bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Turbo Serwis - Co zrobić ? Komu polecić nasze turbo do naprawy ?

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Prędkość z jaką obracają się łopatki współczesnych turbin, czyli części ciepłej w turbosprężarce, sięga 250 tysięcy obrotów na minutę, a temperatura przekracza 1000 stopni Celsjusza. Niesamowite osiągi, które charakteryzują współczesne turbosprężarki, bez odpowiedniej higieny eksploatacji, skutkować będą uszkodzeniami układu, a nam kierowcom, przysporzą niemałych zmartwień. Jak zapobiegać, jak leczyć, o co warto dbać podczas eksploatacji układu doładowania silnika? Co zrobić jeśli, do usterki dojdzie i komu polecić nasze auto do naprawy ?



Rdzeń Turbosprężarki
Rdzeń Turbosprężarki


Wśród objawów, które mogą wystąpić, możemy wymienić pojawiające się nieszczelności, zatarcie łożyska, fizyczne uszkodzenia łopatek, niedrożne przewody powietrzne, lub smarownicze. Przyczyn takich problemów jest wiele, jak choćby, zbyt wczesne wyłączanie silnika po zatrzymaniu pojazdu, co powoduje nieodpowiednie smarowanie i zbieranie się nagaru, utrata wyważenia wirnika powoduje uderzanie łopatek o korpus, w wyniku czego kruche komponenty łamią się. Dostanie się ciał obcych, do tego delikatnego układu, również spowoduje wyłamanie łopatek. Rozszczelnienie układu bądź zapchany filtr mogą spowodować dostanie się oleju silnikowego do komory spalania i wywołać rozbieganie silnika. Dynamiczne uszczelnienie turbosprężarki w postaci simmeringów (z prostej przyczyny bardzo wysokiej temperatury pracy turbiny, oringi wykonane z elastomerów nie spełniają swojego zadania) poprawnie działają jedynie w czasie pracy wałka, w wypadku nieszczelności może dojść do zassania oleju, który spalając się, będzie zwiększał obroty silnika, ilość produkowanych spalin, zwiększy prędkość obrotów turbiny, ilość zasysanego oleju... i tak do rozerwania bloku silnika, bądź, o ile mamy szczęście do wypalenia oleju i zatarcia turbiny. Tak dzieje się, gdy oleju jest za dużo, gdy go brakuje natomiast, może dojść do zatarcia i najprawdopodobniej dojdzie, wałka wirników. Łatwo więc zauważyć, że problemów które mogą się pojawić jest sporo – a uniknąć ich jest bardzo trudno i często są zupełnie niezależne od naszych działań.



Rdzeń Turbosprężarki w wyważarce
Rdzeń Turbosprężarki w wyważarce


Remedium jest proste, regularna wymiana filtrów, nieforsowne wykorzystywanie zimnego silnika i umożliwienie gorącemu silnikowi ostygnąć, dbanie o poziom oleju, o zawór waste gate. Co zrobić jeśli już usterka się pojawiła? Cóż, samodzielne naprawy, wywołują spore ryzyko, że przeprowadzone zostaną nieprofesjonalnie, gdzie, do największych zagrożeń zaliczamy niewyważone wirniki bądź scentrowaną oś wałka, które owocują najczęściej uszkodzeniem jednostki napędowej. Warto więc, w tej kwestii, zaufać profesjonalistom, którzy do podobnych napraw są przygotowani pod względem doświadczenia, wiedzy i sprzętu. Podobnie jak z układem zasilania silnika diesela, bardzo istotną kwestią jest zachowanie czystości miejsca pracy, ponieważ w przypadku turbosprężarki wymagana jest niemal sterylna czystość, jakiekolwiek zanieczyszczenia wobec 250 tysięcy obrotów na minutę wirnika turbiny , wpływ będą miały bardzo niszczący, można wręcz powiedzieć destrukcyjny. Serwis prowadząc regenerację turbiny, rozbierze ją na części, wyczyści, wymieni pierścienie uszczelniające, łożyska, ewentualnie całą głowicę turbiny, następnie, po złożeniu na powrót, na specjalistycznych wyważarkach, wyważy i doważy wirniki, co zapewni nam gwarancję jakości wykonanej usługi i zapewni nas, że nasza turbina nie rozsypie się pod wpływem bić występujących w niewyważonych elementach. Dbając o zadowolenie czytelników, jak również potencjalnych klientów, z pełną odpowiedzialnością mogę polecić Autoryzowany Serwis Bosch Pawlik w Stalowej Woli. Od wielu lat zajmujemy się układami zasilającymi i doładowującymi silniki Diesel’a, a doświadczenie i profesjonalizm potwierdzamy na piśmie, każdej usłudze przydzielając roczną gwarancję bez limitu przejechanych kilometrów.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.