Turbosprężarka
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W układzie turbodoładowania turbosprężarka, nazywana potocznie turbiną, jest montowana w silnikach benzynowych, jak i w dieslach, w celu zwiększenia osiągów silnika samochodowego. Dodatkową zaletą posiadania turbosprężarki jest redukcja emisji szkodliwych substancji do powietrza oraz znaczne obniżenie zużycia paliwa. Budowa turbosprężarki opiera się głównie na dwóch częściach - turbinie, części gorącej i sprężarce, części ziemnej. Oba te elementu posiadają w swym wyposażeniu wirniki ulokowane na jednym wale, odpowiadające za napędzanie turbosprężarki spalinami pod określonym ciśnieniem doładowania. Bardzo często posiadacze turbo nie potrafią wskazać rozróżnienia występującego pomiędzy turbiną a turbosprężarką. Turbina stanowi część składową turbosprężarki, część gorącą, która dzięki spalinom, odpowiada za rozpędzanie koła kompresji w turbosprężarce. Turbosprężarka natomiast stanowi całe urządzenie turbo, co oznacza, że obie nazwy nie są jednoznaczne. Jeżeli jesteś posiadaczem układu turbodoładowania to Twoim obowiązkiem jest dbaniem o turbinę, jak również o silnik samochodowy. Rutynowa kontrola poziomu oleju, jego właściwy dobór, jak również cykliczna wymiana filtrów powietrza przyczynią się do ograniczenia występowania zanieczyszczeń w układzie oraz tarcia elementów składowych turbosprężarki.
Turbosprężarka 1.9 TDI
Turbosprężarka jest urządzeniem, które pomimo swego twardego korpusu i specjalistycznego tworzywa, które je pokrywa, cechuje podatność na uszkodzenia i złą eksploatację Kierowcy. Zepsuta turbosprężarka, objawy które na to wskazują, to przede wszystkim słyszalne dźwięki i hałasy dobiegające spod maski pojazdu. Choć wyraźny spadek osiągów silnika i niemożność przyspieszenia wpływa najbardziej na objaw wadliwego turbo, to mocne kopcenie w kolorze niebieskim lub smolistym z wydechu, również nie pozostawia wątpliwości, co do awarii turbiny. Często też pojawia się specyficzny zapach spalonego oleju samochodowego. Jeżeli tylko zauważymy wspominane symptomy, należy dokonać regeneracji, a w przypadku trwałego uszkodzenia – wymiany na nową turbosprężarkę. Zawsze korzystniejszą opcją będzie zregenerowana turbosprężarka cena będzie uzależniona od ilości i rodzaju usterek, które wynikną podczas szczegółowej diagnostyki. Istotą regeneracji turbosprężarki lub jej wymiany jest przede wszystkim trafne rozpoznanie przyczyny wady turbo i jej skuteczne usunięcie. Dlatego warto zlecić naprawę sprawdzonemu serwisowi, aby w niedalekiej przyszłości uniknąć ponownej, pogwarancyjnej usługi.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka (turbo) to urządzenie mechaniczne, które jest montowane w układzie dolotowym silnika spalinowego. Służy ono do wzmocnienia ciśnienia dolotowego, co pozwala na dostarczenie do silnika większej ilości powietrza. Więcej powietrza oznacza więcej paliwa, co przekłada się na większą moc silnika. Turbosprężarka składa się z dwóch wałków - wałka kompresora oraz wałka turbiny - które są połączone ze sobą przez łącze. Wałek kompresora jest napędzany przez spaliny, które przepływają przez wałek turbiny. Gdy wałek kompresora jest napędzany, wykorzystuje on ciśnienie spalin do kompresowania powietrza dolotowego, które jest następnie dostarczane do silnika. Turbosprężarka pozwala na zwiększenie mocy silnika bez konieczności zwiększania pojemności jego skokowej. Dlatego jest często stosowana w samochodach osobowych, ciężarówkach, a także statkach i samolotach.