Czemu turbo nie gwiżdże?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Brak gwizdania turbo oznacza jej pełną sprawność, ponieważ praca sprawnej turbiny jest niemożliwa do usłyszenia. Wycie turbosprężarki lub jej gwizdanie wskazywać może, że doszło do awarii układu turbodoładowania. W sytuacji, w której usłyszysz, że turbina pracuje głośniej, powinno się jak najszybciej udać do serwisu, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii nie tylko turbosprężarki, ale także jednostki napędowej. Jeżeli turbina gwiżdże po przeprowadzonej regeneracji, może to oznaczać tylko jedno – ten proces został przeprowadzony nieprawidłowo. Najczęstszym źródłem głośno pracującej turbosprężarki jest brak dokładnego wyczyszczenia mechanizmu oraz brak regulacji.
Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać? - Dlaczego turbina gwiżdże
Gwizd turbosprężarki jest wyraźnym znakiem o kończącym się podzespole. Ten dźwięk turbiny może być spowodowany wyeksploatowaniem lub też uszkodzeniem wirnika turbiny, ale również i nieszczelnym układem dolotowym. W takim wypadku właściwym działaniem będzie wymiana urządzenia turbo, ale może okazać się, że wystarczająca będzie jedynie regeneracja – naprawa. Im szybciej kierowca zareaguje na jakąkolwiek usterkę układu turbodoładowania, tym koszty naprawy będą niższe. Tak naprawdę, gwizd turbiny jest ostatecznym sygnałem, który wskazuje na poważne szkody. Jeżeli w doświadczymy zjawiska gwizdania turbosprężarki, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z wyspecjalizowanym serwisem samochodowym.
Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? - Czy turbina powinna gwizdać
Turbina w samochodach seryjnych nie powinna gwizdać, trochę inaczej wygląda to w autach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w swoim turbodoładowanym pojeździe usłyszysz gwiazd przy puszczaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś udać się do wyspecjalizowanego serwisu samochodowego. Uszkodzone urządzenie turbo wydaje również inne dźwięki, takie jak, np. znane niemalże każdej osobie pohukiwanie sowy. Turbina w przypadku awarii powoduje, że samochód traci swoją moc, ale także spala więcej paliwa.
Objawy uszkodzonej turbiny - Gwizd turbiny przy dodawaniu gazu
Bardzo łatwo zauważyć jest objawy uszkodzonego urządzenia turbo, szczególnie jeżeli samochód jest używany przez tego samego kierowcę na co dzień. W pierwszej kolejności odczujemy spadek mocy, który powoduje, że pojazd nie będzie nabierał dynamicznie prędkości i niechętnie będzie zbierał się do startu. Kolejnym symptomem awarii turbo jest widoczny, szybki ubytek oleju silnikowego, który jest spowodowany przez podwyższoną temperaturę podzespołu i zwiększone tarcie. Kolejnym objawem jest dym wydobywający się z rury wydechowej – ciemny i gęsty, który nasila się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Ostatnim, najbardziej charakterystycznym objawem uszkodzonego turbo jest świst, wydobywający się z komory silnika – ten dźwięk jest trudny do zbagatelizowania, ponieważ jest on porównywalny do wycia karetki pogotowia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina nie gwiżdże podczas pracy, ale może emitować inne dźwięki, takie jak szum lub pisk, w zależności od prędkości obrotowej i warunków pracy.
Jeśli turbina nie emituje żadnego dźwięku podczas pracy, może to wskazywać na problem z silnikiem lub turbiną. Możliwe przyczyny braku dźwięku turbiny podczas pracy to:
Uszkodzenie turbiny: Jeśli turbina uległa uszkodzeniu lub zużyciu, może nie pracować prawidłowo i emitować mniej dźwięku niż zwykle.
Brak oleju: Brak odpowiedniej ilości oleju w turbinie może prowadzić do zużycia elementów ruchomych i braku dźwięku podczas pracy.
Zablokowane kanały powietrza: Jeśli kanały powietrza w turbinie są zablokowane, może to uniemożliwić przepływ powietrza i spowodować brak dźwięku podczas pracy.
Jeśli masz problem z brakiem dźwięku podczas pracy turbiny, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od silników turbinowych, który może zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie rozwiązanie.