blog

Turbina wyje jak karetka

13 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Turbina wyje jak karetka

Jeżeli spotkałeś się z sytuacją, że Twoja turbina wyje jak karetka pogotowia, to może świadczyć o poważnym uszkodzeniu turbosprężarki. W celu zażegnania sytuacji, jaką jest wyjąca turbina, należy sprawdzić w pierwszej kolejności układ pod kątem szczelności, czystości i występujących luzów w turbosprężarce. Taki odgłos, który natęża się lub gaśnie w zależności od obrotów silnikowych, na pewno sygnalizuje usterkę, która będzie kosztowna w regeneracji. Gdy zbagatelizujemy problem wycia turbosprężarki jak syreny, to montaż nowej turbosprężarki będzie stuprocentowy. Każdy posiadacz silnika z układem turbodoładowania zdaje siebie, że takie niepożądane i niemiłe dla ucha hałasy dotyczą dźwięków uszkodzonej turbiny i wiążą się one z koniecznością wizyty w profesjonalnym serwisie samochodowym.

Gwizd turbiny

Nie tylko odgłos wyjącej turbiny jest oznaką, że należy dokonać określonych działań naprawczych w turbo. Głośne huczenie, które jest określane, jako efekt sowy turbo, stukot, metaliczny dźwięk i świst wydobywający się z Twojej turbosprężarki to znak, że problem może być poważny. Podobna sytuacja występuje, gdy słyszymy gwizd turbiny, zwłaszcza w trakcie manewru przyspieszenia. Co jest tego przyczyną? Specjaliści z zakresu naprawy turbosprężarki wskazują, że głównie zapieczenie łopatek turbosprężarki jest sprawcą dźwięku pogwizdywania. Zapieczenie jest to występowanie zaschniętego oleju, który wraz z sadzą skutecznie osiadają na wspomnianych łopatkach, tworząc skorupę w obszarze zmiany kąta kierownicy turbo. Przyblokowanie prawidłowego działania tej ważnej części turbiny uniemożliwia otrzymanie optymalnego turbo przyspieszenia. Zdarza się, że pomimo naprawy, niepożądane dźwięki w dalszym ciągu nie ustępują. Gwizd turbiny po regeneracji nie daje nam możliwości opuszczenia serwisu, dopóki niepożądany hałas nie zostanie przez fachowców całkowicie usunięty.

Gwizd turbiny
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Sylwek
2023-01-13 14:35:00
Jeśli turbina wyje jak karetka, oznacza to, że występują problemy z działaniem turbiny. Jest to nietypowy dźwięk, który może być spowodowany różnymi czynnikami, takimi jak: Uszkodzenie wirnika: Jeśli wirnik jest uszkodzony lub ma luzy, może to prowadzić do nieprawidłowego działania i generowania hałasu. Zablokowanie łopatek: Jeśli łopatki turbiny są zablokowane lub zanieczyszczone, mogą one nie poruszać się prawidłowo i generować hałas. Uszkodzenie łożysk: Jeśli łożyska turbiny są uszkodzone, mogą one generować hałas podczas pracy. Niedrożność układu dolotowego powietrza. Jeśli turbina wyje jak karetka, należy niezwłocznie skontaktować się z profesjonalnym serwisem, aby usunąć usterkę. Dalsze użytkowanie uszkodzonej turbiny może prowadzić do poważniejszych problemów, a także zwiększonego zużycia paliwa i niższej wydajności.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60