Localizations image

Co powoduje uszkodzenie turbiny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co powoduje uszkodzenie turbiny?

Najczęstszym powodem powstawania uszkodzeń turbiny są zaniedbania użytkownika. Mowa tutaj o niewłaściwym doborze oleju silnikowego lub zbyt rzadkiej jego wymianie. Do właściwej i długiej pracy turbina potrzebuje oleju o właściwej lepkości, którą jest on w stanie zachować w każdych warunkach. Wraz z użytkowaniem samochodu olej staje się coraz bardziej zanieczyszczony, co również wpływa negatywnie na funkcjonowanie turbosprężarki. Dlatego, powinniśmy pamiętać o regularnej wymianie oleju silnikowego oraz dobierać go ściśle według zaleceń producenta.

Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Uszkodzona turbina Diesel objawy

Pierwszym i zarazem najczęstszym objawem uszkodzonej turbosprężarki jest zauważalny spadek mocy jednostki napędowej. Jeżeli silnik wolniej wkręca się na obroty, a reakcja turbiny w niskich obrotach jest ospała, to oznaczać może, że w najbliższym czasie czeka nas jej wymiana lub regeneracja. Temu spadkowi mocy mogą towarzyszyć dziwne dźwięki i drgania dochodzące spod maski, a ostatecznie również zapalenie się kontrolki „Check Engine” na desce rozdzielczej. Kolejnym dość częstym objawem zużycia turbosprężarki jest świst, a raczej gwizd dobiegający spod maski podczas jej pracy. Innym dość często przytaczanym objawem awarii turbiny jest zauważalnie zwiększone zadymienie spalin.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina czy można jechać

Zużycie turbiny w Dieslu rozpoznamy po kilku kluczowych objawach, między innymi po gęstych i ciemnych kłębach dymu, które wydostają się z układu wydechowego. Ten objaw oznaczać będzie, że turbosprężarka traci swoją sprawność i wtłacza do komory spalania powietrze o za niskim ciśnieniu, co z kolei powoduje niedopalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej. Innym objawem zużywającej się turbiny jest hałas, nie do przegapienia, ponieważ jest on porównywalny do wycia syreny karetki pogotowia. Podczas awarii naszej turbosprężarki odczujemy również spadek mocy jednostki napędowej.

Turbina jest jednym z bardziej wytrzymałych elementów jednostki napędowej. Niestety ciąga jej praca w ekstremalnych warunkach, w połączeniu z nieprawidłowym użytkowaniem tego podzespołu przez kierowców sprawia, że nawet ona po pewnym czasie może ulec uszkodzeniu. Do najczęstszych awarii turbiny w Dieslu możemy zaliczyć:
1. Zatarcie na skutek braku smarowania, które jest najczęściej wynikiem niewłaściwego użytkowania podzespołu. Zbyt wczesne wykręcanie silnika na wysokie obroty lub nagłe wyłączenie silnika powoduje chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy łożyskiem a osią wirnika, co może doprowadzić do uszkodzenia.
2. Uszkodzenie wirnika, które jest spowodowane dostaniem się do wnętrza turbosprężarki ciała stałego.
3. Brak sterownia, który jest wynikiem korozji lub innego uszkodzenia siłownika.
4. Wycieki oleju do wnętrza turbiny, które są spowodowane rozszczelnieniem pierścieni uszczelniających oś wirnika, co z kolei powoduje przedostawanie się oleju do układu dolotowego i wydechowego.

Komentarze

Ernest 2022-12-30 13:10:14

Uszkodzenie turbosprężarki może być spowodowane różnymi czynnikami. Poniżej przedstawiam kilka najczęstszych przyczyn uszkodzenia tego elementu układu napędowego samochodu:
Brak odpowiedniej konserwacji i wymiany oleju silnikowego: Olej silnikowy jest odpowiedzialny za smarowanie i chłodzenie turbosprężarki, dlatego brak odpowiedniej konserwacji może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia tego elementu.
Niedostateczne chłodzenie: Turbosprężarka jest narażona na wysokie temperatury podczas pracy, dlatego ważne jest, aby była odpowiednio chłodzona. Brak odpowiedniej cyrkulacji powietrza chłodzącego może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbosprężarki.
Zbyt intensywne jazdy z dużym obciążeniem silnika: Jeśli samochód jest często użytkowany w trudnych warunkach, np. na górskich trasach lub podczas ciągłego przyspieszania, może to prowadzić do przegrzania i uszkodzenia turbosprężarki.
Nieodpowiednie użytkowanie samochodu w niskich temperaturach: W niskich temperaturach olej silnikowy jest bardziej gęsty, co może utrudniać jego przepływ i prowadzić do niedostatecznego smarowania i chłodzenia turbosprężarki.
Uszkodzenie mechaniczne: Turbosprężarka może ulec uszkodzeniu w wyniku awarii innych elementów układu napędowego, np. uszkodzenia wałka korbowego lub pęknięcia wałka napędowego. Może też dojść do uszkodzenia mechanicznego samej turbosprężarki, np. w wyniku zbyt dużego obciążenia lub nieprawidłowego montażu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO