Twin Turbo w turbosprężarkach diesla to zaawansowana technologia, która jest wykorzystywana w celu zwiększenia mocy i wydajności silnika. Działa ona na zasadzie zastosowania dwóch turbosprężarek, z których jedna jest odpowiedzialna za dostarczanie powietrza w niższym zakresie obrotów, a druga podejmuje pracę w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika. Jak dokładnie wygląda praca Twin Turbo? Pierwsza turbosprężarka, nazywana „niskociśnieniową” jest odpowiedzialna za dostarczanie powietrza w niższym zakresie obrotów silnika. Jej głównym celem jest zapewnienie szybkiej reakcji na niskich prędkościach obrotowych, co eliminuje opóźnienie w dostarczaniu mocy. Jest też zwykle mniejsza i ma mniejszy potencjał sprężania powietrza, co sprawia, że jest bardziej efektywna przy niższych obrotach. Natomiast druga turbosprężarka, nazywana „wysokociśnieniową” jest aktywowana w miarę zwiększania obrotów silnika. Jej celem jest dostarczanie większej ilości sprężonego powietrza do silnika wraz ze wzrostem prędkości obrotowej. Wysokociśnieniowa turbosprężarka jest większa i ma większą moc sprężania powietrza, co pozwala na zwiększenie mocy silnika w wyższych zakresach obrotów. Praca obu turbosprężarek jest starannie regulowana przez układ sterowania silnika.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Podwójna moc: zalety i wady technologii Twin Turbo
Do kluczowych zalet związanych z zastosowaniem rozwiązania Twin Turbo należy na pewno: znaczący wzrost mocy i momentu obrotowego silnika, szybka reakcja na niskich obrotach, oszczędność paliwa oraz ogólna wysoka wydajność silnika co przekłada się na bardziej dynamiczną jazdę. Natomiast jeśli chodzi o wady to na pewno wyższy koszt zakupu i konserwacji. Dodatkowo w przypadku awarii turbosprężarki lub innych elementów związanych z Twin Turbo, naprawa może być bardziej skomplikowana i czasochłonna niż w przypadku standardowych turbosprężarek.
Twin Turbo kontra standardowa turbosprężarka: główne różnice.
Mówiąc o różnicach między tymi dwoma technologiami, na pewno należy zacząć od liczby turbosprężarek. Twin turbo wykorzystuje dwie turbiny, natomiast w standardowych rozwiązaniach wykorzystywany jest jeden komponent. Kolejną równicą jest szybkość reakcji: Twin turbo gwarantuje szybką reakcję na niskich obrotach silnika natomiast standardowa turbina, ma tendencję do wykazywania pewnego opóźnienia tzw. „turbo-dziury” w dostarczaniu mocy. Następny aspekt to wydajność w różnych zakresach obrotów. Twin Turbo jest efektywne w szerokim zakresie obrotów, co oznacza, że może dostarczyć moc zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach. Natomiast standardowa turbosprężarka jest zwykle bardziej efektywna w ściśle określonym obszarze prędkości obrotowej. Istotne są również różnice w kosztach i złożoności danego rozwiązania. Twin Turbo jest bardziej skomplikowane i kosztowne niż pojedyncza turbosprężarka. Wymaga dodatkowych komponentów, takich jak intercoolery, oraz precyzyjnej kontroli przez układ sterowania silnika.

Korzyści z Twin Turbo w codziennym użytkowaniu.
Do korzyści związanych z użytkowaniem Twin Turbo na pewno zaliczamy:
• Zwiększona moc i elastyczność- podwójna turbina dostarcza znacznie większą moc i moment obrotowy w porównaniu do standardowych jednostek napędowych. Dzięki temu jest dostęp do większej mocy, co przekłada się na łatwiejsze wyprzedzanie i bardziej dynamiczną jazdę.
• Efektywność paliwowa- mimo znacznie większej mocy, Twin Turbo potrafi być stosunkowo oszczędne w codziennym użytkowaniu. Dzięki umiejętnie zaprojektowanemu systemowi pracy niskociśnieniowej i wysokociśnieniowej turbosprężarki zużywa mniej paliwa w normalnych warunkach jazdy.
• Wielozadaniowość- Twin Turbo jest wszechstronne i nadaje się zarówno do spokojnej jazdy w mieście, jak i do dynamicznej jazdy na autostradzie. To oznacza, że pojazd z Twin Turbo może być używany w różnych warunkach i na różnych rodzajach tras.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze