
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Zastanawiałeś się, od czego zależy ciśnienie doładowania? Za ciśnienie doładowania odpowiedzialny jest sterownik silnika (ECU), ciśnienie to jest zmienne – uzależnione od warunków pracy samochodu. Prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w standardowych jednostkach waha się w granicach 0.4 – 1.1 bara, natomiast w pojazdach sportowych przekroczyć może 2.5 bara. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, jakie powinno być zadane ciśnienie doładowania w twoim samochodzie, jest podłączenie go pod komputer diagnostyczny. Może się również zdarzyć, że po podłączeniu tester pokaże błąd „Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji” - oznaczać to może awarię elektrozaworu N75, który również steruje turbosprężarką.
Zawór regulujący ciśnienie doładowania – gruszka turbiny
Jak zostało wcześniej wspomniane, wartość ciśnienia doładowania w samochodach jest uwarunkowana od pracy silnika. Gruszka turbiny, zwana również siłownikiem, odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii – odpowiada za ruch łopatek VNT:
* Zamknięte łopatki VNT powodują dławienie się samochodu oraz wytwarzana jest wtedy zbyt duża prędkość turbosprężarki;
* Otwarte łopatki VNT powodują występowanie turbodziury.
Jeśli zauważyłeś, któryś z powyższych objawów, prawdopodobnie wymagane jest przeprowadzenie kalibracji sztangi turbiny, która współpracuje z siłownikiem. Zachęcamy do skorzystania z usług naszego serwisu, gdzie oprócz regeneracji turbosprężarki zajmujemy się naprawą wtryskiwaczy.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze