Wyciek oleju z turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wyciek oleju z turbiny jest częstym zjawiskiem, który może oznaczać problem z turbosprężarką. Obecność maszyny wirnikowej w dzisiejszych czasach nikogo już nie zaskakuje. Każdy posiadacz diesla, który kocha prędkość, traktuje turbodoładowanie jako „must have”. Wiedza na temat turbin również jest coraz bardziej powszechna. Posiadacze turbo, chcąc zgłębić się w zasadę działania turbosprężarki, szukają pomocnych informacji u różnych źródeł. Znajomość budowy „ślimaka” i mechanizmu jego działania, z pewnością ułatwią prawidłowe użytkowanie turbodoładowania i pomoże ustrzec przed daleko idącą awarią. W artykule zostanie poruszony temat cieknącego oleju, który pojawia się zwłaszcza w autach osobowych o przejechanych dużej ilości kilometrów, czyli z dość dużym przebiegiem. Jeżeli takie posiadasz, przeczytaj poniższy tekst, a dowiesz się, na co może mieć wpływ taki stan rzeczy.

Kapiący olej z turbiny – co się dzieje?
Bardzo częstym problemem występującym w pojazdach z dieslem jest kapiący olej napędowy. Gdy dostrzeżemy wyciek oleju z silnika może to być objaw wysokiego poziomu oleju w silniku, przez co ciecz ma mocno ograniczony przepływ do miski olejowej. Główną przyczyną takiej sytuacji, którą jest spływ oleju z turbo według mechaników, jest przede wszystkim zużycie uszczelek, ich nieprawidłowe dostosowania lub wadliwa szczelność. Złe uszczelnienie może powodować wyciek oleju z pracującej na pełnych obrotach maszyny wirnikowej do innych układów, znajdujących się w naszym aucie. Nieprawidłowo wydobywająca się substancja może być również skutkiem nieszczelności tłoków czy prowadnic jednostki napędowej i prowadzić do tak zwanych przedmuchów powietrza. Jednak do najbardziej szkodliwych następstw dochodzi, gdy samochód nie otrzyma odpowiedniego stopnia smarowania. Nasze zaniechania typu: brak sprawdzania poziomu oleju, gaszenie silnika bezpośrednio po zakończeniu podróży, czy też korzystanie z nieodpowiedniego oleju, przyczyniają się do uszkodzenia turbosprężarki. Takie zachowanie skutkuje brakiem dostatecznego smarowania maszyny wirnikowej, czego dowodem są często połamane łożyska turbiny, czy też innych elementów, które wymagają odpowiedniego stopnia oleju, aby móc prawidłowo funkcjonować.

Jak sprawdzić, czy turbina puszcza olej? Konieczna wizyta serwisie
Traktując samochód osobowy jako główny sposób przemieszczania się, warto zadbać o to, żeby służył nam jak najdłużej. Objawy mówiące o awarii turbosprężarki mogą być widoczne lub nie. Tylko oko specjalisty może rozszyfrować problem, z jakim zmaga się maszyna wirnikowa. Jednak te symptomy, które są widoczne i mogą być zdiagnozowane przez przeciętnego Kowalskiego, nie można bagatelizować. Tak jest w przypadku, gdy następuje wyciek oleju z turbiny. Objawy, które możemy zobaczyć to plama oleju pod naszym samochodem. Dostrzegając możliwą nieszczelność, powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu Bosch Car Service, w celu zażegnania problemu. Tylko taka decyzja może uchronić nas przed poważnym uszkodzeniem turbodoładowania, a nawet silnika. Mechanicy tam stacjonujący na co dzień zajmują się regeneracją turbosprężarek, w których głównym problemem jest, gdy turbina puszcza olej do intercoolera. Sytuacja, gdy turbo puszcza olej do wydechu lub występuje odma turbiny to również zadanie dla mechaników. Tylko oni mogą odnaleźć przyczynę i skierować wszystkie swe działania w celu ustąpienia usterki. Wydobywający się olej od zimnej strony turbiny zostanie zauważony, dopiero po wyciągnięciu maszyny wirnikowej z wnętrza samochodu. Niekiedy duże ilości oleju pokrywają całą obudowę turbosprężarki, pokazując już na wstępie o wystąpieniu usterki już na zaawansowanym etapie.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wyciek oleju z turbosprężarki jest jednym z najczęstszych problemów, które mogą wystąpić. Może to prowadzić do uszkodzenia elementów turbosprężarki oraz utraty mocy silnika. Oto kilka przyczyn wycieku oleju z turbosprężarki:
Awaria uszczelniaczy: uszkodzenie uszczelniaczy, które oddzielają komorę turbosprężarki od reszty silnika, może powodować wyciek oleju.
Wyeksploatowanie uszczelki pod głowicą: uszkodzenie uszczelki pod głowicą może powodować wyciek oleju z turbosprężarki.
Uszkodzenie panewki: uszkodzenie panewki turbosprężarki może prowadzić do wycieku oleju.
Zużycie naturalne: jak każdy inny element w silniku, turbosprężarka też się zużywa i po pewnym czasie eksploatacji, uszczelki i panewki mogą się zużyć i powodować wyciek oleju
Wykrycie problemu z wyciekiem oleju z turbosprężarki jest ważne, aby uniknąć poważniejszych problemów z silnikiem, dlatego należy regularnie sprawdzać poziom oleju i skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, jeśli wystąpi problem.
U mnie wyciek oleju zasygnalizowany został mokrą plamą pod pojazdem, szybka wizyta w warsztacie i problem rozwiązany - stare uszczelni wymieniono na nowe ;)