Czy turbina jest chłodzona wodą?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Odpowiadając krótko na pytanie turbina nie jest chłodzona wodą. Za studzenie turbosprężarki odpowiada olej silnikowy, który zapewnia przede wszystkim odpowiednie smarowanie podzespołu, a także ma właściwości chłodzące. W niektórych pojazdach montowane jest urządzenie o nazwie intercooler, które odpowiada za dodatkowe chłodzenie turbiny. Nowszym rozwiązaniem jest zamknięty układ chłodzenia, w którym ciecz chłodząca silnik odpowiada także za chłodzenie turbosprężarki i innych podzespołów. Turbina chłodzona w ten sposób – cieczą, ma dodatkowe kanały przepływowe. Ten rodzaj chłodzenia, a także swoje dodatkowe zalety, np. takie, że zaraz po uruchomieniu turbosprężarka szybciej się rozgrzewa.
Turbosprężarka chłodzona cieczą - Chłodzenie turbiny diesel
W standardowych turbosprężarkach olej silnikowy doprowadzany jest pod ciśnieniem do sprężarki i zapewnia odpowiednie smarowanie oraz ułatwia odprowadzenie wydzielonego ciepła. Nowym rozwiązaniem są turbiny chłodzone płynem chłodniczym. W korpusie tego podzespołu poprowadzone zostały kanały wodne, przez które przepływa ciecz chłodząca silnik spalinowy. Kanały są wykonane w sposób umożliwiający wyprowadzenie ciepła z miejsc najbardziej narażonych na występowanie wysokich temperatur nawet po zatrzymaniu silnika.
1. Chłodzenie turbosprężarki wodą – Turbina chłodzona cieczą
Chłodzenie turbosprężarki cieszą, jest czynnością obowiązkową przy podtrzymywaniu sprawności tego podzespołu. W dzisiejszych czasach produkcja aut osobowych z turbodoładowaniem jest na tyle popularna, że obecność urządzenia turbo pod maską, to już stały obowiązek. Turbosprężarka działa w ciężkich warunkach cieplnych, co zwiększa ryzyko jej szybkiego uszkodzenia. Jeżeli chcemy tego uniknąć, to zastosowanie działań chłodzących jest konieczne. Za studzenie turbo odpowiada głównie olej silnikowy, a w niektórych pojazdach intercooler. Warto też stosować się do zasady chłodzenia silnika samochodu przed ostatecznym zakończeniem trasy, to turbodoładowany silnik będzie sprawować swoją funkcję długoterminowo.
W trosce o turbosprężarkę konieczne jest jej chłodzenie i smarowanie. Oba te działania należą w głównej mierze do zadań oleju silnikowego. Chłodzenie turbo cieczą jest niezwykle potrzebne. Turbina jest uprzędzeniem mechanicznym, która w silnikach spalinowych jest napędzana przez gazy wylotowe i powoduje zwiększenie ilości powietrza, dostarczanego w jednostce czasu do cylindrów. Głównym jej zadaniem jest zwiększenie mocy silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest chłodzona zarówno powietrzem, jak i olejem. Powietrze chłodzące przepływa przez wlot i wylot turbosprężarki, chłodząc obudowę i wałek turbiny. Olej chłodzący przepływa przez wnętrze turbosprężarki, chłodząc łożyska i łożysko wirnika kompresora. Woda chłodząca jest stosowana tylko rzadko, tylko w specjalnych przypadkach jak w przypadku wyjątkowo wysokich temperatur, wyjątkowo trudnych warunków pracy lub dla uzyskania jeszcze większej wydajności.