
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Wyciek oleju z turbiny jest częstym zjawiskiem, który może oznaczać problem z turbosprężarką. Obecność maszyny wirnikowej w dzisiejszych czasach nikogo już nie zaskakuje. Każdy posiadacz diesla, który kocha prędkość, traktuje turbodoładowanie jako „must have”. Wiedza na temat turbin również jest coraz bardziej powszechna. Posiadacze turbo, chcąc zgłębić się w zasadę działania turbosprężarki, szukają pomocnych informacji u różnych źródeł. Znajomość budowy „ślimaka” i mechanizmu jego działania, z pewnością ułatwią prawidłowe użytkowanie turbodoładowania i pomoże ustrzec przed daleko idącą awarią. W artykule zostanie poruszony temat cieknącego oleju, który pojawia się zwłaszcza w autach osobowych o przejechanych dużej ilości kilometrów, czyli z dość dużym przebiegiem. Jeżeli takie posiadasz, przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, na co może mieć wpływ taki stan rzeczy.

Kapiący olej z turbiny – co się dzieje?
Bardzo częstym problemem występującym w pojazdach z dieslem jest kapiący olej napędowy. Gdy dostrzeżemy wyciek oleju z silnika może to być objaw wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co ciecz ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Główną przyczyną takiej sytuacji, którą jest spływ oleju z turbo według mechaników, jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowania lub wadliwa szczelność. Złe uszczelnienie może powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, znajdujących się w naszym aucie. Nieprawidłowo wydobywająca się substancja może być również skutkiem nieszczelności tłoków czy prowadnic jednostki napędowej i prowadzić do tak zwanych przedmuchów powietrza. Jednak do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, gdy samochód nie otrzyma odpowiedniego stopnia smarowania. Nasze zaniechania typu: brak sprawdzania poziomu oleju, gaszenie silnika bezpośrednio po zakończeniu podróży, czy też korzystanie z nieodpowiedniego oleju, przyczyniają się do uszkodzenia turbosprężarki. Takie zachowanie skutkuje brakiem dostatecznego smarowania maszyny wirnikowej, czego dowodem są często połamane łożyska turbiny, czy też innych elementów, które wymagają odpowiedniego stopnia oleju, aby móc prawidłowo funkcjonować.

Jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej? Konieczna wizyta serwisie
Traktując samochód osobowy jako główny sposób przemieszczania się, warto zadbać o to, żeby służył nam jak najdłużej. Objawy mówiące o awarii turbosprężarki mogą być widoczne lub nie. Tylko oko specjalisty może rozszyfrować problem, z jakim zmaga się maszyna wirnikowa. Jednak te symptomy, które są widoczne i mogą być zdiagnozowane przez przeciętnego Kowalskiego, nie można bagatelizować. Tak jest w przypadku, gdy następuje wyciek oleju z turbiny. Objawy, które możemy zobaczyć to plama oleju pod naszym samochodem. Dostrzegając możliwą nieszczelność, powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu Bosch Car Service, w celu zażegnania problemu. Tylko taka decyzja może uchronić nas przed poważnym uszkodzeniem turbodoładowania, a nawet silnika. Mechanicy tam stacjonujący na co dzień zajmują się regeneracją turbosprężarek, w których głównym problemem jest, gdy turbina puszcza olej do intercoolera. Sytuacja, gdy turbo puszcza olej do wydechu lub występuje odma turbiny to również zadanie dla mechaników. Tylko oni mogą odnaleźć przyczynę i skierować wszystkie swe działania w celu ustąpienia usterki. Wydobywający się olej od zimnej strony turbiny zostanie zauważony, dopiero po wyciągnięciu maszyny wirnikowej z wnętrza samochodu. Niekiedy duże ilości oleju pokrywają całą obudowę turbosprężarki, pokazując już na wstępie o wystąpieniu usterki już na zaawansowanym etapie.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze