Localizations image

Zalewanie turbiny olejem

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czynność, jaką jest zalewanie turbiny olejem, jest bardzo ważna w przypadku wymiany turbosprężarki. Już przed samym zamontowaniem turbo w pojeździe należy ręcznie uzupełnić go olejem silnikowym, poprzez wlanie go do komory olejowej turbosprężarki do pełna jednoczenie obracając wirnikiem. Jeżeli turbo zostało zamontowane to kolejna czynność polega na obracaniu wałem korbowym za pomocą rozrusznika do momentu pojawienia się oleju w przewodzie odpływowym turbo. Pamiętaj o tym, aby podczas procesu zalewania turbiny olejem nie uruchamiać jednostki napędowej - odepnij wtyczki wtryskiwaczy.

Montując tubo ważne jest, aby wymienić również uszczelki. Kategorycznie zabrania się stosować różnego rodzaju silikonów lub past uszczelniających, mogą one przedostać się do silnika pojazdu powodując jego poważną awarię. Uzupełniając olej silnikowy, czy też wymieniając go na nowy, świeży metoda „lej na oko” nie może mieć miejsca. To ile oleju potrzebuje dany pojazd uwarunkowane jest od tego jaki silnik posiada auto, dokładne informacje znajdować się powinny w książce serwisowej pojazdu.

Podpowiadamy w jaki sposób sprawdzić smarowanie turbiny. To bardzo proste!

I. Pod maską samochodu należy zlokalizować bagnet – jest on zazwyczaj koloru żółtego oraz posiada symbol oleju.
II. Po wyjęciu bagnetu z bloku silnika należy jego końcówkę wytrzeć czystą szmatką i ponownie umieścić go na swoim miejscu.
III. Następnie ponownie ją wyjmujemy i odczytujemy.
Miarka powinna wskazywać poziom oleju pomiędzy oznaczeniami MIN a MAX.

Ważne jest, aby poziom oleju sprawdzać, kiedy olej jest zimny, a auto stoi na płaskim podłożu. Wtedy wynik jest jak najbardziej wiarygodny.

Olej, którego zadaniem jest zapewnienie smarowania turbiny oraz metalowych komponentów silnika; pełni również funkcję chłodzącą, chroni elementy metalowe zarówno turbiny, jak i jednostki napędowej przed rdzą, dlatego też ważne jest, aby dolewać do silnika oleju o jak najlepszych właściwościach, ale też systematycznie kontrolować jego poziom przy użyciu miarki poziomu oleju.

Czy wiesz, co należy zrobić po wymianie turbiny?

Aby móc cieszyć się dłuższą żywotnością turbiny tuż po jej wymianie czy to na fabrycznie nową, czy też na zregenerowaną, należy w pierwszej kolejności odpowiednio przygotować układ turbodoładowania. Ważne jest, aby usunąć problem, który spowodował awarię turbosprężarki, następnie należy sprawdzić przewody i elementy uszczelniające. Ważne jest, aby oczyścić układ ze starego oleju, nie zapominając również o układzie dolotowym, jak i wylotowym. Na pytanie, czy trzeba wymienić olej po wymianie turbiny, odpowiedź jest jedna – tak. Stary olej zawierać może opiłki, które spowodować mogą awarię nie tylko turbiny, ale również jednostki napędowej.

Kiedy już powyższe czynności zostały wykonane, a nowa turbosprężarka poprawnie zamontowana i zalana świeżym olejem, nadszedł czas na pierwsze odpalenie auta po wymianie turbiny. Najczęstszym błędem jest wciskanie pedału gazu w podłogę oraz osiąganie wysokich obrotów na zimnym silniku. Jest to gwóźdź do trumny dla turbosprężarki. Poprawne docieranie turbiny po regeneracji należy wykonać w sposób przemyślany – przez około 30-45 minut należy pozwolić popracować silnikowi, jak i turbinie na niskich obrotach (bez wciskania pedału gazu). Taka adaptacja wpłynie pozytywnie na żywotność nowej turbosprężarki.

Pamiętać należy też, że jazda po wymianie turbiny także powinna odbywać się świadomie:
- kontrola poziomu oleju,
- chłodzenie turbiny po dynamicznej jeździe,
- szybka reakcja na wystąpienie jakiejkolwiek awarii układu turbodoładowania,
- systematyczne kontrolowanie stanu turbosprężarki, jak i jednostki napędowej.

Warto mieć też na uwadze to, że na stan turbo wpływa również stan innych elementów, takich jak między innymi wtryskiwacze czy też filtr cząstek stałych. W naszym serwisie oprócz regeneracji i naprawy turbosprężarek zajmujemy się także regeneracją wtryskiwaczy, pompowtryskiwaczy oraz filtrów DPF/FAP.

Komentarze

Zbyszek 2023-01-13 10:18:08

Zalewanie turbiny olejem oznacza, że olej jest dostarczany do turbosprężarki, aby smarować i chłodzić jej elementy. Jest to ważne dla prawidłowego działania turbosprężarki i jego trwałości. Niedostateczne zalewanie olejem może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO