bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Objawy zepsutej turbiny

OBJAWY ZEPSUTEJ TURBINY – Olej, Dym, Brak Mocy, Kontrolka Silnika, Dźwięki – To koniecznie musisz wiedzieć | AUTORYZACJA MELETT

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Turbina jest nieodłącznym i najbardziej narażonym na wszelkiego rodzaju uszkodzenia elementem układu turbodoładowania, odpowiadającym za jego napęd. Produkowana z wyselekcjonowanych i niezwykle wytrzymałych materiałów jest w stanie wytrzymywać temperatury dochodzące do nawet 1000 stopni Celsjusza, jednak jest szczególnie wrażliwym podzespołem na zanieczyszczenia, drobiny materiałów czy też problemy z olejowaniem.

Jak zatem stwierdzić uszkodzenie tak ważnego elementu jak turbina? W niniejszym artykule postaramy się państwu przybliżyć najczęstsze objawy awarii napędu turbosprężarki.

Nadmierne zużycie oleju silnikowego zwykle spowodowane jest nieszczelnością przewodów łączących układ olejowy i wydechowy z turbiną, jednak może być spowodowane wyeksploatowaniem łożysk i pierścieni uszczelniających, znajdujących się w korpusie centralnym turbosprężarki. W przypadku dostawania się oleju silnikowego do wnętrza turbosprężarki pojawia się kolejny objaw, czyli:

Błękitne kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego, będące wynikiem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej. Przyczyną tego zjawiska nie musi być jednak awaria układu turbodoładowania, ponieważ taki sam objaw pojawia się w przypadku uszkodzenia panewek w silniku. W przypadku silników wysokoprężnych może także wystąpić nadmierna ilość czarnego dymu, którą wywołuje niedopalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, spowodowane zwykle niesprawnością sprężarki, dającej zbyt niskie ciśnienie wtłaczanego do komory spalania powietrza, lub awarią pompy wtryskowej czy też samych wtryskiwaczy.

Przy uszkodzonej turbosprężarce auto może wydawać różnego rodzaju dziwne dźwięki, przypominające czasem tarcie metalu o metal, szybkie stukanie lub głośne wycie przypominające syrenę karetki pogotowia. Są to dźwięki towarzyszące wyeksploatowaniu lub zatarciu układu turbodoładowania i bardzo często oznaczają konieczność regeneracji lub wymiany urządzenia. Częstą przyczyną jest wyrobiony już wirnik turbiny lub zanieczyszczenia, które się do niej przedostały. Głośny gwizd może być także spowodowany nieszczelnością pomiędzy sprężarką a chłodnicą międzystopniową(intercooler), przez którą sprężone pod wysokim ciśnieniem powietrze wydostaje się z przewodu. W przypadku uszkodzenia turbosprężarki zalecane jest odwiedzenie profesjonalnego zakładu MELETT TURBO – Pawlik ASO Bosch Diesel Service, zajmującego się regeneracją tych urządzeń, która jest często dużo tańszym rozwiązaniem od zakupu nowego egzemplarza. Warto pamiętać, że większość z tych dźwięków może być spowodowana defektem zupełnie innego podzespołu samochodowego niż turbosprężarka, dlatego w każdym przypadku należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem.

Istnieje jeszcze jeden typ objawów awarii turbiny, czyli stałe lub okresowe spadki mocy oraz święcąca się kontrolka błędu w układzie turbodoładowania. Okresowe spadki mocy to objaw dotyczący turbosprężarek wyposażonych w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, wywoływany przez zapiekanie się ruchomych łopatek w pozycji uniemożliwiającej osiągnięcie właściwego ciśnienia powietrza wtłaczanego do komory spalania. Jest to niebezpieczna awaria, ponieważ spadek mocy może pojawić się w trakcie wyprzedzania, a zapieczone kierownice są w stanie doprowadzić do przeładowania silnika, kończącego się drogą naprawą. Stała utrata mocy oznacza brak szczelności pomiędzy turbosprężarką i układami przelotowymi lub wyeksploatowanie urządzenia, gdzie druga opcja jest bardziej możliwa, szczególnie jeśli dodatkowym objawem jest brak charakterystycznego dźwięku pracy turbodoładowania.

Niezależnie jednak od tego, który objaw pojawi się w Państwa samochodzie, zalecamy jak najszybszą konsultację z mechanikiem w celu przeprowadzenia szczegółowej diagnostyki.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.