Localizations image

Mokra turbina w 1.9 TDI

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
naprawa turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Sytuacja taka, jak mokra turbosprężarka potocznie określana również pocącym się turbo, wskazywać może na poluzowanie się opasek zaciskowych, nieszczelności węży lub samej turbiny, przez co doszło do wycieku oleju. Przed podjęciem decyzji o wymontowaniu turbiny z samochodu, warto przeprowadzić wstępną diagnostykę polegającą na dokładnych oględzinach podłączonych przewodów oraz ich stanu.

Przyczyny uszkodzenia turbiny niekoniecznie muszą mieć związek z samą turbosprężarką. Wyciek oleju spowodowany może być zapchanym filtrem odmy w głowicy jednostki napędowej – powoduje to podwyższenie ciśnienie w skrzyni korbowej, co w konsekwencji doprowadzić może do wycieku oleju silnikowego.

1. Cieknąca turbina po regeneracji

Źródłem wycieku oleju z turbiny po regeneracji może być nieprawidłowe podłączenie turbosprężarki lub nieprawidłowe jej dobranie do silnika. Skręcone, zagięte przewody również mogą powodować wyciek oleju. Innym czynnikiem może być zbyt wysoki poziom oleju silnikowego lub zbyt wysokie ciśnienie we wnętrzu turbiny, które będzie powodowało przedostawanie się oleju nie tylko na zewnątrz turbo, ale również do układu wydechowego, a także i do dolotu w tym do intercoolera.

Może również dojść do tego, że turbo po regeneracji bierze olej, oznaczać to może niedokładnie przeprowadzany proces naprawczy, który wymagał będzie przeprowadzenia korekty.

Objawy uszkodzenia turbiny w 1.9 DCI i innych

Głośna praca turbosprężarki, wątpliwa praca pojazdu (szarpanie), brak mocy oraz charakterystyczny gwizd podczas przyspieszania to jedne z najczęstszych objawów wskazujących na awarię turbosprężarki. Niesprawność turbo, a zwłaszcza wadliwej zmiennej geometrii łopatek turbiny komunikowany będzie wzmożonym dymieniem z układu wydechowego. Oprócz wycieku oleju silnikowego wyczuwalny może być również aromat palonego oleju. Uszkodzona turbina to także większe spalanie oleju napędowego.

Jeżeli chodzi o komponenty, to najczęściej przez nas spotykany jest uszkodzony wirnik turbiny, który w kontakcie z ciałem obcym mógł ulec poważnym defektom w postaci urwanych łopatek. Wirnik może zostać również zdeformowany w sytuacji, kiedy dojdzie do przegrzania turbosprężarki – występuje wówczas charakterystyczne przebarwienie na wałki wirnika, a jego łopatki odkształcają się.

Bez względu na to, czy doszło do awarii silnika 1.9 DCI, 1.6 HDI, czy innego schemat postępowania jest niemalże taki sam – natychmiastowa wizyta w serwisie. Brak jakiejkolwiek reakcji doprowadzić może do poważnej awarii w układzie turbodoładowania, ale również silnika pojazdu.

Komentarze

August 2023-01-12 14:53:29

"Mokra turbina" w silniku 1.9 TDI oznacza turbosprężarkę, która jest smarowana olejem silnikowym, w przeciwieństwie do "suchych" turbosprężarek, które korzystają z chłodzenia powietrzem, aby smarować łożyska. Ten typ turbosprężarki jest bardziej powszechny w silnikach diesla, ponieważ wysokie stosunki sprężania i temperatury spalania mogą spowodować przegrzanie turbosprężarki bez odpowiedniego smarowania.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO