Wałek turbosprężarki
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wałek turbosprężarki określany jako wał z kołem roboczym (z języka angielskiego Shaft and Wheel) to części obowiązkowe każdej turbosprężarki. Prawidłowo działająca turbosprężarka ma za zadanie zwiększyć moc silnika i poprawić jego wydajność. Takie osiągnięcie turbo przyspieszenia będzie możliwe tylko w przypadku prawidłowo działającej całej maszyny. Wszystkie części składowe muszą być w pełni działające i pozbawione usterek. Jeżeli pomimo zachowania żelaznych zasad eksploatacji maszyny wirnikowej, wystąpi potrzeba regeneracji układu turbo, to nie martwmy się. Dzisiejsze autoryzowane serwisy specjalizują się w profesjonalnych zabiegach przywracających turbosprężarki do sprawowania swych zasadniczych funkcji. Producenci części do turbin również zaopatrzyli warsztaty w zestawy zamienne, które obejmują wszystkie części, z jakich składa się maszyna wirnikowa. Przy takim wyposażeniu serwisów regeneracja turbosprężarki nie powinna być problemem.
Wałek turbosprężarki uległ usterce – przyczyny
Mechanicy z serwisów motoryzacyjnych do najczęściej występujących przyczyn, które doprowadzają do awarii wałek turbiny, przypisują zerwanie wirnika od wydechu. Uszkodzony wirnik turbiny zostaje zerwany, ze względu na pojawienie się jakiegoś elementu stałego. Do zaworu może przedostać się odłamek pierścienia, tłoka, czy też zaworu. Przedostanie się nawet najmniejszej drobinki, może doprowadzić do bardzo szybkiej awarii silnika. Dlaczego uszkodzenie wirnika tak mocno wpływa na wał? Otóż wał i koło robocze są ze sobą ściśle połączone. Również jako części w zestawie zamiennym są sprzedawane razem w komplecie. W trakcie wyrabiania się tego elementu, na wirnik jest skierowana masa gorących spalin. Dlatego wał wraz z wirnikiem są pokryte materiałem żaroodpornym, trwałym, który powinien wytrzymać taki zakres wysokich temperatur. Koło robocze, zwane również wirnikiem jest wytwarzane metodą odlewu, zaś ścisłe złączenie z wałem zostało dokonane dzięki zespawaniu obu części. Co jeszcze wpływa na usterkę wałka turbiny? Pęknięcie wałka turbiny. Taki stan awarii jest głównie wynikiem słabego nasmarowania w tulejce, bądź po prostu czas i sposób eksploatacji zrobił swoje. Ukręcenie wałka może być skutkiem awarii silnika, blokadą w naolejowaniu, długim przebiegiem pomiędzy przeglądami, zwłaszcza w przypadku nowych samochodów osobowych. Jak jeszcze można szybko zauważyć usterkę wałka? Patrząc na kolor jego obudowy. Przeważnie niebiesko-żółty kolor świadczy o jego przegrzaniu. Takie objawy skutkują pęknięciem wałka w różnych punktach jego konstrukcji i koniecznością zastosowania elementu wymiennego. Ile trwa regeneracja turbiny z uszkodzonym wałkiem? To zależy. Jeżeli usterka dotyczy tylko i wyłącznie tego fragmentu maszyny wirnikowej, to naprawa powinna przebiec stosunkowo sprawnie. Demontaż i montaż turbiny powinien nastąpić dość szybko, jeżeli będzie przeprowadzany w odpowiednich do tego warunkach. Jazda po wymianie turbiny powinna nastąpić zaraz po wyjeździe z serwisu. Taka jazda testowa będzie najlepszym sposobem na rozpoznanie prawidłowo przeprowadzonej naprawy.
Jak rozpoznać awarię wałka turbosprężarki?
Jeżeli będziemy świadkami dziwnych odgłosów, które mogą dochodzić spod maski naszego pojazdu, to możemy być pewni, że to dźwięk uszkodzonej turbiny. Większość nieprawidłowości związanej z działaniem turbo występuje w sposób nagły. Jeżeli tylko zaczniemy odczuwać nierówną pracę silnika, świsty, gwizdy, skierujmy samochód do sprawdzonego serwisu. Starajmy się zawsze kontrolować poziom oleju, a także dbać o jego odpowiedni wybór. Tylko stosowanie sprawdzonych firmy będzie przykładem godnym do użytkowania. Świadomość kierowcy, systematyczne kontrole diagnostyczne, oraz prawidłowa obsługa naszego pojazdu zawsze zmniejszy narażenie maszyny wirnikowej na awarię.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wałek turbosprężarki, inaczej zwany wałkiem turbiny lub wałkiem kompresora, jest jednym z ważniejszych elementów turbosprężarki. Jest to wał, który napędza sprężarkę i turbinę, które z kolei zwiększają ilość powietrza dostarczanego do silnika. Wałek turbosprężarki składa się z wału, na którym zamocowane są łopatki sprężarki oraz turbiny. Obie te części są połączone ze sobą przez osłonę wałka, która chroni je przed przegrzaniem. Wałek turbosprężarki jest podatny na zużycie, ponieważ jest stale narażony na wysokie ciśnienie, temperaturę i obciążenia mechaniczne. Zużycie wałka turbosprężarki może prowadzić do zwiększenia wibracji i hałasu, a także do zwiększenia zużycia oleju. W przypadku zużycia lub uszkodzenia wałka turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który może przeprowadzić naprawę lub regenerację wałka.