Ustawienie gruszki turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Regulacja gruszki turbiny 1.9 TDI to nic innego, jak skrócenie sztangi turbiny oraz jej prawidłowe wydłużenie. Proces ten przeprowadzany jest na specjalistycznej maszynie, która umożliwia uzyskanie jak najlepszych parametrów. Skracanie sztangi zamyka zawór upustowy, co powoduje szybsze ciśnienie doładowania, natomiast jej wydłużenie powoduje wcześniejsze otwieranie się zaworu upustowego i następuje wolniejsze ciśnienie doładowania.
ruszka turbiny, a dokładniej jej sztanga połączona jest z tzw. ogranicznikiem turbiny, jest to śruba regulacyjna zderzaka; reguluje się nią punkt zamknięcia i otwarcia łopatek zmiennej geometrii. Jeżeli chodzi o ogólną pracę sztangi turbiny, to jej ruchy powinny być płynne, jeżeli występują skoki lub jakikolwiek opór w jej ruchach, wskazywać to może na blokowanie się zmiennej geometrii VNT.
1. Ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem
Podejmując decyzję o samodzielnej regulacji sztangi turbiny, nie posiadając wystarczającej wiedzy, jak i narzędzi, doprowadzić można do awarii turbosprężarki. Ponieważ nawet najmniejszy obrót śruby regulacyjnej na sztandze gruszki ma wpływ na późniejsze działanie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny, przekłada się również na pracę pojazdu.
Z racji tego, że cena regulacji turbiny nie należy do kosmicznie drogich, wart zlecić ją jednak doświadczonym osobom, aby oszczędzić sobie w przyszłości niemiłych niespodzianek.
Konsekwencje nieprawidłowej kalibracji gruszki turbiny
O tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny, świadczą objawy takie, jak znaczny spadek mocy pojazdu, brak regularnej pracy jednostki napędowej, a przede wszystkim poszerzone zjawisko turbodziury.
Brak prawidłowej kalibracji zmiennej geometrii turbiny będzie miał wpływ na występowanie nadmiernej prędkości obrotowej wirnika turbiny, co w konsekwencji doprowadzić może do poważnego uszkodzenia CHRA turbo. Wspomniana nadmierna prędkość obrotowa (overspeeding) spowodować może odkształcenia koła kompresji, co może spowodować, że dojdzie do jego kontaktu z muszlą turbiny, wystąpić również zjawisko potocznie określane jako „skórka pomarańczowa” – czyli pojawienie się pomarszczeń na ścianie koła kompresji od strony turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka turbiny, znana również jako Actuator, jest elementem turbosprężarki, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Aby ustawić gruszkę turbiny, należy przeprowadzić następujące kroki:
Demontaż: Aby ustawić gruszkę, należy najpierw zdemontować turbosprężarkę z silnika.
Pomiaru: Następnie należy przeprowadzić pomiary ciśnienia doładowania i sprawdzić, czy jest ono zgodne z zaleceniami producenta.
Regulacja: Jeśli ciśnienie doładowania jest nieprawidłowe, należy dokonać regulacji gruszki za pomocą specjalistycznego narzędzia.
Sprawdzenie: Po regulacji, należy ponownie przeprowadzić pomiary ciśnienia doładowania i upewnić się, że jest ono prawidłowe.
Montaż: Na końcu, należy ponownie zamontować turbosprężarkę i upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.
Ustawienie gruszki turbiny jest skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i narzędzi. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, lepiej skontaktuj się z profesjonalnym warsztatem, który posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę, aby przeprowadzić ustawienie gruszki turbiny.