
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Do zepsucia turbiny w samochodzie możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego oraz filtrów – długa jazda bez ich wymiany skutkuje pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym podzespołu. Nieprawidłowo dobrany olej, a także jego zła jakość będzie wpływać negatywnie na turbosprężarkę. Inną przyczyną, przez którą nasza turbina może ulec uszkodzeniu, jest gwałtowne wyłączanie silnika po dłuższej, dynamicznej podróży – przed zgaszeniem rozgrzanego silnika powinniśmy odczekać około 1-2 minuty w celu odchłodzenia podzespołu. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie jednostki napędowej przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, tutaj również odczekajmy około 30 sekund, aby silnik osiągnął optymalną temperaturę. Turbosprężarkę może uszkodzić również wyłączna miejska jazda, ponieważ zwiększa ona ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu podzespołu i w kolektorze dolotowym.
Dlaczego psuje się turbosprężarka? - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęstszą przyczyną psucia się turbosprężarki są wady fabryczne i błędny eksploatacyjne kierowców. W znacznej ilości przypadków do awarii doprowadza sam użytkownik turbodoładowanego samochodu poprzez nieprzestrzeganie podstawowych zasad eksploatacji takiej jednostki. Warto wiedzieć, że wirnik turbiny obracać się może z prędkością nawet 200 000 obr./min., a w tym czasie osiągnąć temperaturę nawet 500 stopni Celsjusza. Właśnie z tego powodu turbosprężarka powinna być odpowiednio chłodzona i smarowana. Co więcej, od razu po włączeniu jednostki napędowej nie powinniśmy wykręcać jej na wysokie obroty, ponieważ olej nie zdąży się rozprowadzić po elementach turbiny, a to z kolei spowoduje pracę na sucho – zacierając łożyska.
1. Przyczyny awarii turbosprężarek - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Jedną z najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek jest niedostateczne smarowania, szczególnie w autach z większym przebiegiem. Z kolei przyczyną tego braku smarowania jest zbyt niski poziom lub źle dobrany olej silnikowy. Do awarii tego podzespołu może doprowadzić też sam kierowca poprzez między innymi nierozgrzewanie samochodu przed podróżą. Uszkodzoną turbinę samochodową w pierwszej kolejności możemy rozpoznać po dźwięku – hałasie, porównywalnym z wyciem karetki pogotowia, nasilającym się wraz ze wzrostem prędkości. Po usłyszeniu tego charakterystycznego wycia powinniśmy jak najszybciej zakończyć jazdę i oddać auto do autoryzowanego serwisu.

2. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina diesel objawy
Podstawowym objawem świadczącym o uszkodzonej turbinie jest specyficzny hałas podczas przyspieszania; uszkodzona turbina piszczy w rozpoznawczy sposób, który przypomina syrenę karetki pogotowia. Przy uszkodzonym podzespole zauważymy również ubytek oleju silnikowego, jednakże nie musi o oznaczać awarii turbiny, ale może. W trakcie jazdy odczujemy także wyraźny spadek mocy samochodu oraz zauważymy dym wydostający się z rury wydechowej. Innym objawem jest zapach palonego oleju, który wyczujemy w środku pojazdu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze