Od czego zależy ciśnienie doładowania? Odpowiadamy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiałeś się, od czego zależy ciśnienie doładowania? Za ciśnienie doładowania odpowiedzialny jest sterownik silnika (ECU), ciśnienie to jest zmienne – uzależnione od warunków pracy samochodu. Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w standardowych jednostkach waha się w granicach 0.4 – 1.1 bara, natomiast w pojazdach sportowych przekroczyć może 2.5 bara. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, jakie powinno być zadane ciśnienie doładowania w twoim samochodzie, jest podłączenie go pod komputer diagnostyczny. Może się również zdarzyć, że po podłączeniu tester pokaże błąd „Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji” - oznaczać to może awarię elektrozaworu N75, który również steruje turbosprężarką.
Zawór regulujący ciśnienie doładowania – gruszka turbiny
Jak zostało wcześniej wspomniane, wartość ciśnienia doładowania w samochodach jest uwarunkowana od pracy silnika. Gruszka turbiny, zwana również siłownikiem, odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii – odpowiada za ruch łopatek VNT:
* Zamknięte łopatki VNT powodują dławienie się samochodu oraz wytwarzana jest wtedy zbyt duża prędkość turbosprężarki;
* Otwarte łopatki VNT powodują występowanie turbodziury.
Jeśli zauważyłeś, któryś z powyższych objawów, prawdopodobnie wymagane jest przeprowadzenie kalibracji sztangi turbiny, która współpracuje z siłownikiem. Zachęcamy do skorzystania z usług naszego serwisu, gdzie oprócz regeneracji turbosprężarki zajmujemy się naprawą wtryskiwaczy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ciśnienie doładowania w turbosprężarce zależy od kilku czynników, w tym:
Prędkości obrotowej wału kompresora: Im więcej obrotów wału kompresora, tym większe ciśnienie doładowania.
Przepływu powietrza przez turbosprężarkę: Im więcej powietrza przepływa przez turbosprężarkę, tym większe ciśnienie doładowania.
Charakterystyki sprężarki i turbiny: Każda turbosprężarka ma inną charakterystykę sprężarki i turbiny, która wpływa na ciśnienie doładowania.
Warunków pracy: Czynniki zewnętrzne, takie jak temperatura otoczenia, wilgotność, ciśnienie atmosferyczne czy kąt nachylenia pojazdu, mogą również mieć wpływ na ciśnienie doładowania
Stan techniczny turbosprężarki i układu dolotowego: Uszkodzenia, zanieczyszczenia czy braki smarowania wpływają na pracę turbosprężarki i mogą prowadzić do spadku ciśnienia doładowania.
Ciśnienie doładowania jest ściśle monitorowane przez system elektroniczny pojazdu i jest jednym z ważniejszych parametrów określających pracę silnika i jego wydajność.