Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny? Odpowiadamy
Zastanawiałeś się, czym jest spowodowane przeładowanie turbiny? Przeładowane turbo przejawia się najczęściej awarią mechanizmu VNT – zapieczone łopatki zmiennej geometrii. Zakres otwarcia, jak i zamknięcia łopatek regulowany jest przez sztangę, którą porusza siłownik. Przeładowanie turbosprężarki to nic innego, jak zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny.
W przypadku sytuacji, jaką jest przeładowanie turbiny, co zrobić, aby wyeliminować wspomnianą niesprawność? Należy zlecić jej ponowną kalibrację. W naszym serwisie zajmujemy się zarówno regulacją, jak i regeneracją turbosprężarek. Systematyczne przeglądy układu turbodoładowania, pozwolą na uniknięcie zjawiska jakim jest przeładowanie turbiny 2.0 TDI. Do elementów wspomnianego układu należą:
- aktuator (gruszka turbiny),
- zawór N75 (elektrozawór),
- czujnik ciśnienia doładowania.
Warto również sprawdzić, czy zderzak turbiny, czy też sztanga nie zostały rozregulowane, również wpływają na prawidłowe działanie układu zmiennej geometrii.
Co powoduje przeładowanie turbiny po regeneracji?
Jeśli po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarka przeładowuje, prawdopodobnie nie została przeprowadzona jej regulacja lub też wykonano ją niepoprawnie. Decydując się na poddanie turbiny regeneracji, najlepiej wybrać sprawdzony serwis, który przeprowadzi zarówno regenerację turbo, jak i jej późniejszą kalibrację. Może się również zdarzyć, że przeładowanie turbosprężarki będzie zachodziło w fabrycznie nowym turbo, oznaczać to może wadę fabryczną turbiny.
Dodaj komentarz

Komentarze
Przeładowanie turbiny jest to stan, w którym ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika jest zbyt wysokie. Może to być spowodowane czynnikami, takimi jak:
Uszkodzenie układu dolotowego powietrza, co skutkuje niedrożnością układu dolotowego i przepływem powietrza do turbosprężarki jest zaburzony.
Uszkodzenie samej turbosprężarki, która nie jest w stanie regulować przepływu powietrza.
Niedrożność w układzie wydechowym, co prowadzi do zwiększenia ciśnienia w układzie dolotowym.
Zbyt wysokie ciśnienie oleju w układzie smarowania turbosprężarki.
Za duże obciążenie jednostki napędowej.
Przeładowanie turbiny może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki, dlatego ważne jest, aby skontaktować się z mechanikiem w celu diagnozy i naprawy problemu.
Juz pierwszym akapicie tego artykulu dowiedzialem sie, czym spowodowane jest przeladowanie turbiny. Bardzo przydatny artykuł, dzieki ktoremu wiem, ze ten problem musze rozwiazac poprzez wizyte w serwisie!