
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Brak gwizdania turbo oznacza jej pełną sprawność, ponieważ praca sprawnej turbiny jest niemożliwa do usłyszenia. Wycie turbosprężarki lub jej gwizdanie wskazywać może, że doszło do awarii układu turbodoładowania. W sytuacji, w której usłyszysz, że turbina pracuje głośniej, powinno się jak najszybciej udać do serwisu, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii nie tylko turbosprężarki, ale także jednostki napędowej. Jeżeli turbina gwiżdże po przeprowadzonej regeneracji, może to oznaczać tylko jedno – ten proces został przeprowadzony nieprawidłowo. Najczęstszym źródłem głośno pracującej turbosprężarki jest brak dokładnego wyczyszczenia mechanizmu oraz brak regulacji.
Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać? - Dlaczego turbina gwiżdże
Gwizd turbosprężarki jest wyraźnym znakiem o kończącym się podzespole. Ten dźwięk turbiny może być spowodowany wyeksploatowaniem lub też uszkodzeniem wirnika turbiny, ale również i nieszczelnym układem dolotowym. W takim wypadku właściwym działaniem będzie wymiana urządzenia turbo, ale może okazać się, że wystarczająca będzie jedynie regeneracja – naprawa. Im szybciej kierowca zareaguje na jakąkolwiek usterkę układu turbodoładowania, tym koszty naprawy będą niższe. Tak naprawdę, gwizd turbiny jest ostatecznym sygnałem, który wskazuje na poważne szkody. Jeżeli w doświadczymy zjawiska gwizdania turbosprężarki, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się z wyspecjalizowanym serwisem samochodowym.

Turbina gwiżdże - normalny objaw czy koniec turbo? - Czy turbina powinna gwizdać
Turbina w samochodach seryjnych nie powinna gwizdać, trochę inaczej wygląda to w autach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w swoim turbodoładowanym pojeździe usłyszysz gwiazd przy puszczaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś udać się do wyspecjalizowanego serwisu samochodowego. Uszkodzone urządzenie turbo wydaje również inne dźwięki, takie jak, np. znane niemalże każdej osobie pohukiwanie sowy. Turbina w przypadku awarii powoduje, że samochód traci swoją moc, ale także spala więcej paliwa.

Objawy uszkodzonej turbiny - Gwizd turbiny przy dodawaniu gazu
Bardzo łatwo zauważyć jest objawy uszkodzonego urządzenia turbo, szczególnie jeżeli samochód jest używany przez tego samego kierowcę na co dzień. W pierwszej kolejności odczujemy spadek mocy, który powoduje, że pojazd nie będzie nabierał dynamicznie prędkości i niechętnie będzie zbierał się do startu. Kolejnym symptomem awarii turbo jest widoczny, szybki ubytek oleju silnikowego, który jest spowodowany przez podwyższoną temperaturę podzespołu i zwiększone tarcie. Kolejnym objawem jest dym wydobywający się z rury wydechowej – ciemny i gęsty, który nasila się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Ostatnim, najbardziej charakterystycznym objawem uszkodzonego turbo jest świst, wydobywający się z komory silnika – ten dźwięk jest trudny do zbagatelizowania, ponieważ jest on porównywalny do wycia karetki pogotowia.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze