Podwójna moc, czyli jak działa twin turbo w silnikach diesla?
Układ Twin Turbo w silnikach Diesla wykorzystuje dwie turbosprężarki do zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika. Działanie opiera się na sekwencyjnej pracy dwóch turbin:
Mała turbina:
• Pracuje w niskim zakresie obrotów silnika (od około 1500-1800 obr./min do 2500-3000 obr./min).
• Zapewnia szybką reakcję na niskich obrotach, eliminując "turbodziurę".
• Jest mniejsza i ma mniejszy potencjał sprężania powietrza, co czyni ją bardziej efektywną przy niższych obrotach.
Duża turbina:
• Uruchamia się w miarę wzrostu obrotów silnika.
• Dostarcza większej ilości sprężonego powietrza do silnika wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
• Jest większa i ma większą moc sprężania powietrza, co pozwala na zwiększenie mocy silnika w wyższych zakresach obrotów.
Praca obu turbin: jest sterowana przez układ sterowania silnika. W zależności od potrzeb, obie turbiny mogą pracować razem lub niezależnie. Układ Twin Turbo zapewnia płynną i liniową moc w całym zakresie obrotów silnika.
Zalety Twin Turbo:
• Zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika i szybsza reakcja na pedał gazu.
• Eliminacja "turbodziury"oraz lepsza elastyczność silnika.
• Mniejsze zużycie paliwa (w niektórych przypadkach).
Rodzaje układów Twin Turbo:
• Sekwencyjne: Mała i duża turbina pracują sekwencyjnie.
• Szeregowe: Obie turbiny pracują razem.
• Równoległe: Obie turbiny pracują niezależnie.
Układ Twin Turbo jest coraz częściej stosowany w silnikach Diesla, ponieważ oferuje wiele zalet w zakresie mocy, momentu obrotowego i elastyczności. Może być stosowany w połączeniu z innymi technologiami, takimi jak zmienna geometria łopatek (VGT), aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wpływ turbosprężarki na inne komponenty pojazdu.
Zacznijmy od silnika: turbosprężarka zwiększa ilość sprężonego powietrza, co umożliwia silnikowi osiąganie wyższych mocy i momentów obrotowych. Ponadto, poprzez lepsze nasycenie tlenu w komorze spalania, turbina przyczynia się do efektywniejszego spalania paliwa. Turbosprężarka ma również wpływ na układ chłodzenia poprzez generowanie dodatkowego ciepła podczas procesu sprężania powietrza. Dlatego niezbędne jest zapewnienie odpowiedniego chłodzenia, aby utrzymać optymalną temperaturę silnika. Warto zauważyć, że kontrolowanie temperatury jest kluczowe dla zapewnienia niezawodności i trwałości komponentów silnika oraz całego pojazdu.
Jak powinna brzmieć turbina?
Turbosprężarka diesla, gdy działa poprawnie, charakteryzuje się cichą i stabilną pracą, pozbawioną jakichkolwiek niepokojących odgłosów. Nie występują wówczas żadne gwizdy, piski, wycia ani inne nietypowe dźwięki. Jedynym dźwiękiem, jaki może być słyszalny przy sprawnie działającej turbosprężarce, jest delikatny świst, zauważalny zwłaszcza podczas przyspieszania. Ten subtelny dźwięk wynika z ruchu wirnika turbosprężarki, który generuje niewielkie podciśnienie w dolocie powietrza.
Czy turbina może zatrzeć silnik?
Istnieją okoliczności, w których poważna usterka turbosprężarki może wpłynąć na działanie silnika, szczególnie jeśli do jego wnętrza dostanie się olej lub inne zanieczyszczenia. Spalanie oleju w silniku może prowadzić do nadmiernej akumulacji sadzy na elementach takich jak tłoki, zawory i inne komponenty. Niemniej jednak, w większości przypadków, uszkodzona turbosprężarka nie spowoduje całkowitego zatarcia silnika w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek