Jak schładzać turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak schładzać turbinę?
Turbinę możemy schłodzić na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na zatrzymaniu samochodu na miejscu docelowym, wrzuceniu biegu jałowego i odczekaniu około 1-2 minuty. W tym czasie wirnik turbiny spokojnie wyhamuje, a pracujący olej obniży temperaturę podzespołu. Przy podróży autostradą, jeszcze przed zajechaniem do naszego planowanego miejsca, warto zmniejszyć prędkość silnika, tak aby pracował on pod niedużym obciążeniem i na niskich obrotach. Jeżeli pokonujemy krótki dystans i na przykład jazdą miejską, nie musimy chłodzić silnika.
Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Chłodzenie turbiny w dieslu
Jak już wyżej wspomnieliśmy, przed zgaszeniem silnika powinniśmy odczekać około 1-2 minut. Dlaczego? Ponieważ turbina, a dokładniej jej wirnik ma możliwość spokojnego zredukowania swoich obrotów do zera, z kolei olej może wtedy swobodnie spłynąć do miski olejowej. W tym czasie zarówno turbosprężarka, jak i silnik schłodzą się. Gwałtowne zgaszenie jednostki napędowej może spowodować, że obracający się wirnik może doprowadzić do zwęglenia się oleju, co w konsekwencji może być przyczyną powstawania zatorów w przewodach olejowych.
Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
Turbinę należy chłodzić przede wszystkim po intensywnej jeździe. To znaczy po sportowej lub długotrwałej jeździe z wysoką prędkością, na przykład na autostradzie. Po zatrzymaniu samochodu najlepiej jest odczekać około 1-2 minut z silnikiem pracującym na biegu jałowym, aby wirnik turbiny zdążył wytracić prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu. Jeżeli jeździliśmy intensywnie, ale krótko, na przykład dynamicznie po mieście, to studzenie możemy skrócić do 30 sekund. Czas studzenia turbosprężarki na postoju możemy znacznie skrócić, jeżeli 1-2 kilometry przed planowanym postojem zwolnimy do takiej prędkości, przy której silnik będzie pracował pod niedużym obciążeniem i na niskich obrotach.
Jak dbać o turbinę? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
O samochód wyposażony w turbosprężarkę powinniśmy odpowiednio dbać, czyli pamiętać o regularnej i częstej wymianie oleju oraz filtrów. Co więcej, pamiętajmy, aby od razu po odpaleniu silnika nie wciskać pedału gazu w podłogę, dajmy czas silnikowi na osiągnięcie odpowiedniej temperatury. Po długiej, a także dynamicznej podróży, powinniśmy odczekać około 1-2 minuty po zatrzymaniu samochodu, aby schłodzić turbinę. Warto wiedzieć także, że regularna i wyłączna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbosprężarka oraz w kolektorze dolotowym. Turbina w samochodzie włącza się w momencie odpalenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina jest schładzana przez olej silnikowy, który przepływa przez specjalny układ chłodzenia w turbosprężarce. Olej silnikowy jest pompowany przez układ smarowania silnika do turbosprężarki, gdzie chłodzi koło turbiny oraz inne elementy turbosprężarki. Olej silnikowy jest również używany do chłodzenia innych elementów silnika, takich jak panewki, wałki rozrządu i łożyska. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie odpowiednich temperatur pracy tych elementów i zapobieganie ich przegrzaniu lub uszkodzeniu. Oprócz oleju silnikowego, turbina może być również chłodzona przez powietrze z zewnątrz. Powietrze to jest dostarczane do turbosprężarki za pomocą specjalnych kanałów i kratek wentylacyjnych, które zapewniają odpowiedni przepływ powietrza wokół elementów turbosprężarki. Powietrze to pochłania nadmiar ciepła wytwarzanego przez turbinę i odprowadza go na zewnątrz, co pozwala utrzymać odpowiednią temperaturę pracy turbosprężarki.