blog

Regeneracja zmiennej geometrii turbiny

7 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
regeneracja maszyny wirnikowej

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Regeneracja zmiennej geometrii turbiny to usługa dostępna w każdym autoryzowanym serwisie samochodowym. Turbosprężarka podlega regeneracji, ponieważ jest to bardziej opłacalna opcja niż zakup i montaż nowego podzespołu. A jednak znajdziemy kierowców, którzy obawiają się regenerować turbinę ze zmienną geometrią łopatek. Czy to postawne obawy? Zmienna geometria, jako innowacja, została wprowadzona w Dieslu w celu pozbyciu się „efektu turbo dziury”. Jej zastosowanie umożliwia natychmiastową reakcję turbosprężarki na zwiększenie cienienia w dolocie. Zastosowanie zmiennej geometrii opiera się w głównej mierze na różnorodnym kącie nachylenia, pod którym działają kierownice spalin. W zamian otrzymujemy większe osiągi oraz zwiększenie eliminacji zanieczyszczeń do atmosfery. Same plusy. Jednak, jak każda konstrukcja, ma swoje minusy. Jakie? Regeneracja zmiennej geometrii turbiny jest procesem o wiele bardziej złożonym niż regeneracja stałej geometrii. Konstrukcja jest bardziej złożona, więc części bardziej podatne na awarię.

Objawy, które wskazują na wadę turbiny ze zmienną geometrią

Uszkodzona zmienna geometria turbiny? Naprawa jest konieczna zaraz po zauważeniu pierwszych objawów. Bagatelizowane drobne awarie będą prowadzić do poważnych następstw, które każdy posiadacz pojazdu osobowego chciałby uniknąć. W sytuacji, gdy wystąpi w naszej turbinie zacinająca się zmienna geometria turbiny, poprzez blokadę jednej z łopatek, może doprowadzić do zablokowania całej kierownicy w określonej pozycji. Czym jest spowodowana owa blokada? Głównym prowokatorem jest nagromadzony twardy, zabarwiony osad, nazywany nagarem. Powstały poprzez niedostateczną ilość spalonego oleju czy też paliwa, który przenikał do kolektora wydechowego, powoduje zablokowanie mechanizmu odpowiadającego za kierowanie łopatkami turbiny. Jeżeli wystąpi zapieczona geometria turbiny, objawy będą widoczne przede wszystkim po pokonaniu przez pojazd sporych tras i przebiegu rzędu 250 kilometrów. Powodem zapiekania kierownicy turbiny są wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe, których zużycie jest normalne w codziennym użytkowaniu samochodu. Dlatego należy monitorować ich stan, ponieważ korzystanie z samochodu z niesprawna, tak niewielką częścią, może być degradacją dla silnika, turbosprężarki czy filtrów.

Regeneracja turbiny ze zmienną geometrią jest opłacalna?

W dzisiejszych czasach trend „szybko i na już” jest powszechny. Dlatego popularne pytania, które pojawiają się w sieci, typu: czy czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania jest prawdopodobne, czy taka akcja samodzielna pomoże mocno ograniczyć budżet użytkownika turbo? - już nikogo nie zaskakują. Otóż samodzielna regeneracja turbiny bez demontażu urządzenia jest niemożliwa. Każdy proces naprawczy opiera się na demontażu i montażu maszyny wirnikowej. Chcąc zbadać usterkę oraz jej przyczynę należy zaglądnąć do wnętrza i zanalizować, czy każda część składowa nie jest uszkodzona. Natomiast samodzielnie możemy dokonać czyszczenia turbiny poprzez użycie preparatu do czyszczenia turbiny. Jednak takie działanie jest jedynie pomocne w kwestii niewielkich zabrudzeń czy też diagnozowanych problemów. Gra nie jest warta świeczki. Wszelkie zanieczyszczenie znajdujące się w układzie turbodoładowania, twardy osad, czy lepka ciecz, powinny być zregenerowane w specjalistycznym punkcie regeneracji turbosprężarek w Twoim mieście. Proces ten również może zostać przeprowadzony wysyłkowo w stalowowolskim serwisie. Bosch Car Service jest miejscem, które szerzy swe usługi regeneracji turbiny na terenie całego kraju. Niemożliwa jest naprawa wadliwej turbosprężarki ze zmienną geometrią w klasyczny, umowny sposób. Odnawianie turbosprężarki ze zmienną geometrią potrzebuje szczegółowej regulacji i prawidłowego ustawienia. Do takiego stanu rzeczy wymogiem jest bezbłędna wiedza oraz mistrzowskie maszyny; głównie jest to ściśle związane z ustawieniem najwyższych i najniższych wartości transportu gazów w turbinie. Warto polegać na procesie serwisowym, jakim jest regeneracja turbosprężarek. Cena, mimo że nie jest symboliczna, to warta zapłacenia. Jeżeli jesteśmy nastawieni na pozytywny i widoczny efekt naszego turbodoładowania, to naprawa maszyny wirnikowej powinna zostać skierowana do serwisu. Tylko taki działanie może zakończyć się sukcesem regeneracji turbiny ze zmienną geometrią. Ile trwa regeneracja turbiny w wybranym przez nas punkcie? Taką informację uzyskamy bezpośrednio u specjalisty, który reasumując wszelkie czynniki, typu: ilość turbosprężarek do regeneracji, ilość specjalistów w serwisie, jak również ocena wady maszyny wirnikowej, określi datę odbioru zregenerowanego urządzenia.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Damian
2023-01-16 10:04:12
Regeneracja zmiennej geometrii turbiny (VGT) polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych elementów, które odpowiedzialne są za zmianę kąta nachylenia klapy regulującej przepływ powietrza w turbosprężarce. VGT jest to rozwiązanie stosowane w niektórych samochodach, które pozwala na zwiększenie efektywności silnika poprzez lepsze dostosowanie ilości powietrza dostarczanego do silnika w różnych warunkach jazdy. Przyczyny uszkodzenia zmiennej geometrii turbiny mogą być różne, ale mogą obejmować: Uszkodzenie mechanizmu ruchu klapy regulacyjnej, który jest odpowiedzialny za zmianę kąta nachylenia klapy. Uszkodzenie elektronicznego układu sterowania, który jest odpowiedzialny za kontrolę pracy klapy regulacyjnej. Zanieczyszczenie lub korozja na styku czujnika ciśnienia doładowania, który jest odpowiedzialny za monitorowanie ciśnienia doładowania. Jeśli pojawiają się problemy z działaniem zmiennej geometrii turbiny, należy skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadzić diagnostykę i naprawić usterkę. Regeneracja zmiennej geometrii turbiny wymaga specjalistycznego narzędzia i odpowiedniego doświadczenia.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60