Localizations image

Po co turbo w dieslu?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Po co turbo w dieslu?

Turbosprężarka to urządzenie służące do zwiększenia mocy w silniku spalinowym, składa się z turbiny i sprężarki. Zwiększenie mocy silnika polega więc na tym wprowadzeniu do niego odpowiednio bogatej mieszanki paliwa wraz z powietrzem. Urządzenie to poprawia sprawność i moc silnika poprzez wtłoczenie dodatkowego powietrza do komory spalania. Poprawa osiągów wynika z faktu, że sprężarka jest w stanie podać więcej powietrza, co umożliwia podanie większej ilości paliwa do komory spalania niż jest w stanie to zrobić ciśnienie atmosferyczne. Wzrost mocy silnika dzięki turbinie wzrasta bowiem o 40 procent.

Jak działa turbosprężarka w dieslu? - Działanie turbiny w dieslu

Działanie turbosprężarki jest stosunkowo proste – napędzana jest ona przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny, a następnie wydalane są przez układ wydechowy. Przez wał ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest dalej na wirnik sprężarki. Wirnik sprężarki z kolei spręża powietrze, które wpada przez filtr i dolot. Z reguły w następnym kroku powietrze może być kierowane prosto do kolektora dolotowego, jednak w większości nowoczesnych konstrukcji, stosowany jest intercooler, w którym rozgrzane po sprężeniu powietrze jest ponownie chłodzone przed wprowadzeniem do komory spalania.

2. Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Czy turbina pracuje na biegu jałowym

Po dłuższej jeździe autostradowej lub sportowej, podczas której korzystaliśmy z całego potencjału napędu, trzeba pamiętać o zasadzie studzenia silnika przed jego wyłączeniem. Pierwszym sposobem na wystudzenie turbiny jest odczekanie 2-3 minut, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił prędkość, a olej obniżył temperaturę urządzenia zanim jednostka zostanie wyłączona. Drugi sposób jest dobry podczas podróży autostradą, warto zwolnić tempo jazdy mniej więcej 1-2 kilometry przed zjechaniem do punktu docelowego, tak aby silnik pracował na niskich obrotach, ale wciąż pod niedużym obciążeniem. Wtedy po zajechaniu na miejsce i zatrzymaniu auta nie jest już niezbędne długie studzenie silnika.

3. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Silnik z turbiną

Uszkodzoną turbinę bardzo łatwo zauważyć, ponieważ występują wtedy objawy takie jak, np. spadek mocy. Samochód wtedy niechętnie zabiera się do startu, a wejście w wyższy zakres obrotów sprawi duży kłopot. Kolejnym objawem awarii turbosprężarki jest nadmierne dymienie z rury wydechowej.

Innym z objawów jest zauważalny ubytek oleju silnikowego – nasza uszkodzona turbina będzie pobierać o wiele większą ilość oleju z powodu zwiększonego tarcia i podwyższonej temperatury. Ostatnim z objawów jest specyficzny dźwięk podczas przyspieszania – turbina, która jest uszkodzona, piszczy w bardzo specyficzny sposób, a dźwięk przypomina odgłos ocierania o siebie dwóch metalowych części i występuje przy obciążeniu silnika.

Komentarze

Filip 2023-01-11 09:30:26

Turbosprężarka jest szczególnie popularna w silnikach diesla, ponieważ pozwala na zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym ograniczeniu emisji spalin i zużycia paliwa. W silnikach diesla, turbosprężarka jest stosowana, by zwiększyć ilość powietrza dostarczanego do komory spalania, co pozwala na spalanie większej ilości paliwa i tym samym zwiększa moc silnika. Ponadto, w silnikach diesla, turbo pozwala na lepsze wykorzystanie energii zawartej w paliwie, co przyczynia się do zwiększenia efektywności silnika. Dzięki temu silniki diesla z turbosprężarką są bardziej dynamiczne i wydajniejsze w porównaniu do silników diesla bez turbo. Turbosprężarka w silniku diesla pozwala też na lepsze spełnienie norm emisji spalin, szczególnie w przypadku Europejskich norm emisji Euro 6. Poprzez doładowanie silnik osiąga większą moc przy jednoczesnym zmniejszeniem zużycia paliwa, a to z kolei pozwala na zmniejszenie emisji spalin szkodliwych dla środowiska.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO