Localizations image

Turbina a turbosprężarka - czy widzisz różnicę?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Turbina a turbosprężarka to dwa istotne hasła, które mocno są związane z układem turbodoładowania. Czy potrafisz je rozróżnić i wskazać zależności, które występują pomiędzy nimi? Każdy użytkownik turbo powinien znać zarówno turbosprężarkę, jak i turbinę, która stanowi jej część gorącą i jest współodpowiedzialna za cały proces turbodoładowania. Turbosprężarką określamy całe urządzenie wchodzące w skład silnika, którego wprawia w turbo ruch. Obie nazwy „turbosprężarka”, „turbina” są traktowane wymiennie, jednak warto znać ich prawidłowe rozróżnienie.

Turbina a turbosprężarka - czy widzisz różnicę?

Jaka jest zależność pomiędzy turbiną a turbosprężarką?

Turbosprężarka nazywana jest często maszyną wirnikową, czy też potocznie „ślimakiem” ze względu na swój kształt. Turbo, bo taki skrót potocznie jest także częsty w użyciu, pozwala na zwiększenie mocy silnika spalinowego – doładowuje go dodatkową siłą. Turbina jest w stanie poruszać swój wirnik z prędkością, która osiąga nawet 200 tysięcy obrotów na minutę. Zależność obu urządzeń zaczniemy od budowy. Budowa turbosprężarki opiera się na dwóch najważniejszych częściach. Turbina i sprężarka ulokowane na jednej osi, realizują największą pracę całego urządzenia wirnikowego. Tak więc turbina i turbosprężarka to nie jest to samo. Turbina to kluczowy element turbosprężarki i bez niej maszyna wirnikowa nie ma racji bytu. Część gorąca, bo takim elementem właśnie jest wspomniana turbina, osiąga nawet 900 stopni Celsjusza. Częścią zimna jest natomiast sprężarka, która spręża powietrze za pomocą talerza kompresji znajdującego się w wale. Turbosprężarka to nie tylko turbina i sprężarka. Pozostałe jej elementy takie, jak: koło kompresji, wirnik, spełniają funkcje, których działanie jest nieodzowne w ślimaku. Podsumowując, każda część składowa turbosprężarki jest tak samo ważna, jak turbina czy sprężarka. Wszystkie części są od siebie zależne i obowiązkowe w turbo.

Jaka jest zależność pomiędzy turbiną a turbosprężarką?

Wada fabryczna turbosprężarki – awaria turbiny

Turbosprężarka, jak każde urządzenie, które jest użytkowane i pracuje w bardzo ciężkich warunkach, podlega eksploatacji. Z założenia, żywotność turbiny jest oscylowana na żywotność silnika. Jednak to teza bardzo wątpliwa. Dlaczego? Otóż trwałość maszyny wirnikowej w dużej mierze opiera się na dbałości kierowcy. Tylko prawidłowe działania zapobiegawcze, będą mogły wpłynąć na bezterminowe funkcjonowanie turbo. Turbosprężarka jest mocną budową, ale kruchą na czynniki, które na nią oddziaływają. Może się okazać, że nowa turbosprężarka zaraz po montażu nie działa. Diagnoza może być tylko jedna - wada fabryczna turbosprężarki. Jeżeli nasza maszyna wirnikowa podlegała tylko procesowi regeneracji, to wina leży w przeprowadzonym procesie. Regeneracja turbosprężarki to działania, które mogą być wykonywane tylko i wyłącznie w autoryzowanym serwisie, który przeprowadzi regenerację od A od Z. Jeżeli przedmiotem awarii jest turbina, to jej naprawa, prawidłowo postawiona diagnoza, rozpoznanie usterki będzie decydująca w sukcesie regeneracji maszyny wirnikowej. Chcesz mieć sprawny silnik z turbodoładowaniem? Dbaj o turbosprężarkę. Posiadanie turbo sprawia ogromna radość każdemu kierowcy, jednak euforia minie w momencie awarii. Turbosprężarka diesel cieszy się stosunkowo większym zbytem niż benzyniak. Jednak stosunkowo wady i zalety występują w obu rodzajach silników. Wszystko zależy od zachowania użytkownika pojazdu. Każda opcja turbodoładowania ma swoich zwolenników i przeciwników.

Wada fabryczna turbosprężarki – awaria turbiny

Komentarze

Grzegorz 2023-01-16 10:04:52

Turbina i turbosprężarka są pojęciami, które często są używane zamiennie, ale różnią się od siebie. Turbina jest częścią turbosprężarki, która jest napędzana przez gazy wydechowe. Turbina jest połączona z wałkiem napędowym, który napędza kompresor, który dostarcza powietrze do silnika. Turbosprężarka jest natomiast skomplikowanym układem składającym się z kilku podzespołów, takich jak sprężarka, turbina, łożyska, układ smarowania. Całość pracuje razem, aby zwiększyć ilość powietrza dostarczaną do silnika, co pozwala na zwiększenie mocy i efektywności.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO