NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY – NOWA TURBOSPRĘŻARKA ze względu na brak oryginalnych części i technologii naprawy takiego zespołu
Sprężarka odśrodkowa
Sprężarka odśrodkowa jest dość ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Jej budowa opiera się na dwóch urządzeniach: kompresorze oraz turbosprężarce. Na kompresorze, ponieważ zastosowany tutaj sposób napędu za pomocą paska od wału korbowego, tworzy więź mechaniczną tak samo, jak ma to miejsce w przypadku kompresora. Cechą, która łączy sprężarkę odśrodkową z turbosprężarką jest strona sprężająca powietrze. Za sprężanie powietrza odpowiedzialne jest zatem koło kompresji, identyczne jak to, zastosowane w turbosprężarkach. Łopatka turbiny połączona z wałkiem, czerpie napęd od koła pasowego przekazującego napęd przez przekładnię zwiększającą prędkość obrotową koła kompresji. Postawienie więc tezy, że sprężarka odśrodkowa jest w połowie kompresorem a w połowie turbosprężarką jest tutaj jak najbardziej na miejscu, gdyż z obu tych urządzeń zaczerpnięto rozwiązania konstrukcyjne. Ponieważ występuje w tym przypadku więź mechaniczna pomiędzy silnikiem a sprężarką, zjawisko turbo-dziury w ogóle nie ma tutaj miejsca. Przebieg krzywych mocy oraz momentu obrotowego układa się podobnie do tego, jaki uzyskiwany jest przy pomocy kompresora: płynny w całym zakresie prędkości obrotowych. Elastyczność silnika jest zatem ogromna. Dzięki takiemu napędowi, waga i rozmiar koła kompresji, a co za tym idzie jego bezwładność, nie jest już tak ważna pod względem reakcji. Oczywiście im cięższy i większy wirnik zostanie zainstalowany, tym więcej mocy będzie potrzebowała sprężarka od silnika do napędu. Dlatego tak bardzo istotne jest to, żeby znaleźć odpowiedni balans, co przynieść może najwyższą sprawność takiej sprężarki.
Komentarze
Nowy typ turbo łopatki turbiny to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie efektywności i wydajności turbosprężarki. Może ono obejmować różnego rodzaju innowacje, takie jak:
Zmiana kształtu łopatek: nowe kształty łopatek mogą poprawić przepływ powietrza przez turbinę i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania.
Zmiana materiału łopatek: użycie nowych materiałów, takich jak włókno węglowe, może zwiększyć trwałość i odporność łopatek na wysokie temperatury.
Zmiana liczby łopatek: zwiększenie liczby łopatek może zwiększyć efektywność turbiny.
Zmiana geometrii łopatek: inna geometria łopatek może poprawić przepływ powietrza i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania.
Nowa turbosprężarka z nowym typem łopatki turbiny będzie charakteryzować się lepszymi parametrami pracy niż poprzednie modele, co przełoży się na lepszą efektywność silnika i większą moc.
Super się czyta nowinki ze świata motoryzacji.
krótki, ale trafiający w sedno artykuł :)