
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Zastanawiałeś się, czym jest spowodowane przeładowanie turbiny? Przeładowane turbo przejawia się najczęściej awarią mechanizmu VNT – zapieczone łopatki zmiennej geometrii. Zakres otwarcia, jak i zamknięcia łopatek regulowany jest przez sztangę, którą porusza siłownik. Przeładowanie turbosprężarki to nic innego, jak zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny.
W przypadku sytuacji, jaką jest przeładowanie turbiny, co zrobić, aby wyeliminować wspomnianą niesprawność? Należy zlecić jej ponowną kalibrację. W naszym serwisie zajmujemy się zarówno regulacją, jak i regeneracją turbosprężarek. Systematyczne przeglądy układu turbodoładowania, pozwolą na uniknięcie zjawiska jakim jest przeładowanie turbiny 2.0 TDI. Do elementów wspomnianego układu należą:
- aktuator (gruszka turbiny),
- zawór N75 (elektrozawór),
- czujnik ciśnienia doładowania.
Warto również sprawdzić, czy zderzak turbiny, czy też sztanga nie zostały rozregulowane, również wpływają na prawidłowe działanie układu zmiennej geometrii.
Co powoduje przeładowanie turbiny po regeneracji?
Jeśli po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarka przeładowuje, prawdopodobnie nie została przeprowadzona jej regulacja lub też wykonano ją niepoprawnie. Decydując się na poddanie turbiny regeneracji, najlepiej wybrać sprawdzony serwis, który przeprowadzi zarówno regenerację turbo, jak i jej późniejszą kalibrację. Może się również zdarzyć, że przeładowanie turbosprężarki będzie zachodziło w fabrycznie nowym turbo, oznaczać to może wadę fabryczną turbiny.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze