blog

Wyciek oleju z turbiny

1 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja Turboprężrki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Wyciek oleju z turbiny jest częstym zjawiskiem, który może oznaczać problem z turbosprężarką. Obecność maszyny wirnikowej w dzisiejszych czasach nikogo już nie zaskakuje. Każdy posiadacz diesla, który kocha prędkość, traktuje turbodoładowanie jako „must have”. Wiedza na temat turbin również jest coraz bardziej powszechna. Posiadacze turbo, chcąc zgłębić się w zasadę działania turbosprężarki, szukają pomocnych informacji u różnych źródeł. Znajomość budowy „ślimaka” i mechanizmu jego działania, z pewnością ułatwią prawidłowe użytkowanie turbodoładowania i pomoże ustrzec przed daleko idącą awarią. W artykule zostanie poruszony temat cieknącego oleju, który pojawia się zwłaszcza w autach osobowych o przejechanych dużej ilości kilometrów, czyli z dość dużym przebiegiem. Jeżeli takie posiadasz, przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, na co może mieć wpływ taki stan rzeczy.

turbosprężarka serwis

Kapiący olej z turbiny – co się dzieje?

Bardzo częstym problemem występującym w pojazdach z dieslem jest kapiący olej napędowy. Gdy dostrzeżemy wyciek oleju z silnika może to być objaw wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co ciecz ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Główną przyczyną takiej sytuacji, którą jest spływ oleju z turbo według mechaników, jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowania lub wadliwa szczelność. Złe uszczelnienie może powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, znajdujących się w naszym aucie. Nieprawidłowo wydobywająca się substancja może być również skutkiem nieszczelności tłoków czy prowadnic jednostki napędowej i prowadzić do tak zwanych przedmuchów powietrza. Jednak do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, gdy samochód nie otrzyma odpowiedniego stopnia smarowania. Nasze zaniechania typu: brak sprawdzania poziomu oleju, gaszenie silnika bezpośrednio po zakończeniu podróży, czy też korzystanie z nieodpowiedniego oleju, przyczyniają się do uszkodzenia turbosprężarki. Takie zachowanie skutkuje brakiem dostatecznego smarowania maszyny wirnikowej, czego dowodem są często połamane łożyska turbiny, czy też innych elementów, które wymagają odpowiedniego stopnia oleju, aby móc prawidłowo funkcjonować.

serwis napraw turbosprężarki

Jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej? Konieczna wizyta serwisie

Traktując samochód osobowy jako główny sposób przemieszczania się, warto zadbać o to, żeby służył nam jak najdłużej. Objawy mówiące o awarii turbosprężarki mogą być widoczne lub nie. Tylko oko specjalisty może rozszyfrować problem, z jakim zmaga się maszyna wirnikowa. Jednak te symptomy, które są widoczne i mogą być zdiagnozowane przez przeciętnego Kowalskiego, nie można bagatelizować. Tak jest w przypadku, gdy następuje wyciek oleju z turbiny. Objawy, które możemy zobaczyć to plama oleju pod naszym samochodem. Dostrzegając możliwą nieszczelność, powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu Bosch Car Service, w celu zażegnania problemu. Tylko taka decyzja może uchronić nas przed poważnym uszkodzeniem turbodoładowania, a nawet silnika. Mechanicy tam stacjonujący na co dzień zajmują się regeneracją turbosprężarek, w których głównym problemem jest, gdy turbina puszcza olej do intercoolera. Sytuacja, gdy turbo puszcza olej do wydechu lub występuje odma turbiny to również zadanie dla mechaników. Tylko oni mogą odnaleźć przyczynę i skierować wszystkie swe działania w celu ustąpienia usterki. Wydobywający się olej od zimnej strony turbiny zostanie zauważony, dopiero po wyciągnięciu maszyny wirnikowej z wnętrza samochodu. Niekiedy duże ilości oleju pokrywają całą obudowę turbosprężarki, pokazując już na wstępie o wystąpieniu usterki już na zaawansowanym etapie.

regeneracja turbosprężarki
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Bartek
2023-01-16 10:06:38
Wyciek oleju z turbosprężarki jest jednym z najczęstszych problemów, które mogą wystąpić. Może to prowadzić do uszkodzenia elementów turbosprężarki oraz utraty mocy silnika. Oto kilka przyczyn wycieku oleju z turbosprężarki: Awaria uszczelniaczy: uszkodzenie uszczelniaczy, które oddzielają komorę turbosprężarki od reszty silnika, może powodować wyciek oleju. Wyeksploatowanie uszczelki pod głowicą: uszkodzenie uszczelki pod głowicą może powodować wyciek oleju z turbosprężarki. Uszkodzenie panewki: uszkodzenie panewki turbosprężarki może prowadzić do wycieku oleju. Zużycie naturalne: jak każdy inny element w silniku, turbosprężarka też się zużywa i po pewnym czasie eksploatacji, uszczelki i panewki mogą się zużyć i powodować wyciek oleju Wykrycie problemu z wyciekiem oleju z turbosprężarki jest ważne, aby uniknąć poważniejszych problemów z silnikiem, dlatego należy regularnie sprawdzać poziom oleju i skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, jeśli wystąpi problem.
borys
2021-08-19 14:05:31
U mnie wyciek oleju zasygnalizowany został mokrą plamą pod pojazdem, szybka wizyta w warsztacie i problem rozwiązany - stare uszczelni wymieniono na nowe ;)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60