blog

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY – NOWA TURBOSPRĘŻARKA ze względu na brak oryginalnych części i technologii naprawy takiego zespołu

Sprężarka odśrodkowa

Sprężarka odśrodkowa jest dość ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Jej budowa opiera się na dwóch urządzeniach: kompresorze oraz turbosprężarce. Na kompresorze, ponieważ zastosowany tutaj sposób napędu za pomocą paska od wału korbowego, tworzy więź mechaniczną tak samo, jak ma to miejsce w przypadku kompresora. Cechą, która łączy sprężarkę odśrodkową z turbosprężarką jest strona sprężająca powietrze. Za sprężanie powietrza odpowiedzialne jest zatem koło kompresji, identyczne jak to, zastosowane w turbosprężarkach. Łopatka turbiny połączona z wałkiem, czerpie napęd od koła pasowego przekazującego napęd przez przekładnię zwiększającą prędkość obrotową koła kompresji. Postawienie więc tezy, że sprężarka odśrodkowa jest w połowie kompresorem a w połowie turbosprężarką jest tutaj jak najbardziej na miejscu, gdyż z obu tych urządzeń zaczerpnięto rozwiązania konstrukcyjne. Ponieważ występuje w tym przypadku więź mechaniczna pomiędzy silnikiem a sprężarką, zjawisko turbo-dziury w ogóle nie ma tutaj miejsca. Przebieg krzywych mocy oraz momentu obrotowego układa się podobnie do tego, jaki uzyskiwany jest przy pomocy kompresora: płynny w całym zakresie prędkości obrotowych. Elastyczność silnika jest zatem ogromna. Dzięki takiemu napędowi, waga i rozmiar koła kompresji, a co za tym idzie jego bezwładność, nie jest już tak ważna pod względem reakcji. Oczywiście im cięższy i większy wirnik zostanie zainstalowany, tym więcej mocy będzie potrzebowała sprężarka od silnika do napędu. Dlatego tak bardzo istotne jest to, żeby znaleźć odpowiedni balans, co przynieść może najwyższą sprawność takiej sprężarki.

Nowa turbosprężarka

Turbo i kompresor

Sprężarka odśrodkowa podobnie jak kompresor, swoją najwyższą sprawność uzyskuje przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, ponieważ koło kompresji może generować najwyższe ciśnienie doładowania. Ogromną zaletą tego systemu doładowania jest to, że sprężarka odśrodkowa jest smarowana niezależnie, co eliminuje problematyczną rozbudowę układu smarowania, niezbędnego już dla turbosprężarki. Ponadto, urządzenie jest małe oraz dość kompaktowe, co daje większe pole do zabudowy komory silnikowej. Zdecydowaną wadą tego rozwiązania jest cena samej sprężarki odśrodkowej. Często przekracza ona cenę montażu turbosprężarki, której praca przynosi większe korzyści w postaci osiągów silnika. Pytanie na koniec nasuwa się samo: na czym polega regeneracja turbiny tego typu można powiedzieć, że podobnie jak przy turbosprężarkach zwykłych na wymianie części na nowe. Ze względu na brak oryginalnych części nowa turbosprężarka w razie awarii będzie nie małym wydatkiem.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Paweł
2023-01-25 10:04:28
Nowy typ turbo łopatki turbiny to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie efektywności i wydajności turbosprężarki. Może ono obejmować różnego rodzaju innowacje, takie jak: Zmiana kształtu łopatek: nowe kształty łopatek mogą poprawić przepływ powietrza przez turbinę i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania. Zmiana materiału łopatek: użycie nowych materiałów, takich jak włókno węglowe, może zwiększyć trwałość i odporność łopatek na wysokie temperatury. Zmiana liczby łopatek: zwiększenie liczby łopatek może zwiększyć efektywność turbiny. Zmiana geometrii łopatek: inna geometria łopatek może poprawić przepływ powietrza i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania. Nowa turbosprężarka z nowym typem łopatki turbiny będzie charakteryzować się lepszymi parametrami pracy niż poprzednie modele, co przełoży się na lepszą efektywność silnika i większą moc.
Jarek
2020-03-04 14:21:42
Super się czyta nowinki ze świata motoryzacji.
Bawara216
2019-08-27 12:31:10
krótki, ale trafiający w sedno artykuł :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60