bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Jak sprawdzić turbosprężarkę

JAK SPRAWDZIĆ TURBOSPRĘŻARKĘ ??? | Diesel, Benzyna Turbo – KOMPENDIUM WIEDZY TurboSerwisu Melett

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Wiele samochodów na rynku wtórnym wyposażonych jest w układy turbodoładowania, w szczególności są to pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Jak sprawdzić turbosprężarkę w takim samochodzie przed jego zakupem?

Najlepszym rozwiązaniem byłaby stacja diagnostyczna lub warsztat posiadający odpowiednie oprogramowanie i umiejętności, jednak nie zawsze są to możliwe do wykonania opcje, dlatego też często zostaje nam jedynie samodzielne sprawdzenie układu turbodoładowania. Od czego zatem zacząć sprawdzanie układu turbodoładowania?

Dobrym początkiem będzie uruchomienie silnika i sprawdzenie, czy z układu wydechowego nie wydostają się duże kłęby dymu o czarnym lub niebieskim zabarwieniu. Błękitne kłęby spowodowane będą spalaniem oleju silnikowego, co może oznaczać nieszczelność układu olejowego w turbosprężarce, zaś czarne będą efektem niedopalania mieszanki paliwowo-powietrznej, wywołanego przez zbyt niskie ciśnienie sprężanego powietrza. W takim przypadku należy się przyjrzeć nie tylko turbosprężarce, ale też pompie oleju i wszystkim przewodom, warto także sprawdzić czy z samochodu nie wycieka olej silnikowy.

Kolejnym przydatnym krokiem jest sprawdzenie pojazdu w czasie jazdy próbnej, podczas której po wejściu silnika na wysokie obroty turbosprężarka powinna zacząć pracować i oddawać moc bez wydawania nietypowych dźwięków, takich jak tarcie metalu o metal, wycie przypominające syrenę karetki czy stukanie. Jeżeli pojazd nie oddaje właściwie mocy lub mu jej całkowicie brakuje, turbosprężarka prawdopodobnie będzie wymagała regeneracji, ponieważ zwykle takie objawy dotyczą wyeksploatowanego lub uszkodzonego rdzenia turbosprężarki(RCHA), odpowiedzialnego za całe działanie urządzenia. W przypadku chwilowych spadków mocy turbosprężarka jest zapewne zanieczyszczona i dochodzi przez to do zapiekania się kierownic, jednak ten objaw dotyczy jedynie układów turbodoładowania z technologią zmiennej geometrii. Jeżeli spod maski wydobywa się donośny gwizd, nie przypominający zwykłej pracy urządzenia, nie jest to jeszcze oznaka jego urządzenia lecz możliwa nieszczelność przewodu między sprężarką a chłodnicą międzystopniową, gdzie transportowane jest powietrze pod wysokim ciśnieniem.

Często na forach pojawia się propozycja odłączenia przewodu spalinowego od turbiny i sprawdzenie luzów w niej, jednak nie polecamy tego rozwiązania, ponieważ w trakcie jego wykonywania do turbosprężarki mogą dostać się zanieczyszczenia, skutkujące zniszczeniem nie tylko turbodoładowania, ale czasem też jednostki napędowej. W szczególności odradzamy dotykania turbosprężarki w czasie pracy silnika lub tuż po jego zatrzymaniu! Kontakt z turbiną może doprowadzić do poważnych poparzeń.

W przypadku, gdy już po zakupieniu auta zaczynamy podejrzewać defekt układu turbodoładowania, najlepiej jest odwiedzić profesjonalny zakład TURBOSERWIS MELETT Bosch Car Pawlik zajmujący się regeneracją tych urządzeń, ponieważ takie warsztaty posiadają najlepszy możliwy sprzęt do diagnostyki turbosprężarek oraz wykwalifikowanych pracowników z niego korzystających, co gwarantuje dokładne sprawdzenie danego egzemplarza pod kątem mankamentów.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.