas na interwencję mechanika. Bagatelizowanie piszczenia turbosprężarki może okazać się bardzo kosztowne.
Dlaczego turbina gwiżdże? - Czy turbina powinna gwizdać
Gwizd turbiny, szczególnie na zimnym silniku, a także czynności powodujące, że podzespół piszczy przy dodawaniu gazu, są wyraźnymi oznakami mówiącymi o tym, że wirnik turbiny się wyrobił. Uszkodzenie turbosprężarki może spowodować bardzo intensywna praca w za wysokiej temperaturze. Warto wiedzieć, że jeżeli nasza turbina gwiżdże po regeneracji, może być to zjawisko świadczące o nieprawidłowo przeprowadzonym procesie regeneracji i wadzie szczelności któregoś z układu. Jeśli turbosprężarka zacznie gwizdać w trakcie jazdy, powinniśmy jak najszybciej zakończyć podróż i skontaktować się z mechanikiem. Hałas, który wytwarza podzespół to tony, których nie wolno pomijać, ponieważ może to jedynie zwiększyć awarię turbinę oraz pociągnąć za sobą kolejne.
1. Czy gwizdanie turbiny powinno niepokoić? Niestety tak! - Turbina gwiżdże
Gwizdanie turbiny jest objawem, który świadczy o potencjalnie poważnej usterce – uszkodzeniu koła kompresji lub wirnika, nieszczelności obudowy czy zbliżającej się awarii intercoolera. Każdy niepokojący dźwięk powinniśmy skonsultować z zaufanym mechanikiem, w celu usunięcia przyczyny i uniknięcia dużych kosztów poważniejszej naprawy. Pamiętajmy, że czasem o obecności turbodoładowania w aucie świadczy delikatny szum, kojarzący się z dźwiękiem pędu powietrza. Ten odgłos jest zazwyczaj całkowicie normalny i nie powinien nas niepokoić. W przeciwieństwie do gwizdania, czy wycia, ponieważ najczęściej świadczy to o uszkodzeniu podzespołu.

2. Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? -Turbina piszczy przy dodawaniu gazu
Tak naprawdę, gwizd turbiny samochodowej jest ostatecznym sygnałem, który wskazuje na poważne szkody w układzie. Turbosprężarka w autach seryjnych nie powinna gwizdać, trochę inaczej wygląda to w samochodach sportowych, gdzie charakterystyczny dźwięk – syczenie, jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w swoim pojeździe wyposażonym w turbodoładowanie usłyszysz gwizd przy dodawaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś się udać do wyspecjalizowanego serwisu samochodowego. Uszkodzony podzespół wydaje także inne dźwięki, takie jak, np. pohukiwanie sowy lub wycie karetki pogotowia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina może emitować dźwięki podczas pracy, ale zwykle nie powinna piszczeć. Jeśli turbina piszczy podczas pracy, może to wskazywać na jakiś problem lub awarię.
Turbina jest urządzeniem, które wykorzystuje ciśnienie spalin, aby wytworzyć dodatkową moc. Jest ona często stosowana w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, a także w niektórych samochodach z silnikami benzynowymi, aby zwiększyć ich moc. Turbina składa się z kilku elementów, w tym komory spalania, kompresora i wału korbowego. Kiedy spaliny są wytwarzane przez silnik, są wprowadzane do komory spalania, gdzie są sprężane przez kompresor. Następnie są one wypuszczane przez rurę wylotową, która napędza wał korbowy i w ten sposób wytwarza dodatkową moc.
Podczas normalnej pracy turbina może emitować dźwięki, takie jak szumienie, ale nie powinna piszczeć. Jeśli turbina piszczy podczas pracy, może to być spowodowane przez różne czynniki, takie jak uszkodzenie elementów ruchomych, brak smarowania lub nieprawidłowa praca silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia samej turbiny lub innych elementów układu dolotowego.
Jeśli turbina piszczy podczas pracy, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który może dokładnie zdiagnozować problem i zalecić odpowiednie działania. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan układu dolotowego i silnika, aby uniknąć konieczności wymiany turbiny lub innych elementów.