Localizations image

Od jakich obrotów działa turbina

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już w momencie uruchomienia jednostki napędowej, jednakże ze względu na to, że jej praca odczuwalna jest dopiero w okolicach 2 500 – 3 000 obr/min, wielu kierowców twierdzi, że to właśnie przy takich obrotach załącza się turbina w dieslu. Jeżeli chodzi o to, od ilu obrotów załącza się turbo w benzynie, czyli tak samo, jak w przypadku diesla, odczuwalna jest praca turbosprężarki - granica ta jest nieco wyższa i jest to 3 000 – 3 500 obr/min.

Nie powinno też nikogo dziwić to, że turbina pracuje na biegu jałowym. W ten sposób wirnik turbiny po dynamicznej jeździe ma możliwość na spokojne wyhamowanie, a sama turbosprężarka na schłodzenie się przed wyłączeniem silnika. Takie działanie pozwala na zmniejszenia ryzyka wystąpienia nagłej i niespodziewanej awarii układu turbodoładowania.

1. Jak jeździć dieslem z turbiną, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii

Przede wszystkim pamiętać należy, że diesle nie lubią krótkich tras, tak więc nie są to odpowiednie auta do poruszania się wyłącznie po mieście. Po drugie, po uruchomieniu pojazdu nie wolno obciążać silnika, kiedy nie jest on wystarczająco rozgrzany, to samo dotyczy oleju silnikowego. Jazda na wysokich obrotach, kiedy wspominany olej jest jeszcze gęsty, ponieważ nie miał kiedy się rozgrzać, doprowadzić może do zatarcia jednostki napędowej.

Nie należy zapominać o tym, że po dłuższej podróży należy przez kilka minut pozwolić silnikowi, jak i turbosprężarce popracować na wolnych obrotach – pisaliśmy o tym wyżej.

Ważna jest też systematyczna kontrola i diagnostyka układu turbodoładowania, szybka reakcja nawet na najmniejsze objawy uszkodzonej turbiny, które spowodować w przyszłości mogą poważne problemy związane z wysokimi kosztami naprawy.

Rozszczelnienie turbosprężarki – dlaczego do tego doszło?

Główną przyczyną rozszczelnienia turbiny jest brak drożności w przewodach olejowych układu turbodoładowania. Zablokowany między innymi spływ oleju powoduje, że olej przemieszcza się np. poprzez pierścienie uszczelniające, co powoduje wspominanie rozszczelnienie.

Sytuacja, jaką jest nieszczelne turbo, spowodowana również może być występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w obudowie turbiny. Objawia się to obecnością oleju w układzie dolotowym oraz wylotowym – czyli tam, gdzie oleju nie powinno być.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO