Skalibrować aktuator w turbosprężarce
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy wiesz jak skalibrować aktuator w turbosprężarce po wymianie gruszki turbiny, czyli dokonać prawidłowego działania, jakim jest regulacja sztangi turbiny? Potrzebna będzie nam do tego wymontowana turbosprężarka (łatwiejszy dostęp do gruszki turbiny) oraz wakumetr podciśnienia. Urządzenie to posiada niewielką pompę powietrza z ciśnieniomierzem, dzięki któremu będzie możliwe określenie wymaganego ciśnienia do poruszania się aktuatora oraz maksymalnego wychylenia. W sytuacji, gdy dźwignia gruszki turbiny jest zdecydowanie za długa, to należy dokonać jej skrócenia. Co daje skrócenie sztangi turbiny? Efekt uzyskania większego ciśnienia doładowania za pomocą zamknięcia zaworu upustowego, natomiast wydłużenie sztangi turbiny daje efekt odwrotny. Otrzymujemy wtedy zmniejszenie ciśnienia doładowania. Regulację akturatora rozpoczynamy, zmieniając długość śruby regulacyjnej, która odpowiada za maksimum ciśnienia turbiny i zapobiega przeładowaniu turbiny. Warto wcześniej sprawdzić stan śrub mocujących, czy w sposób swobodny można je odkręcać i dokręcać. Skrócenie sztangi turbiny należy robić stopniowo, żeby nie doprowadzić do różnicy wartości ciśnienia doładowania. Podłączamy wakumetr i przeprowadzamy test. Jeżeli okaże się, że ciśnienie aktualne jest wyższe w stosunku do wymaganego, to może dojść do przeładowania turbiny. Zderzak turbiny i sztanga musi przejść ponowną regulację. Jeżeli sztanga turbiny znajduje się już w pobliżu śruby zderzaka, to delikatnie dokręceniu musi ulec śruba kontrolująca, ponieważ łatwo o jej uszkodzenie. Na koniec ponownie sprawdzamy obie śruby. Jeżeli wartości ciśnienia jest prawidłowa, to mamy pewność, że kalibracja aktuatora w turbosprężarce zakończyła się sukcesem. Zawsze trzeba mieć na uwadze, że nieprawidłowo przeprowadzona regulacja aktuatora może bardzo szybko spowodować awarię turbosprężarki.

Źle ustawiona gruszka turbiny – objawy
Po czym rozpoznać nieprawidłową kalibrację gruszki turbosprężarki? Oto typowe objawy:
1. przeładowanie turbiny,
2. niedoładowanie turbiny,
3. turbodziura.
Wymienione objawy nie miałyby miejsca, jeżeli doszłoby do prawidłowego ustawienia zakresu pracy gruszki turbiny. Fachowo skalibrowana turbina powinna otrzymywać ciśnienie doładowania odpowiednio do obrotów silnika samochodowego. Może się okazać, że winną za wątpliwą pracę silnika jest uszkodzona gruszka turbiny, którą trzeba obowiązkowo wymienić i ponownie dokonać jej regulacji.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Skalibrowanie aktuatora w turbosprężarce polega na dostosowaniu jego położenia do określonego ciśnienia doładowania. Proces ten polega na dokonaniu pomiarów ciśnienia doładowania oraz położenia aktuatora, a następnie na dokonaniu korekty położenia aktuatora, tak aby ciśnienie doładowania było równe założonemu. Kalibrowanie aktuatora jest ważne, ponieważ pomaga utrzymać optymalne ciśnienie doładowania, co przekłada się na lepsze osiągi silnika i mniejsze zużycie paliwa. Proces skalibrowania aktuatora powinien być przeprowadzany przez specjalistę posiadającego odpowiedni sprzęt i doświadczenie. Nieprawidłowe skalibrowanie może prowadzić do problemów z pracą silnika lub uszkodzenia turbosprężarki.