Localizations image

Co daje skrócenie sztangi turbiny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.33
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
naprawa turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Co daje skrócenie sztangi turbiny? Podejmując się odpowiedzi na postawione pytanie, zacznijmy od przypomnienia zagadnienia, jakim jest sztanga turbiny. Co to jest sztanga turbiny i jakie potrafi stwarzać problemy? Sztanga maszyny wirnikowej stanowi przede wszystkim ramię złączone z łopatkami kierownicy zmiennej geometrii turbosprężarki oraz siłownikiem gruszki maszyny wirnikowej, którego przemieszczenie wprawia zmianę położenia łopatek turbiny. Dlatego prawidłowa praca sztangi turbiny w dużej mierze jest uzależniona od prawidłowej pracy gruszki turbiny. Jeżeli nasza turbosprężarka jest w fazie bezwładu to znak, że wymaga ona kompleksowej naprawy w serwisie. Tylko bezawaryjne działania wszystkich części składowych turbiny będą mogły doprowadzić to odpowiedniego funkcjonowania sztangi turbiny. Jakie dolegliwości trapią przeważnie sztangę turbiny? Do najpopularniejszej usterki tej części maszyny wirnikowej na pewno zaliczymy zacięcie sztangi turbiny i dotyczy ono większości samochodów osobowych, które zostały wzbogacone o układ turbodoładowania, dlatego prawidłowa praca maszyny wirnikowej będzie mogła nastąpić po zakończonym procesie, jakim jest regeneracja turbosprężarki. Jeżeli odczuwamy wyraźny spadek mocy, to warto działać. Masz doświadczenie i czujesz się na siłach? Możesz przeprowadzić proces naprawczy samodzielnie, jeśli nie, zlećmy usługę serwisowi. Poważną dysfunkcją maszyny wirnikowej jest również zapieczona sztanga turbiny. Objawy, które o takim stanie rzeczy informują, to przede wszystkim brak jakiegokolwiek ruchu sztangi bądź ruch jest minimalny. Niemożliwa jest jakakolwiek regulacja sztangi. Pozbycie się zapieczenie wchodzi w skład czyszczenia zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tego nie uczynimy – nastąpi włączenie trybu awaryjnego jednostki napędowej, co za tym idzie, brak możliwości sterowania turbosprężarką.

Regulacja sztangi turbiny - skracanie, wydłużanie

Zajmijmy się głównym zagadnienie tekstu – co daje skrócenie sztangi turbiny. Zabieg skrócenia tej części turbosprężarki sprawia gwałtowniejsze zamknięcie zaworu upustowego, co daje efekt szybszego ciśnienia doładowania. Zabieg, jakim jest wydłużenie sztangi turbiny, jest działaniem, jak łatwo można odgadnąć, przynoszącym odwrotny efekt do skrócenia sztangi turbiny. Wydłużenie powoduje wcześniejsze otwarcie zaworu upustowego, więc następuje wolniejszy efekt ciśnienia doładowania.

Komentarze

Damian 2023-07-02 22:11:05

Witam. Chciałbym się poradzić . Przy 2100 obrotów auto zaczyna dopiero przyspieszać . Mam wydłużyć sztangę czy ja skrócić żeby auto "szlo"z niższych obrotów . ?

Radek 2023-01-16 09:59:59

Skrócenie sztangi turbiny to jedna z metod tuningu silnika, która polega na skróceniu drążka lub sztangi odpowiedzialnej za ruch wirnika turbosprężarki. Skrócenie sztangi pozwala na zwiększenie prędkości obrotowej wirnika, co prowadzi do wcześniejszego i szybszego doładowania silnika. W efekcie, skrócenie sztangi może przyczynić się do zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika, szczególnie w niższych zakresach obrotów. Jednak skrócenie sztangi turbiny wiąże się z pewnymi ryzykami. Przede wszystkim, może to prowadzić do zwiększenia obciążenia na łożyskach wirnika, co przyspiesza ich zużycie i może skrócić żywotność turbosprężarki. Może też prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa i emisji spalin oraz do uszkodzenia innych komponentów układu doładowania. Dlatego też, przed skróceniem sztangi turbiny, należy skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od tuningu silników, który pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie dla danego modelu i typu samochodu oraz zaleci odpowiednie modyfikacje układu związanego z silnikiem.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO