Przyczyny uszkodzenia turbiny diesla
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Przyczyny uszkodzenia turbiny diesla są uwarunkowane od wielu czynników. Maszyna wirnikowa pomimo że została zbudowana z bardzo trwałych materiałów, podlega eksploatacji, jak każda część samochodowa. Specjaliści niejednokrotnie wypowiadają się w kwestii awarii turbosprężarek. Jednogłośnie uznając zanieczyszczenia i „zimny rozruch” jako jedne z wielu najbardziej odczuwalnych przez maszynę wirnikową czynników niszczących. Jak długo możemy cieszyć się jej prawidłowym funkcjonowaniem? Co wpływa na jej żywotność? Co robić, jak już pojawią się pierwsze objawy awarii turbosprężarki? Ten artykuł odpowie na każdą wątpliwość posiadacza turbodoładowania.

Dźwięk uszkodzonej turbiny – czy tak pracuje turbosprężarka?
Turbosprężarka ma swój własny tryb pracy. To samo tyczy się dźwięków przez nią wytwarzanych. Uszkodzona turbina wydaje hałas charakterystyczny. Gwizdy, buczenie, szarpanie, czy odgłos jadącej karetki pogotowia to przykładowe tony, które są wytwarzane. Natężenie dźwięków, jak również ich poziom głośności mogą się nasilać po zwiększeniu obrotów do 1800 obr./min. Jeżeli tylko usłyszymy takie odgłosy – szukajmy interwencji u specjalisty. Jazda z uszkodzoną turbiną jest niezalecana. Biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa, jak również poniesienia wysokich kosztów, które mogą być związane z ciężką usterką turbosprężarki. Lepiej nie ryzykować. Zalecane jest zakończenie podróży i szukanie pomocy u fachowców z dziedziny regeneracji turbosprężarek. Przy odrobinie szczęścia, może nie będzie wymagana wymiana turbosprężarki na nową.

Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna?
Jeżeli mamy choć najmniejszą wątpliwość co do prawidłowego działania turbosprężarki, to powinniśmy zaczerpnąć opinia fachowca. Specjaliści pracujący w Bosch Car Service to zespół ludzi zajmujący się regeneracją turbosprężarek w profesjonalnych pracowniach. Pierwszym krokiem do postawienia odpowiedniej diagnozy jest wydobycie turbosprężarki z wnętrza samochodu. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdza, czy nie doszło do uszkodzenia korpusu, czy pokrywa maszyny wirnikowej nie jest wysmarowana olejem. Pozostałe kroki to przede wszystkim rozczłonkowanie turbiny na elementy ją tworzące. Wtedy maszyna wirnikowa nie ma przed nami tajemnic. Mechanicy wymieniają, jako do najczęściej występujących problemów z maszyna wirnikową - rozszczelnienie turbiny. Objawy mówiące o tej usterce to przede wszystkim kopcenie, szarpanie, jak również włączenie trybu awaryjnego silnika. Niebieski dym, czy też bardzo intensywne dymienie mogą być spowodowane nieszczelnością układu. Każda uszczelka musi zostać poddana pełnej analizie pod kątem dopasowania czy eksploatacji. Jakie sygnały wydaje zatarta turbina? Objawy te nie są bezpośrednio widoczne. Mogą być za to słyszalne. Dźwięk zgrzytu, tarcia, czy obcierania, może podpowiadać o nieprawidłowym naolejowaniu naszej turbosprężarki. Turbina może puszczać olej. Brak odpowiedniego poziomu oleju lub jego nadwyżka w obiegu, przysparza sporych problemów maszynie wirnikowej. Plamy substancji na chodniku, zapach oleju zaraz po otwarciu maski, czy też obudowa turbiny w cieczy daje nam dosadnie do zrozumienia, żeby szukać pomocy dalej. Śmiało możemy zlecić przegląd samochodu, jeżeli mamy choć niewielkie podejrzenie, że w naszym samochodzie pojawia się problem. Bardzo ważną rzeczą jest, aby nasz stosunek do samochodu nie był lekceważący. Dużo łatwiej uporać się z drobną awarią, niż mierzyć się daleko idącymi awariami większej ilości części składowych, czy nawet całego silnika. Mniejsze usterki to mniejsze koszty związane z naprawą.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czy lejący wtrysk może uszkodzić turbo
Istnieje wiele przyczyn uszkodzenia turbosprężarki w silniku diesla. Oto kilka z najczęstszych:
Niedostateczne smarowanie: brak odpowiedniego smarowania turbosprężarki może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia elementów ruchomych.
Zanieczyszczenie oleju: zanieczyszczony olej może blokować drożność układu smarowania i doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Niedostateczna czystość powietrza dolotowego: zanieczyszczenia powietrza dolotowego mogą osadzać się w turbosprężarce i uszkadzać elementy ruchome.
Przeciążenie: przeciążenie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia elementów ruchomych.
Nieprawidłowe ustawienie: nieprawidłowe ustawienie turbosprężarki, takie jak zła geometria wlotu powietrza, może prowadzić do uszkodzenia elementów ruchomych.
Zużycie naturalne: jak każdy inny element w silniku, turbosprężarka też się zużywa i po pewnym czasie eksploatacji, będzie potrzebna naprawa lub wymiana.
Regularne kontrole i serwisowanie silnika pozwala na wykrycie potencjalnych problemów z turbosprężarką we wczesnym stadium, co pozwala na uniknięcie poważniejszych problemów.
Świetny artykuł Dzięki niemu wreszcie wiem, na co zwracać uwagę i jak dbać o turbo :D