
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już w momencie uruchomienia jednostki napędowej, jednakże ze względu na to, że jej praca odczuwalna jest dopiero w okolicach 2 500 – 3 000 obr/min, wielu kierowców twierdzi, że to właśnie przy takich obrotach załącza się turbina w dieslu. Jeżeli chodzi o to, od ilu obrotów załącza się turbo w benzynie, czyli tak samo, jak w przypadku diesla, odczuwalna jest praca turbosprężarki - granica ta jest nieco wyższa i jest to 3 000 – 3 500 obr/min.
Nie powinno też nikogo dziwić to, że turbina pracuje na biegu jałowym. W ten sposób wirnik turbiny po dynamicznej jeździe ma możliwość na spokojne wyhamowanie, a sama turbosprężarka na schłodzenie się przed wyłączeniem silnika. Takie działanie pozwala na zmniejszenia ryzyka wystąpienia nagłej i niespodziewanej awarii układu turbodoładowania.
1. Jak jeździć dieslem z turbiną, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii
Przede wszystkim pamiętać należy, że diesle nie lubią krótkich tras, tak więc nie są to odpowiednie auta do poruszania się wyłącznie po mieście. Po drugie, po uruchomieniu pojazdu nie wolno obciążać silnika, kiedy nie jest on wystarczająco rozgrzany, to samo dotyczy oleju silnikowego. Jazda na wysokich obrotach, kiedy wspominany olej jest jeszcze gęsty, ponieważ nie miał kiedy się rozgrzać, doprowadzić może do zatarcia jednostki napędowej.
Nie należy zapominać o tym, że po dłuższej podróży należy przez kilka minut pozwolić silnikowi, jak i turbosprężarce popracować na wolnych obrotach – pisaliśmy o tym wyżej.
Ważna jest też systematyczna kontrola i diagnostyka układu turbodoładowania, szybka reakcja nawet na najmniejsze objawy uszkodzonej turbiny, które spowodować w przyszłości mogą poważne problemy związane z wysokimi kosztami naprawy.

Rozszczelnienie turbosprężarki – dlaczego do tego doszło?
Główną przyczyną rozszczelnienia turbiny jest brak drożności w przewodach olejowych układu turbodoładowania. Zablokowany między innymi spływ oleju powoduje, że olej przemieszcza się np. poprzez pierścienie uszczelniające, co powoduje wspominanie rozszczelnienie.
Sytuacja, jaką jest nieszczelne turbo, spowodowana również może być występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w obudowie turbiny. Objawia się to obecnością oleju w układzie dolotowym oraz wylotowym – czyli tam, gdzie oleju nie powinno być.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze