Co daje skrócenie sztangi turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Co daje skrócenie sztangi turbiny? Podejmując się odpowiedzi na postawione pytanie, zacznijmy od przypomnienia zagadnienia, jakim jest sztanga turbiny. Co to jest sztanga turbiny i jakie potrafi stwarzać problemy? Sztanga maszyny wirnikowej stanowi przede wszystkim ramię złączone z łopatkami kierownicy zmiennej geometrii turbosprężarki oraz siłownikiem gruszki maszyny wirnikowej, którego przemieszczenie wprawia zmianę położenia łopatek turbiny. Dlatego prawidłowa praca sztangi turbiny w dużej mierze jest uzależniona od prawidłowej pracy gruszki turbiny. Jeżeli nasza turbosprężarka jest w fazie bezwładu to znak, że wymaga ona kompleksowej naprawy w serwisie. Tylko bezawaryjne działania wszystkich części składowych turbiny będą mogły doprowadzić to odpowiedniego funkcjonowania sztangi turbiny. Jakie dolegliwości trapią przeważnie sztangę turbiny? Do najpopularniejszej usterki tej części maszyny wirnikowej na pewno zaliczymy zacięcie sztangi turbiny i dotyczy ono większości samochodów osobowych, które zostały wzbogacone o układ turbodoładowania, dlatego prawidłowa praca maszyny wirnikowej będzie mogła nastąpić po zakończonym procesie, jakim jest regeneracja turbosprężarki. Jeżeli odczuwamy wyraźny spadek mocy, to warto działać. Masz doświadczenie i czujesz się na siłach? Możesz przeprowadzić proces naprawczy samodzielnie, jeśli nie, zlećmy usługę serwisowi. Poważną dysfunkcją maszyny wirnikowej jest również zapieczona sztanga turbiny. Objawy, które o takim stanie rzeczy informują, to przede wszystkim brak jakiegokolwiek ruchu sztangi bądź ruch jest minimalny. Niemożliwa jest jakakolwiek regulacja sztangi. Pozbycie się zapieczenie wchodzi w skład czyszczenia zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli tego nie uczynimy – nastąpi włączenie trybu awaryjnego jednostki napędowej, co za tym idzie, brak możliwości sterowania turbosprężarką.
Regulacja sztangi turbiny - skracanie, wydłużanie
Zajmijmy się głównym zagadnienie tekstu – co daje skrócenie sztangi turbiny. Zabieg skrócenia tej części turbosprężarki sprawia gwałtowniejsze zamknięcie zaworu upustowego, co daje efekt szybszego ciśnienia doładowania. Zabieg, jakim jest wydłużenie sztangi turbiny, jest działaniem, jak łatwo można odgadnąć, przynoszącym odwrotny efekt do skrócenia sztangi turbiny. Wydłużenie powoduje wcześniejsze otwarcie zaworu upustowego, więc następuje wolniejszy efekt ciśnienia doładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Witam. Chciałbym się poradzić . Przy 2100 obrotów auto zaczyna dopiero przyspieszać . Mam wydłużyć sztangę czy ja skrócić żeby auto "szlo"z niższych obrotów . ?
Skrócenie sztangi turbiny to jedna z metod tuningu silnika, która polega na skróceniu drążka lub sztangi odpowiedzialnej za ruch wirnika turbosprężarki. Skrócenie sztangi pozwala na zwiększenie prędkości obrotowej wirnika, co prowadzi do wcześniejszego i szybszego doładowania silnika. W efekcie, skrócenie sztangi może przyczynić się do zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika, szczególnie w niższych zakresach obrotów. Jednak skrócenie sztangi turbiny wiąże się z pewnymi ryzykami. Przede wszystkim, może to prowadzić do zwiększenia obciążenia na łożyskach wirnika, co przyspiesza ich zużycie i może skrócić żywotność turbosprężarki. Może też prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa i emisji spalin oraz do uszkodzenia innych komponentów układu doładowania. Dlatego też, przed skróceniem sztangi turbiny, należy skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od tuningu silników, który pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie dla danego modelu i typu samochodu oraz zaleci odpowiednie modyfikacje układu związanego z silnikiem.