Localizations image

Od czego psuje się turbina w samochodzie?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.33
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Do uszkodzenia turbiny możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów; długa jazda bez ich wymiany skutkować będzie pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Niewłaściwie dobrany olej lub zła jego jakość będą wpływać negatywnie na naszą turbosprężarkę. Kolejną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbina, jest gwałtownie wyłączanie silnika po dłuższej, dynamicznej jeździe – przed zgaszeniem samochodu powinniśmy odczekać 2-3 minuty, aby schłodzić turbo. Tak samo ryzykowne jest nierozgrzewanie silnika przed wciśnięciem pedału gazu „w podłogę”, aby dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Zepsuć turbinę możemy także, kiedy będziemy jeździć tylko po mieście, regularna miejska jazda zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbo oraz w kolektorze dolotowym.

Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Uszkodzony wirnik turbiny

Od czego psuje się turbina w samochodzie?

Najczęściej występującym uszkodzeniem turbosprężarki jest zbyt niskie ciśnienie oleju bądź chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Wyżej wymieniony stan rzeczy często doprowadza do pęknięcia tak przegrzanego wałka. Zdarza się także, że do turbiny dostaje się opiłek metalu lub inne ciało obce, które blokują wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczone w ten sposób wirniki nie wytwarzają właściwego ciśnienia – co przyspiesza zużycie łożysk.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu

Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie, zwłaszcza w samochodach z większym przebiegiem. A z kolei przyczyną problemów ze smarowaniem jest zbyt niski poziom oleju, a także źle dobrany olej silnikowy. Do awarii turbosprężarki możemy doprowadzić poprzez nierozgrzanie silnika przed jazdą – po uruchomieniu silnika należy odczekać około minuty, aby rozgrzać olej do danej temperatury. Następną sytuacją jest gaszenie rozgrzanego silnika; po dynamicznej jeździe, np. po autostradzie, powinniśmy odczekać około 2-3 minut, aby ostudzić turbinę.

Dźwięk uszkodzonej turbiny - Jazda z uszkodzona turbina

Jednym z najbardziej widocznych objawów uszkodzonej turbiny jest jej głośna praca. Jeżeli usłyszymy gwizd turbiny na zimnym silniku, piszczenie w czasie dodawania gazu, nienaturalne „metaliczne tarcie”, to powinno zasygnalizować nam, że z naszą turbiną dzieje się coś złego. Jazda z uszkodzoną turbosprężarką jest bardzo niebezpieczna – może ona doprowadzić do jeszcze bardziej rozległych usterek. Jeżeli podczas podróży usłyszymy gwizd turbiny, powinniśmy jak najszybciej zakończyć pracę silnika, i jak najszybciej skierować samochód do autoryzowanego serwisu.

Objawy uszkodzonej turbiny - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna

Jednym z podstawowych objawem uszkodzonej turbiny jest specyficzny gwizd podczas przyspieszania; ta turbina piszczy w bardzo specyficzny sposób, który przypomina dźwięk ocierania o siebie metalowych elementów. Przy uszkodzonym turbo zauważymy także ubytek oleju silnikowego – nie musi jednak on oznaczać uszkodzonej turbiny, ale może. Wyczuwalny będzie wyraźny spadek mocy silnika oraz widzialny dym wydostający się z rury wydechowej. Kolejnym z objawów jest wyczuwalny zapach spalonego oleju, który będzie można wyczuć wewnątrz pojazdu.

awaria turbo

Uszkodzona turbosprężarka – objawy  - Uszkodzona turbina objawy

O tym, że turbina została uszkodzona możemy stwierdzić w okamgnieniu, szczególnie wtedy, gdy samochód jest użytkowany na co dzień przez tego samego kierowcę. Najczęstszym objawem niesprawnego turbo jest świst z komory silnika. Kolejny objaw uszkodzonej turbosprężarki to spadek mocy, a także szybki ubytek oleju. Innym objawem awarii turbo jest widoczny gołym okiem dym z rury wydechowej. Kolor dymu jest także zależny od przyczyny: czarny (niespalone paliwo, niewłaściwa mieszanka), niebieski (przepalany olej) bądź też biały (nadmierna ilość wody w spalinach).

Komentarze

Kamil 2023-01-11 12:56:20

Turbina w samochodzie może ulec uszkodzeniu z wielu powodów. Poniżej przedstawiam niektóre z najczęstszych przyczyn:
Zanieczyszczenie: W turbinie mogą gromadzić się różnego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak pył, sadza czy osad z oleju, co może prowadzić do zatarcia się łożysk lub zablokowania turbiny.
Uszkodzenie mechaniczne: Turbina jest bardzo delikatnym elementem, który może ulec uszkodzeniu podczas nieprawidłowej eksploatacji lub kolizji.
Niedostateczna konserwacja: Nieodpowiednie smarowanie lub brak wymiany oleju, filtrów i innych podzespołów, może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Przegrzanie: Przegrzanie może prowadzić do deformacji lub stopienia się metalu w turbinie.
Usterki związane z działaniem układu wydechowego: np. intercooler lub układ wydechowy jest uszkodzony lub zatkany, powoduje, że spaliny nie są odprowadzane z odpowiednią prędkością i ciśnieniem, to może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Aby uniknąć uszkodzenia turbiny, ważne jest przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących eksploatacji, regularnie wymieniać olej, filtry i inne podzespoły, oraz unikać nadmiernego obciążenia silnika.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO