W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Przyczyny uszkodzenia turbiny diesla są uwarunkowane od wielu czynników. Maszyna wirnikowa pomimo że została zbudowana z bardzo trwałych materiałów, podlega eksploatacji, jak każda część samochodowa. Specjaliści niejednokrotnie wypowiadają się w kwestii awarii turbosprężarek. Jednogłośnie uznając zanieczyszczenia i „zimny rozruch” jako jedne z wielu najbardziej odczuwalnych przez maszynę wirnikową czynników niszczących. Jak długo możemy cieszyć się jej prawidłowym funkcjonowaniem? Co wpływa na jej żywotność? Co robić, jak już pojawią się pierwsze objawy awarii turbosprężarki? Ten artykuł odpowie na każdą wątpliwość posiadacza turbodoładowania.
Dźwięk uszkodzonej turbiny – czy tak pracuje turbosprężarka?
Turbosprężarka ma swój własny tryb pracy. To samo tyczy się dźwięków przez nią wytwarzanych. Uszkodzona turbina wydaje hałas charakterystyczny. Gwizdy, buczenie, szarpanie, czy odgłos jadącej karetki pogotowia to przykładowe tony, które są wytwarzane. Natężenie dźwięków, jak również ich poziom głośności mogą się nasilać po zwiększeniu obrotów do 1800 obr./min. Jeżeli tylko usłyszymy takie odgłosy – szukajmy interwencji u specjalisty. Jazda z uszkodzoną turbiną jest niezalecana. Biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa, jak również poniesienia wysokich kosztów, które mogą być związane z ciężką usterką turbosprężarki. Lepiej nie ryzykować. Zalecane jest zakończenie podróży i szukanie pomocy u fachowców z dziedziny regeneracji turbosprężarek. Przy odrobinie szczęścia, może nie będzie wymagana wymiana turbosprężarki na nową.
Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna?
Jeżeli mamy choć najmniejszą wątpliwość co do prawidłowego działania turbosprężarki, to powinniśmy zaczerpnąć opinia fachowca. Specjaliści pracujący w Bosch Car Service to zespół ludzi zajmujący się regeneracją turbosprężarek w profesjonalnych pracowniach. Pierwszym krokiem do postawienia odpowiedniej diagnozy jest wydobycie turbosprężarki z wnętrza samochodu. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdza, czy nie doszło do uszkodzenia korpusu, czy pokrywa maszyny wirnikowej nie jest wysmarowana olejem. Pozostałe kroki to przede wszystkim rozczłonkowanie turbiny na elementy ją tworzące. Wtedy maszyna wirnikowa nie ma przed nami tajemnic. Mechanicy wymieniają, jako do najczęściej występujących problemów z maszyna wirnikową - rozszczelnienie turbiny. Objawy mówiące o tej usterce to przede wszystkim kopcenie, szarpanie, jak również włączenie trybu awaryjnego silnika. Niebieski dym, czy też bardzo intensywne dymienie mogą być spowodowane nieszczelnością układu. Każda uszczelka musi zostać poddana pełnej analizie pod kątem dopasowania czy eksploatacji. Jakie sygnały wydaje zatarta turbina? Objawy te nie są bezpośrednio widoczne. Mogą być za to słyszalne. Dźwięk zgrzytu, tarcia, czy obcierania, może podpowiadać o nieprawidłowym naolejowaniu naszej turbosprężarki. Turbina może puszczać olej. Brak odpowiedniego poziomu oleju lub jego nadwyżka w obiegu, przysparza sporych problemów maszynie wirnikowej. Plamy substancji na chodniku, zapach oleju zaraz po otwarciu maski, czy też obudowa turbiny w cieczy daje nam dosadnie do zrozumienia, żeby szukać pomocy dalej. Śmiało możemy zlecić przegląd samochodu, jeżeli mamy choć niewielkie podejrzenie, że w naszym samochodzie pojawia się problem. Bardzo ważną rzeczą jest, aby nasz stosunek do samochodu nie był lekceważący. Dużo łatwiej uporać się z drobną awarią, niż mierzyć się daleko idącymi awariami większej ilości części składowych, czy nawet całego silnika. Mniejsze usterki to mniejsze koszty związane z naprawą.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze