Od czego psuje się turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do uszkodzenia turbiny możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów; długa jazda bez ich wymiany skutkować będzie pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Niewłaściwie dobrany olej lub zła jego jakość będą wpływać negatywnie na naszą turbosprężarkę. Kolejną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbina, jest gwałtownie wyłączanie silnika po dłuższej, dynamicznej jeździe – przed zgaszeniem samochodu powinniśmy odczekać 2-3 minuty, aby schłodzić turbo. Tak samo ryzykowne jest nierozgrzewanie silnika przed wciśnięciem pedału gazu „w podłogę”, aby dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Zepsuć turbinę możemy także, kiedy będziemy jeździć tylko po mieście, regularna miejska jazda zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbo oraz w kolektorze dolotowym.
Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Uszkodzony wirnik turbiny
Najczęściej występującym uszkodzeniem turbosprężarki jest zbyt niskie ciśnienie oleju bądź chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Wyżej wymieniony stan rzeczy często doprowadza do pęknięcia tak przegrzanego wałka. Zdarza się także, że do turbiny dostaje się opiłek metalu lub inne ciało obce, które blokują wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczone w ten sposób wirniki nie wytwarzają właściwego ciśnienia – co przyspiesza zużycie łożysk.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie, zwłaszcza w samochodach z większym przebiegiem. A z kolei przyczyną problemów ze smarowaniem jest zbyt niski poziom oleju, a także źle dobrany olej silnikowy. Do awarii turbosprężarki możemy doprowadzić poprzez nierozgrzanie silnika przed jazdą – po uruchomieniu silnika należy odczekać około minuty, aby rozgrzać olej do danej temperatury. Następną sytuacją jest gaszenie rozgrzanego silnika; po dynamicznej jeździe, np. po autostradzie, powinniśmy odczekać około 2-3 minut, aby ostudzić turbinę.
Dźwięk uszkodzonej turbiny - Jazda z uszkodzona turbina
Jednym z najbardziej widocznych objawów uszkodzonej turbiny jest jej głośna praca. Jeżeli usłyszymy gwizd turbiny na zimnym silniku, piszczenie w czasie dodawania gazu, nienaturalne „metaliczne tarcie”, to powinno zasygnalizować nam, że z naszą turbiną dzieje się coś złego. Jazda z uszkodzoną turbosprężarką jest bardzo niebezpieczna – może ona doprowadzić do jeszcze bardziej rozległych usterek. Jeżeli podczas podróży usłyszymy gwizd turbiny, powinniśmy jak najszybciej zakończyć pracę silnika, i jak najszybciej skierować samochód do autoryzowanego serwisu.
Objawy uszkodzonej turbiny - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna
Jednym z podstawowych objawem uszkodzonej turbiny jest specyficzny gwizd podczas przyspieszania; ta turbina piszczy w bardzo specyficzny sposób, który przypomina dźwięk ocierania o siebie metalowych elementów. Przy uszkodzonym turbo zauważymy także ubytek oleju silnikowego – nie musi jednak on oznaczać uszkodzonej turbiny, ale może. Wyczuwalny będzie wyraźny spadek mocy silnika oraz widzialny dym wydostający się z rury wydechowej. Kolejnym z objawów jest wyczuwalny zapach spalonego oleju, który będzie można wyczuć wewnątrz pojazdu.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Uszkodzona turbina objawy
O tym, że turbina została uszkodzona możemy stwierdzić w okamgnieniu, szczególnie wtedy, gdy samochód jest użytkowany na co dzień przez tego samego kierowcę. Najczęstszym objawem niesprawnego turbo jest świst z komory silnika. Kolejny objaw uszkodzonej turbosprężarki to spadek mocy, a także szybki ubytek oleju. Innym objawem awarii turbo jest widoczny gołym okiem dym z rury wydechowej. Kolor dymu jest także zależny od przyczyny: czarny (niespalone paliwo, niewłaściwa mieszanka), niebieski (przepalany olej) bądź też biały (nadmierna ilość wody w spalinach).
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w samochodzie może ulec uszkodzeniu z wielu powodów. Poniżej przedstawiam niektóre z najczęstszych przyczyn:
Zanieczyszczenie: W turbinie mogą gromadzić się różnego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak pył, sadza czy osad z oleju, co może prowadzić do zatarcia się łożysk lub zablokowania turbiny.
Uszkodzenie mechaniczne: Turbina jest bardzo delikatnym elementem, który może ulec uszkodzeniu podczas nieprawidłowej eksploatacji lub kolizji.
Niedostateczna konserwacja: Nieodpowiednie smarowanie lub brak wymiany oleju, filtrów i innych podzespołów, może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Przegrzanie: Przegrzanie może prowadzić do deformacji lub stopienia się metalu w turbinie.
Usterki związane z działaniem układu wydechowego: np. intercooler lub układ wydechowy jest uszkodzony lub zatkany, powoduje, że spaliny nie są odprowadzane z odpowiednią prędkością i ciśnieniem, to może prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Aby uniknąć uszkodzenia turbiny, ważne jest przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących eksploatacji, regularnie wymieniać olej, filtry i inne podzespoły, oraz unikać nadmiernego obciążenia silnika.