Turbina a turbosprężarka - czy widzisz różnicę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina a turbosprężarka to dwa istotne hasła, które mocno są związane z układem turbodoładowania. Czy potrafisz je rozróżnić i wskazać zależności, które występują pomiędzy nimi? Każdy użytkownik turbo powinien znać zarówno turbosprężarkę, jak i turbinę, która stanowi jej część gorącą i jest współodpowiedzialna za cały proces turbodoładowania. Turbosprężarką określamy całe urządzenie wchodzące w skład silnika, którego wprawia w turbo ruch. Obie nazwy „turbosprężarka”, „turbina” są traktowane wymiennie, jednak warto znać ich prawidłowe rozróżnienie.
Jaka jest zależność pomiędzy turbiną a turbosprężarką?
Turbosprężarka nazywana jest często maszyną wirnikową, czy też potocznie „ślimakiem” ze względu na swój kształt. Turbo, bo taki skrót potocznie jest także częsty w użyciu, pozwala na zwiększenie mocy silnika spalinowego – doładowuje go dodatkową siłą. Turbina jest w stanie poruszać swój wirnik z prędkością, która osiąga nawet 200 tysięcy obrotów na minutę. Zależność obu urządzeń zaczniemy od budowy. Budowa turbosprężarki opiera się na dwóch najważniejszych częściach. Turbina i sprężarka ulokowane na jednej osi, realizują największą pracę całego urządzenia wirnikowego. Tak więc turbina i turbosprężarka to nie jest to samo. Turbina to kluczowy element turbosprężarki i bez niej maszyna wirnikowa nie ma racji bytu. Część gorąca, bo takim elementem właśnie jest wspomniana turbina, osiąga nawet 900 stopni Celsjusza. Częścią zimna jest natomiast sprężarka, która spręża powietrze za pomocą talerza kompresji znajdującego się w wale. Turbosprężarka to nie tylko turbina i sprężarka. Pozostałe jej elementy takie, jak: koło kompresji, wirnik, spełniają funkcje, których działanie jest nieodzowne w ślimaku. Podsumowując, każda część składowa turbosprężarki jest tak samo ważna, jak turbina czy sprężarka. Wszystkie części są od siebie zależne i obowiązkowe w turbo.
Wada fabryczna turbosprężarki – awaria turbiny
Turbosprężarka, jak każde urządzenie, które jest użytkowane i pracuje w bardzo ciężkich warunkach, podlega eksploatacji. Z założenia, żywotność turbiny jest oscylowana na żywotność silnika. Jednak to teza bardzo wątpliwa. Dlaczego? Otóż trwałość maszyny wirnikowej w dużej mierze opiera się na dbałości kierowcy. Tylko prawidłowe działania zapobiegawcze, będą mogły wpłynąć na bezterminowe funkcjonowanie turbo. Turbosprężarka jest mocną budową, ale kruchą na czynniki, które na nią oddziaływają. Może się okazać, że nowa turbosprężarka zaraz po montażu nie działa. Diagnoza może być tylko jedna - wada fabryczna turbosprężarki. Jeżeli nasza maszyna wirnikowa podlegała tylko procesowi regeneracji, to wina leży w przeprowadzonym procesie. Regeneracja turbosprężarki to działania, które mogą być wykonywane tylko i wyłącznie w autoryzowanym serwisie, który przeprowadzi regenerację od A od Z. Jeżeli przedmiotem awarii jest turbina, to jej naprawa, prawidłowo postawiona diagnoza, rozpoznanie usterki będzie decydująca w sukcesie regeneracji maszyny wirnikowej. Chcesz mieć sprawny silnik z turbodoładowaniem? Dbaj o turbosprężarkę. Posiadanie turbo sprawia ogromna radość każdemu kierowcy, jednak euforia minie w momencie awarii. Turbosprężarka diesel cieszy się stosunkowo większym zbytem niż benzyniak. Jednak stosunkowo wady i zalety występują w obu rodzajach silników. Wszystko zależy od zachowania użytkownika pojazdu. Każda opcja turbodoładowania ma swoich zwolenników i przeciwników.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina i turbosprężarka są pojęciami, które często są używane zamiennie, ale różnią się od siebie. Turbina jest częścią turbosprężarki, która jest napędzana przez gazy wydechowe. Turbina jest połączona z wałkiem napędowym, który napędza kompresor, który dostarcza powietrze do silnika. Turbosprężarka jest natomiast skomplikowanym układem składającym się z kilku podzespołów, takich jak sprężarka, turbina, łożyska, układ smarowania. Całość pracuje razem, aby zwiększyć ilość powietrza dostarczaną do silnika, co pozwala na zwiększenie mocy i efektywności.