Localizations image

Wyciek oleju z turbiny

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Wyciek oleju z turbiny jest częstym zjawiskiem, który może oznaczać problem z turbosprężarką. Obecność maszyny wirnikowej w dzisiejszych czasach nikogo już nie zaskakuje. Każdy posiadacz diesla, który kocha prędkość, traktuje turbodoładowanie jako „must have”. Wiedza na temat turbin również jest coraz bardziej powszechna. Posiadacze turbo, chcąc zgłębić się w zasadę działania turbosprężarki, szukają pomocnych informacji u różnych źródeł. Znajomość budowy „ślimaka” i mechanizmu jego działania, z pewnością ułatwią prawidłowe użytkowanie turbodoładowania i pomoże ustrzec przed daleko idącą awarią. W artykule zostanie poruszony temat cieknącego oleju, który pojawia się zwłaszcza w autach osobowych o przejechanych dużej ilości kilometrów, czyli z dość dużym przebiegiem. Jeżeli takie posiadasz, przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, na co może mieć wpływ taki stan rzeczy.

 

Problem z wyciekaniem oleju z turbosprężarki
Wyciek oleju z turbiny

 

Kapiący olej z turbiny – co się dzieje?

Bardzo częstym problemem występującym w pojazdach z dieslem jest kapiący olej napędowy. Gdy dostrzeżemy wyciek oleju z silnika może to być objaw wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co ciecz ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Główną przyczyną takiej sytuacji, którą jest spływ oleju z turbo według mechaników, jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowania lub wadliwa szczelność. Złe uszczelnienie może powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, znajdujących się w naszym aucie. Nieprawidłowo wydobywająca się substancja może być również skutkiem nieszczelności tłoków czy prowadnic jednostki napędowej i prowadzić do tak zwanych przedmuchów powietrza. Jednak do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, gdy samochód nie otrzyma odpowiedniego stopnia smarowania. Nasze zaniechania typu: brak sprawdzania poziomu oleju, gaszenie silnika bezpośrednio po zakończeniu podróży, czy też korzystanie z nieodpowiedniego oleju, przyczyniają się do uszkodzenia turbosprężarki. Takie zachowanie skutkuje brakiem dostatecznego smarowania maszyny wirnikowej, czego dowodem są często połamane łożyska turbiny, czy też innych elementów, które wymagają odpowiedniego stopnia oleju, aby móc prawidłowo funkcjonować.

 

Problem z kapiącym olejem z turbosprężarki
Kapiący olej z turbiny - co się dzieje?


Jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej? Konieczna wizyta serwisie

Traktując samochód osobowy jako główny sposób przemieszczania się, warto zadbać o to, żeby służył nam jak najdłużej. Objawy mówiące o awarii turbosprężarki mogą być widoczne lub nie. Tylko oko specjalisty może rozszyfrować problem, z jakim zmaga się maszyna wirnikowa. Jednak te symptomy, które są widoczne i mogą być zdiagnozowane przez przeciętnego Kowalskiego, nie można bagatelizować. Tak jest w przypadku, gdy następuje wyciek oleju z turbiny. Objawy, które możemy zobaczyć to plama oleju pod naszym samochodem. Dostrzegając możliwą nieszczelność, powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu Bosch Car Service, w celu zażegnania problemu. Tylko taka decyzja może uchronić nas przed poważnym uszkodzeniem turbodoładowania, a nawet silnika. Mechanicy tam stacjonujący na co dzień zajmują się regeneracją turbosprężarek, w których głównym problemem jest, gdy turbina puszcza olej do intercoolera. Sytuacja, gdy turbo puszcza olej do wydechu lub występuje odma turbiny to również zadanie dla mechaników. Tylko oni mogą odnaleźć przyczynę i skierować wszystkie swe działania w celu ustąpienia usterki. Wydobywający się olej od zimnej strony turbiny zostanie zauważony, dopiero po wyciągnięciu maszyny wirnikowej z wnętrza samochodu. Niekiedy duże ilości oleju pokrywają całą obudowę turbosprężarki, pokazując już na wstępie o wystąpieniu usterki już na zaawansowanym etapie.

 

Objawy puszczenie oleju przez turbinę
Jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej? Konieczna wizyta w serwisie

 

Komentarze

borys 2021-08-19 14:05:31

U mnie wyciek oleju zasygnalizowany został mokrą plamą pod pojazdem, szybka wizyta w warsztacie i problem rozwiązany - stare uszczelni wymieniono na nowe ;)

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Ile powinna ładować turbina? | Odpowiadamy 22 lutego 2021

Ile powinna ładować turbina? | Odpowiadamy

Zastanawiałeś się, ile powinna ładować turbina i jakie powinno być ciśnienie...

Turbina puszcza olej – objawy 18 stycznia 2021

Turbina puszcza olej – objawy

Zmagając się z sytuacją, w której turbina puszcza olej – objawy, które jasno...

Turbosprężarka 49135-05500 07 maja 2021

Turbosprężarka 49135-05500

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 49135-05500...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO