
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Sowa w Dieslu to wymysł, z którym spotkało się tak naprawdę wielu użytkowników turbodoładowanych samochodów wyposażonych w wysokoprężne jednostki napędowe. Łatwo rozpoznawalny efekt sowy – turbo to, najprościej mówiąc, występowanie dźwięków wskazujących na postępującą awarię turbosprężarki. Innym, równie obrazowym określeniem, jest turbina – efekt karetki. Wycie turbo przypominające dźwięk syreny uprzywilejowanego samochodu to także oznaka, która powinna nas zaniepokoić.

Nowy Gatunek Sowy - Sowa TDI
Kontynuując żarty motoryzacyjne, można powiedzieć, że koszt naprawy turbiny w Dieslu jest wprost proporcjonalny do sumy dostrzegalnych objawów. Oznaki takie jak spaliny z turbiny, sytuacje, w których turbina huczy, wahania mocy pojazdu i nieoczekiwane szarpnięcia nie powinny pozostawić nam żadnych wątpliwości co do tego, że turbo może być w nie najlepszej kondycji. Dźwięki określane przez zmotoryzowanych jako efekt sowy to charakterystyczne pohukiwanie w silniku wysokoprężnym. Aby nie dopuścić do sytuacji, w której turbina padła podczas jazdy, pozostawiając użytkowników samochodu bez środka transportu, warto zbadać, jakie dokładnie przyczyny uszkodzenia turbiny w Dieslu wywołują tego typu odgłosy. Być może jest to nadprogramowy upust powietrza z turbiny, może uszkodzenia mechaniczne jej elementów. Rzetelnej odpowiedzi na to pytanie jest w stanie udzielić nam jedynie diagnosta, który po przeprowadzeniu odpowiednich badań na maszynie dokonuje oceny stanu turbosprężarki. Słyszalny między innymi w silniku 1.9 TDI dźwięk uszkodzonej turbiny powinien dać nam do myślenia, ponieważ awaria turbosprężarki pozbawiona reakcji wpływa na piętrzenie się problemów. Kwestia tego, jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną, powinna zostać praktycznie pozbawiona dyskusji, ponieważ każdy dodatkowy kilometr przejechany z uszkodzonym turbo może poskutkować wystąpieniem awarii wtórnych innych podzespołów. Czy wiesz, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna? Tego typu rozważania powinny stanowić punkt wyjścia do dalszej diagnostyki samochodu z turbodoładowanym silnikiem. Mamy nadzieję, że dzięki naszym licznym wskazówkom dotyczącym tego, jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w Dieslu, zareagujesz szybko i stanowczo już na pierwsze objawy mogące wskazywać właśnie na turbo.

Uszkodzona turbina | Nie odpala mi samochód
Najgorszą z oznak każdej awarii w samochodzie jest brak możliwości uruchomienia auta. Zgodnie z niepisaną zasadą przekornego losu, zazwyczaj tak poważne problemy występują wtedy, kiedy samochód jest nam najbardziej potrzebny. Inną, równie kłopotliwą sytuacją, która może nas spotkać, jest awaria turbiny podczas jazdy. To także może zepsuć nam sporo nerwów, a zazwyczaj tak poważna turbo usterka nie występuje bez wcześniejszych objawów. Z tego właśnie powodu radzimy zwracać uwagę na gwizd turbiny na zimnym silniku, szarpnięcia auta oraz sytuacje, w których turbosprężarka huczy jak sowa. Występujące objawy wskazują na awarię, która pozbawiona reakcji urasta do poważnej, kosztownej w naprawie usterki. Mamy nadzieję, że po wnikliwej lekturze naszego artykułu o dźwiękach turbosprężarki będziecie wrażliwi na efekt sowy (Diesel) oraz na inne objawy uszkodzonego turbo.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze