
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Co powoduje uszkodzenie turbiny?
Najczęstszym powodem powstawania uszkodzeń turbiny są zaniedbania użytkownika. Mowa tutaj o niewłaściwym doborze oleju silnikowego lub zbyt rzadkiej jego wymianie. Do właściwej i długiej pracy turbina potrzebuje oleju o właściwej lepkości, którą jest on w stanie zachować w każdych warunkach. Wraz z użytkowaniem samochodu olej staje się coraz bardziej zanieczyszczony, co również wpływa negatywnie na funkcjonowanie turbosprężarki. Dlatego, powinniśmy pamiętać o regularnej wymianie oleju silnikowego oraz dobierać go ściśle według zaleceń producenta.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina Diesel objawy
Pierwszym i zarazem najczęstszym objawem uszkodzonej turbosprężarki jest zauważalny spadek mocy jednostki napędowej. Jeżeli silnik wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbiny w niskich obrotach jest ospała, to oznaczać może, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Temu spadkowi mocy mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalenie się kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej. Kolejnym dość częstym objawem zużycia turbosprężarki jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas jej pracy. Innym dość często przytaczanym objawem awarii turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina czy można jechać
Zużycie turbiny w Dieslu rozpoznamy po kilku kluczowych objawach, między innymi po gęstych i ciemnych kłębach dymu, które wydostają się z układu wydechowego. Ten objaw oznaczać będzie, że turbosprężarka traci swoją sprawność i wtłacza do komory spalania powietrze o za niskim ciśnieniu, co z kolei powoduje niedopalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej. Innym objawem zużywającej się turbiny jest hałas, nie do przegapienia, ponieważ jest on porównywalny do wycia syreny karetki pogotowia. Podczas awarii naszej turbosprężarki odczujemy również spadek mocy jednostki napędowej.

Turbina jest jednym z bardziej wytrzymałych elementów jednostki napędowej. Niestety ciąga jej praca w ekstremalnych warunkach, w połączeniu z nieprawidłowym użytkowaniem tego podzespołu przez kierowców sprawia, że nawet ona po pewnym czasie może ulec uszkodzeniu. Do najczęstszych awarii turbiny w Dieslu możemy zaliczyć:
1. Zatarcie na skutek braku smarowania, które jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania podzespołu. Zbyt wczesne wykręcanie silnika na wysokie obroty lub nagłe wyłączenie silnika powoduje chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy łożyskiem a osią wirnika, co może doprowadzić do uszkodzenia.
2. Uszkodzenie wirnika, które jest spowodowane dostaniem się do wnętrza turbosprężarki ciała stałego.
3. Brak sterownia, który jest wynikiem korozji lub innego uszkodzenia siłownika.
4. Wycieki oleju do wnętrza turbiny, które są spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze