W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Regulacja gruszki turbiny 1.9 TDI to nic innego, jak skrócenie sztangi turbiny oraz jej prawidłowe wydłużenie. Proces ten przeprowadzany jest na specjalistycznej maszynie, która umożliwia uzyskanie jak najlepszych parametrów. Skracanie sztangi zamyka zawór upustowy, co powoduje szybsze ciśnienie doładowania, natomiast jej wydłużenie powoduje wcześniejsze otwieranie się zaworu upustowego i następuje wolniejsze ciśnienie doładowania.
ruszka turbiny, a dokładniej jej sztanga połączona jest z tzw. ogranicznikiem turbiny, jest to śruba regulacyjna zderzaka; reguluje się nią punkt zamknięcia i otwarcia łopatek zmiennej geometrii. Jeżeli chodzi o ogólną pracę sztangi turbiny, to jej ruchy powinny być płynne, jeżeli występują skoki lub jakikolwiek opór w jej ruchach, wskazywać to może na blokowanie się zmiennej geometrii VNT.
1. Ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem
Podejmując decyzję o samodzielnej regulacji sztangi turbiny, nie posiadając wystarczającej wiedzy, jak i narzędzi, doprowadzić można do awarii turbosprężarki. Ponieważ nawet najmniejszy obrót śruby regulacyjnej na sztandze gruszki ma wpływ na późniejsze działanie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny, przekłada się również na pracę pojazdu.
Z racji tego, że cena regulacji turbiny nie należy do kosmicznie drogich, wart zlecić ją jednak doświadczonym osobom, aby oszczędzić sobie w przyszłości niemiłych niespodzianek.
Konsekwencje nieprawidłowej kalibracji gruszki turbiny
O tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny, świadczą objawy takie, jak znaczny spadek mocy pojazdu, brak regularnej pracy jednostki napędowej, a przede wszystkim poszerzone zjawisko turbodziury.
Brak prawidłowej kalibracji zmiennej geometrii turbiny będzie miał wpływ na występowanie nadmiernej prędkości obrotowej wirnika turbiny, co w konsekwencji doprowadzić może do poważnego uszkodzenia CHRA turbo. Wspomniana nadmierna prędkość obrotowa (overspeeding) spowodować może odkształcenia koła kompresji, co może spowodować, że dojdzie do jego kontaktu z muszlą turbiny, wystąpić również zjawisko potocznie określane jako „skórka pomarańczowa” – czyli pojawienie się pomarszczeń na ścianie koła kompresji od strony turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze